الکترونیکی کردن نظام اداری از اولویت‌های دولت دوازدهم باشد

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: یکی از اولویت های دولت دوازدهم باید الکترونیکی کردن نظام اداری و سیستم اداره کردن امور ارباب رجوع باشد چرا که اجرای سریع مسائل و مشکلات مردم از طریق دولت الکترونیک امکان پذیر است.

به گزارش نیکا خبر ، علی‌محمد شاعری در جلسه بررسی آخرین وضعیت مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شرق مازندران در سالن اجتماعات فرمانداری بهشهر، اظهار کرد: باید از مشکلات آنتن دهی تلفن و اینترنت شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه یک برنامه جامع تهیه و تدوین تا با زمان بندی مشخص و منابع مالی قابل وصول و طبق امکانات موجود در کشور این هدف محقق شود.

وی با بیان اینکه باید کیفیت خدمات مخابرات، “آی تی” و زیرساخت های مورد نظر در شرق مازندران ارتقا یابد، تصریح کرد: شرق مازندران پائین ترین شاخص ها را در بهره مندی از خدمات و امکانات ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح استان دارد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس خاطرنشان کرد: منطقه هزارجریب از پوشش مخابراتی بسیار ضعیف و امکان دسترسی محدودی برخوردار است که یکی از اولویت های مهم مردم منطقه هزارجریب در این زمینه محسوب می‌شوند.

شاعری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران رتبه دوم ضریب نفوذ اینترنت در میان استان های کشور را دارد به این معنی است که زیرساخت های اینترنت در مازندران تا اندازه زیادی ایجاد شده است اما تعادلی میان منطقه روستایی و شهری وجود ندارد چرا که در شهر ضریب نفوذ اینترنت بالا و در روستاهای هزارجریب بسیار پایین بوده و این بی عدالتی است که مردم در همه نقاط از امکانات یکسان برخوردار نیستند.

شاعری با بیان اینکه تمامی شاخص های شرق مازندران در حوزه های مختلف باید حداقل به میانگین استانی برسد، اظهار کرد: استان مازندران از لحاظ بهره مندی از امکانات و خدمات دوقطبی شده است و برخی شهرستان ها بسیار توسعه یافته و برخی بسیار محروم هستند که نباید به این منوال ادامه پیدا کند و باید اعتبارات و امکانات به صورت برابر در استان تقسیم شود.

وی تاکید کرد: یکی از الویت های دولت دوازدهم باید الکترونیکی کردن نظام اداری و سیستم رتق و فتق امورات ارباب رجوع باشد چرا که انجام سریع مسائل و مشکلات مردم از طریق دولت الکترونیک امکان پذیر است و حل مسائل به صورت مراجعه حضوری برای مردم در همه مناطق امکان پذیر نیست و هزینه بسیار بالایی دارد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس با بیان اینکه شاید در چند دهه گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جزء وزارتخانه های کمتر ضروری بوده اما امروزه یکی از ضروری ترین و اولویت‌دارترین مسائل کشور است، گفت: امروزه اشتغال اینترنتی در دنیا جای اشتغال حضوری در واحدهای خدماتی و تولیدی را گرفته است و باید این زیرساخت ها در ایران و نیز مازندران فراهم شود.

شاعری عنوان کرد: اولویت های شرق مازندران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل پوشش مخابراتی روستاهای هزارجریب و ایجاد زیرساخت های مناسب مخابرات برای دست یابی به شاخص های شهر هوشمند در ۵ شهر شرق مازندران است که باید زمان بندی دقیق و منابع مالی آن مشخص شود.
ایسنای مازندران

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *