اعترافات متهم به دو قتل در نکا

دادستان نکا :پرونده قتل اخیر در نکا راز قتل مشابه در سال ۹۴ را فاش کرد/ اعتراف متهم به هر دو قتل
دادستان عمومی و انقلاب نکا با اشاره به قتل یک پیرزن در نکا که با انگیزه مالی بوده است، گفت: باتوجه به اینکه در سال ۹۴ نیز چنین قتلی در نکا رخ داده بود و فرد مظنون به قتل پس از مدتی به دلیل نبود مدارک کافی، آزاد شد لذا دادستانی دستور احضار دوباره همین مظنون را صادر و در نتیجه، این فرد به هر دو قتل اعتراف کرد.
به گزارش نیکا خبر و به نقل از آوای خزر ،حجت الاسلام اسماعیل ملاکریمی در نکا اظهار داشت: دو قتل مشابه طی دو سال گذشته در این شهرستان رخ داده است که قتل اول در سال ۹۴ اتفاق افتاد، در حادثه مذکور ماموران آگاهی و بازپرس ویژه قتل به سر صحنه حاضر شدند اما چیزی کشف نشد و قاتل نیز شناسایی نگردید تا اینکه در مورخه ۱۳/۸/۹۶ شبیه به همان قتل، در مورد مقتول دیگری که یک پیرزن بود با انگیزه مالی و تصاحب طلا و جواهرات اتفاق افتاد.

وی گفت: پس از آن ماموران پلیس آگاهی نکا به وجه اشتراک این دو قتل مشکوک شدند، با دستور دادستانی و تعیین بازپرس ویژه قتل موضوع از ۱۱ صبح تا ۴ بعداز نیمه شب با حضور ماموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل موضوع بررسی شد و همان شخص مظنونی که در پرونده سال ۹۴ یک تحقیقاتی از او شده بود احضار و تحقیقاتی فنی از او صورت گرفت که در نتیجه اقرار به قتل کرد.

ملاکریمی اظهار داشت: طبق اظهارات متهم و با توجه به اینکه همسایه مقتول بود و قبلا هم به او در دادن دارو و مراقبت از او کمک میکرد، لذا به همین بهانه وارد منزل شد و پس از کشتن پیرزن(خفه کردن) طلا را از گردنش درآورد.

عضو شورای تامین نکا ادامه داد: وقتی این قتل کشف شد، به بازپرس تعیینی دستور دادیم که پرونده قتل مشابه در سال ۹۴ را بررسی کند و از همین متهم تحقیق بعمل بیاورد، الحمدالله با حضور بازپرس و ماموران آگاهی این پرونده هم کشف شد و متهم به قتل پیرزن در سال ۹۴ نیز اقرار کرد که با انگیزه سرقت طلا و جواهر بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب نکا گفت: هر دو پرونده در کمترین زمان انشالله در هفته آتی برای جلب دادرسی و صدور کیفر خواست جهت رسیدگی در دادگاه کیفری یک استان آماده می شود.

وی در پایان اظهار داشت: توصیه ما این است که فرزندان، والدین پیر را تحت سرپرستی خود قرار دهند و از آنها مواظبت کنند چرا که آنها گوهرهای گرانبهایی هستند، هشدار امنیتی دیگری که باید رعایت کنند این است که خانمها مخصوصا بانوان سالمند که توان دفاع از خود را ندارند از پیدا قرار دادن جواهرات نزد غریبه ها خودداری کنند، در همین دو قتل نیز دیدیم که عامل اصلی ، ظاهر شدن طلاهای مقتولین در مقابل افرادی بوده که انگیزه مالی داشتند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *