بخشدار هزارجریب ازبرگزاری جشنواره توانمندسازی بانوان روستایی خبرداد

بخشدار هزارجریب نکا از برگزاری جشنواره اشتغال و توانمندسازی بانوان روستایی در نکا خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف شناساندن توانمندی‌های بانوان روستایی و توسعه کسب و کار خانگی برگزار می‌شود.

به گزارش نیکاخبر: محمد محمدیان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تلاش فراوانی برای توانمندسازی بانوان در حوزه اشتغال در حوزه شهری و روستایی انجام و توفیقات مناسبی کسب شده است.

وی افزود: توانمندسازی بانوان و دختران روستایی با ایجاد اشتغال خانگی خرد از مسائل مهمی است که با قوت پیگیری می‌شود و ادارات مختلفی همچون کمیته امداد،اداره تعاون، کار و امور اجتماعی و دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه‌های مختلف اشتغال روستایی فعال شدند.

بخشدار هزارجریب نکا با بیان اینکه دولت به توسعه متوازن امکانات و توانمندی‌‎ها در روستاها و شهرها توجه دارد، گفت: در این بخش تلاش شده است تا با ارائه تسهیلات به بانوان روستایی، برای اشتغال آنان تلاش شود.

این مسؤول ادامه داد: توجه به آموزش‌های لازم برای اشتغال در روستاها از مسائل مهمی است که با قوت در دست انجام است و به همت امور بانوان فرمانداری نکا، برنامه‌ریزی‌های مختلفی انجام و اجرایی شده است.

محمدیان بیان کرد: توجه به مشاغل کوچک زنان روستایی در حوزه صنایع دستی، گیاهان داروئی و کشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در روستاها باشد.

وی افزود: ایجاد فرصت‌های اشتغال خرد برای بانوان در کنار مردان در روستاها مانع از مهاجرت آنان به شهرها شده و توسعه اقتصادی را به همراه دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

بخشدار هزارجریب نکا اظهار کرد: افزایش توانمندی بانوان، رشد اقتصادی، افزایش اعتماد به نفس و شکوفایی استعدادها از جمله آثار مهمی است که با ایجاد اشتغال روستایی ایجاد می‌شود.

محمدیان در پایان در مورد برگزاری جشنواره اشتغال و توانمندسازی بانوان روستایی در نکا گفت: این جشنواره به همت و تلاش امور بانوان فرمانداری نکا با هدف شناساندن توانمندی‌های بانوان روستایی در اشتغال‌زایی و توسعه کسب و کار خانگی روستایی در هفته جاری در نکا برگزار می شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *