تسهیلات بانکی ۵ تا ۳۰ میلیون تومانی برای متقاضیان پرورش قارچ/تصویر

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مازندران از ارائه تسهیلات بانکی از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان به متقاضیان پرورش قارچ در استان خبر داد.
به گزارش نیکاخبر: شریعتی در همایش پرورش قارچ در نکا افزود:: سازمان بسیج سازندگی استان مازندران بیش از ۱۴ کسب و کار خرد را حمایت می‌کند که پرورش قارچ یک نمونه از آن است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مازندران در ادامه گفت: چنانچه پرورش دهنگان قارچ با تکمیل زنجیره تعداد اعضا خود به تشکیل تعاونی اقدام کنند ضمن اینکه از تسهیلات ۱۰۵ میلیون تومانی برخوردار خواهند شد در توسعه صنایع تبدبلی و عرضه دچار مشکل نخواهند شد.

همچنین در این همایش مدیر کل فنی حرفه ایی استان مازندران نیز با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر از سوی این مرکز به فرار گیری حرفه‌های مختلف فرا گرفته اندخاطر نشان کرد:بیش از ۴۰ هزار نفر در مراکز آموزشی خصوصی و ازاد به مهارت آموزی می‌پردازند.
گرزین گفت:: در راستای توسعه اموزش‌های مهارتی، تلاش خواهد شد در روستا و محله‌های اسیب پذیردوره‌های مختلف برگزار شود.
او تصریح داد: از ۳۵ هزار نفری که در مرکز دولتی آموزش خواهندید بیش از ۱۰ هزار نفر در سطح روستا‌ها دوره‌های مختلف مهارتی را فرا خواهند گرفت.

در ادامه این همایش سلیمانی مسئول اداره تعاون و رفاه اجتماعی از اماده گی اداره تعاون برای متقاضیان تشکیل تعاونی‌ها خبر داد و گفت:: برای سامان دادن اکثر فعالیت‌ها و مشاغل خانگی می‌ان با تشکیل تعاونی از تسهیلات این بخش برخوردار شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا نیز در این همایش گفت::شهرستان نکا بعنوان قطب پرورش قارچ در مازندران شناخته شده و تاکنون بیش از ۲۵۰ نفر دوره مهارت آموزی پرورش قارچ را در مرکز آموزش شهید رجایی این شهرستان گذراندند.

سرهنگ سید ابراهیم شریفی گفت::از سال ۹۲ تا کنون بیش از ۱۰۰ نفر نیز از ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای توسعه و پروش قارچ برخوردار شدند.
وی خاطر نشان کرد: در این راستا برای ۱۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۸۵ نفر بصورت غیر مستقیم شرایط اشتغال فراهم شده است.

یاد آور می شود، همایش پرورش قارچ با همت بسیج سازندگی نکا و با حضور فعالان پرورش این محصول در سالن مرکز فنی حرفه ایی شهید رجایی نکا برگزارشد.

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. ضمن تشکر از آقای یداللهی ،الان پرورش دهنده قارچ کجاست؟

  2. واقعا کار بیهوده ای است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *