مدیرکل پزشکی قانونی:زمزمه ورود ماده سنتتیک و مواد صنایع هستیم

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در حال حاضر زمزمه ورود ماده سنتتیک و مواد صنایع را هستیم که زنگ هشداری برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند است.

به گزارش نیکاخبر: محمدرضا قدیرزاده در بازدید از پزشکی قانونی مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مواد مخدر و روان گردان‌ها یکی از پنج آسیب اجتماعی است که کشور را درگیر کرده است، اظهار کرد: حلقه واسط بین تمامی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، خشونت، فقر و بیکاری که بودجود می‌آید اعتیاد است و باعث شده مقدار زیادی از هزینه اجتماعی  در کشور از بین رود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی که در سیستم قضایی وجود دارد مربوط به بحث مواد مخدر و روان‌گردان‌ها است و ۶۵ درصد زندان‌ها پُر شدند از کسانی که جرایم آنها مربوط به مواد مخدر است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را درباره تعداد آمار معتادان اعلام کرد.

این مسؤول به زیاد شدن روز به روز  تنوع مواد مخدر اشاره کرد و افزود: زمانی موادی که در کشور مصرف می‌شد تنها تریاک، هرویین و حشیش بود اما اکنون روز به روز تنوع و عرضه مواد مخدر روان‌گردان جدید را داریم.

قدیرزاده اضافه کرد: در دهه ۸۰ مصرف ماده شیشه را داشته‌ایم که وارد کشور شد و همه‌گیر شد و تبعات مصرف ماده روان‌گردان شیشه در کشور وجود دارد و در پزشکی قانونی با آن درگیر شدیم.

وی ادامه داد: اوایل دهه ۹۰ در کشور درگیر ورود ماده گل بودیم و اکنون مصرف این مواد دومین ماده بعد از تریاک است و جوان‌ها بیشتر از مصرف این ماده استقبال می‌کنند.

مدیرکل حوزه ریاست پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: در حال حاضر زمزمه ورود ماده سنتتیک و مواد صنایع را هستیم که زنگ هشداری برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند است.

این مسؤول به خانواده‌ها هشدار داد که جوانان و نوجوانان خود را به حدی توانمند کنند تا هر چیز جدیدی وارد کشور شود فرزندان خود را واکسینه کنند و یکی از راه‌های واکسینه کردن جوانان و نوجوانان در کشور بحث یادگیری مهارت‌های زندگی است.

قدیرزاده بیان کرد: در کشور ما سیستم آموزشی به گونه‌ای نیست در فرآیند آموزشی که انجام می‌شود به جوانان و نوجوانان یاد دهد که چگونه مهارت زندگی و مهارت نه گفتن و مهارت ارتباط را یاد بگیرند.

وی گفت: کشوری جوان و رو به رشد هستیم و باعث می‌شود ذائقه مصرف‌کننده مواد عوض شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *