فعالیت ۴۶ دفتر پلیس + ۱۰ برای ارائه خدمات اربعین حسینی در مازندران

سرهنگ احمدرضا فغانی خبر داد:۴۶ دفتر پلیس + ۱۰ برای ارائه خدمات گذرنامه‌ای اربعین حسینی در مازندران فعال است.

به گزارش خبرنگار نیکا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ساری ، رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران با اشاره به شرایط اخذ گذرنامه و ویزا برای اربعین حسینی و سفر به عتبات عالیات گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ۴۶ دفتر پلیس +۱۰ در سراسر استان نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

وی افزود: گذرنامه‌ها پس از صدور از سوی پلیس در مدت ۴۸ ساعت به آدرس محل سکونت متقاضیان از طریق اداره پست ارسال می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران با توجه به اینکه دفتر کنسولگری عراق از ۱۳ مهرماه در استان مازندران دایر شده است، گفت: همه زائران می‌توانند با ورود به سیستم سماح حج و زیارت ثبت نام کردند.

سرهنگ فغانی افزود: متقاضیان با مراجعه به دفاتر مجاز حج و زیارت و پرداخت مبلغ یک میلیون و ۹۳۰ هزار ریال نسبت به دریافت ویزای انفرادی اقدام کنند که این خدمات تا روز اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار گذرنامه‌ها ۵ ساله است، گفت: زائرانی که قصد زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی را دارند، باید گذرنامه آنان حداقل دارای شش ماه اعتبار باشد.

سرهنگ فغانی با بیان اینکه با اتمام اعتبار پنج ساله، گذرنامه‌ها قابل تمدید نمی‌باشد، افزود: گذرنامه‌ها پس از اتمام مدت اعتبار قابل تعویض است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی مازندران در پاسخ به سوالی در خصوص مفقود شدن گذرنامه قبل از سفر و یا حین سفر در اربعین حسینی، گفت: زائرانی که گذرنامه آن‌ها قبل از سفر مفقود شود، می‌توانند با درخواست و اخذ نامه از سازمان حج و زیارت استان و طرح آن در کمیسیون اداره مهاجرت، گذرنامه موقت را در کمتر از ۷۲ ساعت دریافت کنند.

وی افزود: این گذرنامه برای یکبار و صرفاً برای زیارت اربعین حسینی صادر خواهد شد و گذرنامه صادر شده پس از اربعین حسینی از اعتبار ساقط خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران، گفت: همچنین برای زائرنی که گذرنامه آن‌ها در کشور مقصد و حین سفر مفقود می‌شود، می‌توانند با مراجعه به کنسولگری ایران در”کربلا و نجف” نسبت به اخذ ویزا برای بازگشت اقدام کنند.

سرهنگ فغانی در خصوص اخذ ویزا به زائران اربعین حسینی، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر زیارتی وابسته به سازمان حج و زیارت در سطح استان اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مدارک دیگران تخلف محسوب می‌شود، افزود: پلیس با این افراد برابر قانون برخورد خواهد کرد و ضمن جلوگیری از خروج آنان، متخلفان به مرجع قضائی معرفی خواهند شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در خصوص شرایط اخذ گذرنامه برای سربازان و دانشجویان، گفت: سربازان می‌توانند با مراجعه به حفاظت یگان خدمتی خود و دانشجویان با مراجعه به نظام وظیفه محل سکونت خود و گذاشتن وثیقه اقدام کنند.

فغانی با هشدار به زائران، گفت: زائران از ثبت نام در دفاتری مسافرتی که تحت پوشش سازمان حج و زیارت نمی‌باشند، و برای جلوگیری از بروز ترافیک در مرز‌ها از عزیمت با خودرو شخصی به سمت مرز خودداری کنند.

وی افزود: زائرانی که قصد دارند به صورت هوایی به عتبات عالیات اعزام شوند با مراجعه به دفاتر زیارتی تحت پوشش حج و زیارت نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *