عزت نوروزی :رحمتی گلر بزرگی است به شأن و شخصیتش احترام بگذارید

عزت نوروزی مربی گلرهای سابق تراکتورسازی معتقد است که سبک تمرین دادن به گلرهای ایرانی باید تغییر کنند و مربیان باید به روز شوند.
نوروزی ابتدا نظرش را درباره دروازه‌بان‌های ایرانی و عملکردشان اینطور بیان می‌کند: مشکلاتی که اکثر دروازه‌بان‌های ایرانی با آن مواجه هستند به این برمی‌گردد که آنها مهارت‌های لازم در گلری را فرا نمی‌گیرند. اگر شما گلرهای تیم‌های اروپایی را نگاه کنید خواهید دید که هر یک سبک خاصی همراه با متفاوت بودن را دارند و در واقع نجات‌دهنده تیم‌هایشان هستند. در ایران برعکس دروازه‌بان‌هایمان با نوسانات زیادی روبه‌رو است و این خیلی بد است که آنها دو یا سه هفته خوب هستند و یکی، دو هفته بد هستند. برای اینکه این مشکل حل شود باید مربیانمان آموزش‌های بیشتری ببینند و سعی کنند نوآوری داشته باشند.

او افزود: برای آموزش و آمادگی دروازه‌بان‌ها باید از پایه روی گلرهایمان انرژی بگذاریم و آموزش‌های ابتدایی‌مان را روی کم سن و سال‌ها پیاده کنیم تا آنها برای مقاطع بالاتر بهتر بتوانند به تیم‌هایشان و همچنین تیم‌ملی کمک کنند. اگر شما نگاه کنید بعضی از گلرهای بزرگ ما در تیم‌هایشان با مشکل خروج مواجه هستند، چیزی که از زمان آقای عابدزاده به بعد دیگر حل نشده است. روی این موضوع باید کار شود و البته این مستلزم آن است که برای مربیان ما فرصت و شرایط ایجاد شود و همه باید در تیم با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی اضافه کرد: پست گلری در فوتبال خیلی ارزشمند است و نباید به سادگی از کنار آن گذشت، سرمایه و نتیجه حاصل شده توسط دروازه‌بان رقم می‌خورد و نباید آن را نادیده انگاشت. امیدوارم سرمربی‌ها با مربیان همیت داشته باشند و با اختیاراتی که به آنها می‌دهند اعتماد به نفس مربی گلر را بالا ببرند تا او بتواند روی دروازه‌بان تیمش خوب کار کند و او را همیشه در آمادگی صددرصدی به میدان بفرستد. اختلاف نظر سرمربی و مربی اتفاق جالبی نیست.

مربی دروازه‌بان‌های تراکتور در ادامه گفت: فراز و نشیب‌ها مشکلاتی را به وجود آورده و از گلرهای لیگ‌برتری‌مان روند رو به رشدی را شاهد نیستیم و اگر دقت کرده باشید یک روز خوب‌ و یک هفته بد هستند. ما چرا نباید گلرهای تاپ داشته باشیم و از این موضع دچار مشکل باشیم. در حالی که استعدادهای زیادی در ایران حضور دارند که می‌توان با پرورش هر یک از آنها یک گلر خوب به کشورهای دیگر ترانسفر کرد.

نوروزی رفتار باشگاه با مهدی رحمتی را در شأن او نمی‌‌داند و می‌گوید: چنین رفتاری با مهدی رحتمی کاملا اشتباه است؛ چراکه او گلر بزرگی در ایران و آسیا هست و اگر اشتباهی هم انجام می‌شود قطعا خط دفاعی را هم باید مقصر این موضوع دانست. مربی‌ها باید روی خط دفاعی بیشتر کار کنند. سرمربیان لیگ‌برتری متاسفانه روی این موضوع خیلی مانور نمی‌دهند در صورتی که به نظر من هرچه روی این ناحیه کار شود و مدافعان بهتر کار کنند، فشار کمتری به دروازه‌بان وارد می‌شود، نباید همه بار و مسئولیت نتیجه را روی دوش گلر انداخت. چنین رفتاری در شأن مهدی رحمتی و باشگاه استقلال نیست. او از بهترین‌های ایران است و چنین رفتاری با ایشان درست نیست.

او درباره اینکه چه تعداد دروازه‌بان خوب در ایران وجود دارد هم گفت: شاید در ایران به تعداد انگشتان یک دست بتوانید گلر خوب پیدا کنید، این موضوع علاوه بر آموزش درست و بجا که درباره آن توضیح دادم، بخشی دیگرش به آرامش، تمرکز و برطرف شدن مشکلات روحی روانی یک دروازه‌بان برمی‌گردد که اگر این شرایط فراهم نباشد، مطمئنا نمی‌توان توقع داشت که تعداد این گلرها در ایران افزایش پیدا کند.

وی در پاسخ به سوالی که از بین گلرهای ایرانی چه کسی می‌تواند از دروازه تیم ملی حراست کند هم می‌گوید: علیرضا حقیقی، چون در شرایط جام‌جهانی بوده و به نسبت سایر دروازه‌بان‌های تیم‌ملی اعتماد به نفس بالاتری دارد و او را گزینه مناسبی برای حراست از دروازه تیم‌ملی می‌دانم به جز آن او در خارج از ایران دوره دیده و به سبک گلرهای سایر رقبا در جام‌جهانی آشناتر است.
ورزش سه

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *