حجت الاسلام حسینی کوهساری: زبان عربی به عنوان زبان رسمی حوزه به تصویب رسیده است

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه های علمیه کشور با بیان این که سطح ارتباطات حوزه با نهادها و دستگاه های نظام باید مشخص شود، گفت: باید در قالب تفاهم نامه های مشترک میان حوزه و سایر نهادهای نظام، سطح روابط تقویت گردد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، چهارشنبه شب در جلسه شورای حوزه علمیه مازندران، «ارتباطات»، «بین الملل» و «رسانه» را سه ماموریت بسیار مهم مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه اعلام کرد و با بیان این که سطح ارتباطات حوزه با نهادها و دستگاه های نظام باید مشخص شود، گفت: باید در قالب تفاهم نامه های مشترک میان حوزه و سایر نهادهای نظام، سطح روابط تقویت گردد.
سه ماموریت راهبردی حوزه
رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که امروز تأکید مدیریت حوزه های علمیه نگاه دقیق و عمیق به سه مهم مأموریت این مرکز است، افزود: اگر در سه حوزه «ارتباطات»، «بین الملل» و «رسانه» با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص گام برداریم، به طور حتم شاهد خروجی بسیار مطلوبی برای حوزه خواهیم بود.
وی با تأکید براین که اگر سطح و میزان جایگاه و روابط حوزه در سه مأموریت بیان شده، مشخص شود به طور حتم حوزه می تواند در هر سه حوزه تعیین شده نقش آفرین باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه همواره در ادوار گذشته نقش آفرین و تعیین کننده بوده است.
احیای ظرفیت رسانه ای حوزه
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، اطلاع رسانی و رسانه را یکی از مأموریت های مهم مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خواند و گفت: حوزه علمیه به عنوان یک نهاد اثرگذار، به یک ظرفیت رسانه ای برای تبیین مسائل پیرامونی نیاز دارد که در این بخش نیز نیازمند بازنگری، بررسی و تقویت وضعیت فعلی هستیم.
رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه تصریح کرد: حوزه به عنوان یک مجموعه تأثیرگذار در نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران نیازمند یک مجموعه رسانه ای قوی برای تبیین اهداف و برنامه های خود است.
وی با بیان این که امروز یک ظرفیت خوب رسانه ای در میان طلاب و خانواده های آنها وجود دارد، بیان داشت: در این بخش که نقش گروه های مرجع را در جامعه ایفا می کنند نیز باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم.
برگزاری دوره های دانش افزایی اساتید و طلاب
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره های دانش افزایی ویژه اساتید و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه در جهت تقویت سطح کمی و کیفی اساتید و طلاب در سطح کشور برنامه های مدونی دارد.
زبان عربی به عنوان زبان رسمی حوزه به تصویب رسیده است
رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که زبان عربی نیز به عنوان زبان رسمی حوزه به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: طلاب تا پایه ششم، در کنار زبان فارسی باید به مکالمه عربی نیز مسلط شوند و این اتفاق بسیار خوبی در حوزه است.
خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران،

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *