بررسی آخرين وضعيت مشكلات ارتباطاتي درحوزه ictمناطق محروم

با حضور نماينده شرق استان،فرماندارن بهشهر،نكا،گلوگاه و مديران كل پست بانك،مخابرات،پست و فناوري ارتباطلات و ارتباطات:آخرين وضعيت مشكلات ارتباطاتي در حوزه ict و زير ساخت شهرستان با اولويت مناطق محروم و كمتر برخوردار مورد بحث بررسي قرار گرفت
به گزارش نیکا خبر :با حضور نماينده شرق استان،فرماندار بهشهر،نكا،گلوگاه و مديران كل پست بانك،مخابرات،پست و فناوري ارتباطلات و ارتباطات:آخرين وضعيت مشكلات ارتباطاتي در حوزه ict و زير ساخت شهرستان با اولويت مناطق محروم و كمتر برخوردار مورد بحث بررسي قرار گرفت

در اين جلسه مقرر شد مدير كل فناوري اطلاعات كارگروهي را متشكل از بخش خصوصي شامل رايتل و همراه اول و ايرانسل و شركت زير ساخت با محوريت بررسي مشكلات ارتباطي در شرق مازندران شكل دهد و تمهيدات و برنامه زيري هاي لازم براي رفع مشكلات موجود ايجاد كند.فرمانداران بهشهر و گلوگاه از مشکل آنتن دهی ضعیف تلفن و نبود اینترنت در روستاهای منطقه هزارجریب شرق مازندران خبر دادند.

جلسه بررسی آخرین وضعیت مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شرق مازندران با حضور شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس، طهماسبی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، مدیركل پست مازندران، فرمانداران بهشهر، نکا و گلوگاه و مدیران ایرانسل، همراه اول و تالیا در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر برگزار شد.

سید خالق سجادی فرماندار بهشهر در این جلسه، اظهار کرد: با کم‌ترین ترین بارندگی همه تلفن ها و خطوط ارتباطی مخابرات در روستاهای منطقه هزارجریب بهشهر قطع می شود به همین دلیل رفع مشکل زیرساخت های ارتباطات در مناطق محروم و کوهستانی هزارجریب شرق مازندران باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکل اینترنت روستاهای هزارجریب بهشهر، گفت: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای بالادست بهشهر به شدت مشکل وجود دارد و این روستاها اینترنت ندارند.


فرماندار بهشهر خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عدم ماندگاری روستائیان در مناطق محروم و مهاجرت آنها به شهر مشکل قطع خطوط مخابراتی و دسترسی سخت به اینترنت و فناوری اطلاعات است چرا که تلفن در مواقع بحران بسیار مهم و کارآمد است که باید مسئولان استانی به این موضوع رسیدگی و مشکل را مرتفع کنند.

محمدرضا تباکی فرماندار گلوگاه نیز در این جلسه اظهار کرد: شهرستان گلوگاه پائین‌ترین شاخص های مخابراتی و اینترنتی را در استان مازندران دارد و همیشه مردم روستاهای هزارجریب گلوگاه از وضعیت بد آنتن دهی تلفن و اینترنت اعتراض دارند.

وی گفت: آنتن دهی همراه اول در همه ۱۳ روستای هزارجریب این شهرستان ضعیف است و فقط در برخی نقاط محدود در این روستاها آنتن دهی دارد و همچنین ایرانسل در ۹ روستای بالادست به هیچ عنوان آنتن دهی ندارد و ۴ روستای دیگر نیز بسیار ضعیف است.

فرماندار گلوگاه با بیان اینکه اینترنت ایرانسل در همه ۱۳ روستای هزارجریب گلوگاه اصلا وجود ندارد، افزود: اینترنت همراه اول در ۷ روستای بالادست گلوگاه اصلا وجود ندارد و مردم این روستاها هیچ استفاده ای از اینترنت نمی توانند داشته باشند و اینترنت همراه اول در ۶ روستای دیگر نیز ضعیف است.

تباکی تصریح کرد: از ۱۳ روستای بالادست شهرستان گلوگاه تنها ۳ روستا تلفن ثابت دارند و ۱۰ روستای دیگر فاقد این امر هستند و همچنین ۳ روستا اینترنت ” ای دی اس ال” دارند و مابقی ندارند.
ایسنای مازندران

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. با توجه به حضور مسئول تالیا در این نشست وضعیت شبکه تالیا در این منطقه چگونه هست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *