فرماندار گلوگاه: مشکلات نابینایان گلوگاهی رفع می‌شود

فرماندار گلوگاه گفت: با مشاهده و بررسی مشکلات نابینایان گلوگاهی درصدد حل آنها هستیم.
به گزارش نیکاخبر: محمدرضا تباکی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی نابینایان در این شهرستان، اظهار کرد: مشکلات نابینایان و کم بینایان در کشور وجود دارد اما این مشکلات در شهرستان‌های کوچک‌تر مانند گلوگاه بیشتر است.

وی افزود: روشندلان این شهرستان نیز دارای توانمندی‌های فراوانی در زمینه‌های ورزشی، هنری و علمی هستند و در رشته‌های ورزشی توانستند مقام‌های استانی و کشوری کسب کنند.

فرماندار گلوگاه با اشاره به وظایف کانون نابینایان، بیان کرد: یکی از وظایف اصلی این کانون شناسایی استعدادها و به فعل رساندن آنها است، با شناسایی استعداد نابینایان باید آنها را حمایت کرد.
این مسؤول در ادامه گفت: نابینایان فقط از نعمت چشم سر و بینایی ظاهری محروم هستند اما دارای دلی پاک و معصوم هستند که از آنها را از هرگونه آلودگی دنیایی مبرا می‌کند.

تباکی افزود: آمادگی لازم را برای برگزاری جلسات با روشندلان شهرستان و بررسی و رفع مشکلات آنها داریم، هر زمانی که بخواهند می‌توانند با فرمانداری گلوگاه هماهنگ کنند تا مسؤولان مربوطه را نیز به جلسات دعوت کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: خودم را عضوی از نابینایان گلوگاه می‌دانم زیرا یکی از چشمانم را در جنگ تحمیلی از دست داده‌ام و این موضوع باعث شده تا حال آنها را به خوبی درک کنم.

فرماندار گلوگاه تصریح کرد: سلامتی جسم بسیار اهمیت دارد اما مهم‌تر از سلامتی جسمی سلامتی روح است باید بیشتر وقت و انرژی خود را برای پرورش روح بگذاریم، با پرورش روح نواقص جسمی نادیده گرفته می‌شود.

این مسؤول در مورد اشتغال نابینایان بیان کرد: در شهرستان‌های بزرگ امکانات بیشتری به نسبت شهرهای کوچک وجود دارد، ما می‌توانیم در حد و توان شهرستان به ناتوان‌های جسمی کمک کنیم.

تباکی گفت: برای اشتغال نابینایان می‌توانیم از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی کمک بگیریم تا بخشی از امور را به آنها بسپارند یا برای خود اشتغالی روشندلان می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *