اجرای طرح شونیشت با کتاب درنکا

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا گفت :طرح فرهنگی” شونیشت با کتاب “در روستای گلبستان از بخش مرکزی شهرستان نکا به اجرا در آمد .
به گزارش نیکا خبر ، فاطمه السادات جعفری در حاشیه اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار ما گفت : این برنامه با هدف گسترش فعالیت های کتابخانه از داخل مجموعه به درون جامعه خصوصا جامعه روستایی فاقد کتابخانه اجرا می شود


او گفت : فرصتی یافته شد تا اداره کتابخانه عمومی شهرستان نکا با همکاری دهیاری و شورای اسلامی و همچنین بسیج روستا و مهد کودک بار دیگر در قالب طرح شونیشت با کتاب این سنت پسندیده قدیم که امروزه بسیار کم رنگ شده است اهالی کتاب نویسندگان و دوستداران علم و همچنین ریش سفیدان دور هم جمع شده در منزل یکثی ازاهالی خوش ذوق به نقالی و چیستان گویی و مسابقه پرداخته شود .
جعفری گفت : حاضران در این محفل فرهنگی شصت نفر و از هر طائفه ای از روستا بزرگان و ریش سفیدانش حضور داشتن و در واقع با استقبال خوبی رو برو شده است .


وی تصریح داد : در این برنامه فرهنگی ،دکتر رحمان پرست به بیان تاریخ روستا پرداخت و چند کتاب تاریخی که درآن درباره روستا مطالبی وجود داشت معرفی کرد.
ریاست مجموعه فرهنگی نکا در ادامه گفت : در این برنامه شونیشت ، فرهیختگان و مطلعان محلی نیز اطلاعات و دانش های خود را در زمینه روستا بیان کردند .
او در ادامه از همکاری و مهمان نوازی اهالی محل بویژه بانوان روستا در تهیه شیرینی جات، پخت انواع حلو
همکاری داشتند وشبی به یاد ماندنی را برای اهالی محل در راستای اجرای این برنامه فرهنگی بوجود آوردند صمیمانه قدردانی نمود

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *