جشنواره “واژه آب “در مدارس ابتدایی نکا برگزارشد

به مناسبت سال تحصیلی جدید و ورود دانش آموزان ابتدایی به مدارس جشنواره واژه «آب» در مدارس ابتدایی نکا برگزار شد

این جشنواره همراه با اجرای برنامه های آموزشی در خصوص چرخه آب،چگونگی مصرف بهینه آب و لزوم صرفه جویی این مایه حیات برگزار شد..

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری نکا طی سخنانی با اشاره به اهمیت آب و ضرورت صرفه جویی آن اظهار داشت: آب مایه حیات است و برای ادامه زندگی ما و تمام موجودات بسیار با ارزش می باشد.

حسنپور افزود:کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و یک سوم متوسط جهان در ایران زندگی می کنند اما مصرف آب ما از متوسط جهان بیشتر است و این یعنی اینکه ما در مصرف آب صرفه جویی نمی کنیم و به راحتی آب را هدر می دهیم.

او گفت :با توجه به افزایش جمعیت کشورمان و کااهش منابع آبی لازم است حتما در مصرف آب صرفه جویی کنیم ودانش آموزان به عنوان همیاران آب در مصرف این مایه حیاتی به دیگران هشدار هشدار دهند .در ادامه این برنامه نمادین که با حضور مدیران اداره آموزش و پرورش در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد نکا برگزار شده بود زنگ صرفه جویی و مدیریت درست مصرف اب نواخته شد .

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. مدرسه شاهد نکا بینظیر واقا

  2. حرمت صاحب خانه را نگهدارید!!!
    عکسی را در خبرگزاری ها دیدم که بسیار برای من تعجب آور بود. عکس مربوط به حضور مسئولان در هزار جریب نکا بود. موضوع این جلسه “اولین همایش زنان روستایی” بود و عزیزان مهمان روستایی از روستاهای منطقه هزارجریب بودند.
    قدم همه مهمانان روی چشم هزار جریبی ها, اما لطفا حرمت صاحب خانه را هم رعایت کنید.
    منطقه هزار جریب محل تولد و رشد علمایی چون آیت الله محمدی لایینی, آیت الله ورپامی, آیت الله محمدی بادابسری و آیات و علمای بیشمار دیگر است.
    مردم این منطقه با دین و اعتقاد اسلامی رشد یافتند. هنوز سنت ها و رسومی در بین مردم هست که هر مهمانی باید به آن پایبند باشد. شما با هر اعتقادی که هستید وقتی وارد خانه ای می شوید باید به اعتقادات صاحب خانه احترام بگذارید و نباید تابوشکنی کنید.
    اگر شما به جای نشستن در بین مردها در بین بانوان جلسه می نشستید از شانتان کم می شد؟!
    کسی مخالف حضور بانوان در جامعه نیست. همینکه شما امروز مسئولید یعنی زن می تواند در جامعه حضور پیدا کند. اما باید به سنت مردم منطقه هم احترام گذاشت. در منطقه هزار جریب به این صورت در جلسه بین مردها نمی نشیند بلکه در هر جلسه ای آقایان و خانم ها به طور مجزا از هم می نشینند علی الخصوص در جایی مثل مسجد.
    شاید بگویید این افکار قدیمی است اما بی شک در دنیای امروز به سنت های مردم هر منطقه احترام میگذارند.
    امید است از این پس شاهد اینگونه تابوشکنی ها توسط مسئولین نباشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *