جمشیدی از برپایی نمایشگاه توانمندیهابی زنان روستایی خبر داد+تصویر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از بر پایی نمایشگاه توانمد سازی زنان روستایی در هفته اینده با حضور معاون ریس جمهور خبر داد.
به گزارش نیکاخبر: مریم جمشیدی درحاشیه همایش زنان روستایی با محوریت تولید و اشتغال در روستای پوروای ازبخش هزار جریب نکا از برگزاری نمایشگاه توانمدییهای زنان روستایی با حضور ابتکار معاون ریاست جمور کشور در هفته اینده خبر داد.

مشاور استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما در این شهرستان به موضوع پرداخت تسهیلات به بانوان مازندران پرداخت و گفت : طی سه سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان تسهیلات به بانوان مازندران برای مشاغل خانگی پرداخت شده است که این روند همچنان ادامه دارد.
جمشیدی در ادامه گفت: تمام خانوارهای روستایی و ساکنین در شهرهای زیر بیست هزار نفر می توانند با پرداخت حداقل مبلغ از بیمه روستایی برخوردار شوند و این در راستایی تفاهم نامه سه جانبه از سوی استاندار ، صنعت و معدن و بیمه روستایی انجام خواهد شد .
وی همچنین این خبر را اعلام کرد که اموزش مهارت های مختلف مشاغل خانگی برای زنان روستایی بصورت رایگان انجام میگیرد و بانوان می توانند این دوره ها شرکت نمایند.

همچنین در این همایش فرماندار نکا با تأکید بر لزوم حمایت از اشتغال بانوان گفت: بانوان با راه اندازی مشاغل خرد می توانند در رونق اقتصادی نقش اصلی داشته باشند.
نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: بانوان شهرستان نکا در بخش عمده ای از اشتغال شهرستان از جمله دامداری، کشاورزی و صنایع دستی حضور مؤثر دارند.

این مسول ادامه داد: دشمن امروز اقتصاد ایران را نشان گرفته است و بانوان همچنان که در دوران دفاع مقدس با حمایت های خود نقش آفرینی کردند امروز هم نیاز است در جبهه تولید بیش از پیش گام بردارند.
احمدی با اشاره به قابلیت‌های غنی در شهرستان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری و میراث فرهنگی و گردشگری عنوان داشت: نکا، شهرستان پُر نعمتی است که در حوزه‌های مختلف پتانسیل‌های ارزشمندی دارد.
فرماندار نکا با تاکید بر اینکه در حوزه‌ی کار اقتصادی و کارآفرینی فضای مناسبی در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: در حوزه‌ی اشتغال و کارآفرینی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییرات مثبتی اتفاق افتاده است.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با سلام ،این تسهیلات خانگی که شما عنوان می کنید به چه کسانی و با چه ضوابطی و از طریق کدام نهاد پرداخت شد.ما که خانم خانه دار محض روستایی داریم و مشغول قالی بافی می باشد به جاههای متعدد مراجعه نمودیم خبری از وام نبود شما هم می دانید این وام های کم بهره را چه کسانی می گیرند . آنهایی (کارمندان همان نهاد پرداخت کننده و اقوام و دوستان و مسئولان و…) آنانکه خانه سوم روستایی برا ی تفریح در نقاط مختلف روستا دارند می گیرند نه خانواده و زنان مطلق ساکن روستا که واقعا در روستا زندگی می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *