نماز ظهر عاشورا در بهشهر اقامه شد

جمعی از مردم عزادار بهشهر به تأسی از سالار شهیدان در ظهر عاشورا، نماز ظهر را به امامت امام جمعه این شهرستان اقامه کردند.

به گزارش نیکاخبر: نماز ظهر عاشورا در شهر بهشهر پس از طنین‌انداز شدن صدای ملکوتی اذان، در جوار آرامگاه دو شهید خوشنام غواص و خط‌شکن واقع در پارک ملت بهشهر با حضور جمعی از عزاداران حسینی اعم از زن و مرد به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان و اصحاب وفادارش، به امامت حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر اقامه شد.
امام جمعه بهشهر در حاشیه این مراسم عبادی به خبرنگار فارس گفت: عاشورای حسینی تابلوی زیبایی از آزادگی، مردانگی و عبودیت امام حسین(ع) و یاران آن حضرت است که یکی از صحنه‌های زیبای آن را باید در نماز ظهر عاشورا دید.

حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری اظهار کرد: امام حسین(ع) بنا بر آن شرایط حساس در میدان جنگ و با توجه به اینکه فاصله زیادی تا سپاه دشمن نداشتند، نماز خوف را اقامه کردند و دشمن نیز برای تبلیغات سیاسی خود، حتی در هنگام نماز نیز سپاه امام را راحت نگذاشتند و به‎سمت آنها تیراندازی کردند و چند تن از یاران آن حضرت در این لحظات شهید و زخمی شدند.
وی افزود: این درس بزرگی برای همه مؤمنان است که به فریضه بزرگ یعنی نماز اهمیت بیشتری بدهیم و در عزاداری‌ها، بیشتر به حادثه کربلا و علت قیام سالار شهیدان فکر کنیم و منویات آن حضرت را در زندگی خود به‌‎کار بگیریم، زیرا اکنون نیز یزیدیان زمان از معنویات و ارزش‌های واقعی مسلمانان در هراس هستند.

هیأت‌های مختلف عزاداری در بهشهر از صبح امروز با حضور در میدان اصلی شهر به عزاداری سالار شهیدان پرداختند، در روستاهای بخش مرکزی و یانه‎سر این شهرستان نیز مردم در مساجد و تکایا مراسم عزاداری برگزار کردند، در روستای شهیدآباد، کوهستان و تعدادی دیگر از روستاهای این شهرستان براساس رسم هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا، مردم از عزاداران حسینی در خانه‌های خود پذیرایی کردند.

شامگاه امروز نیز مراسم «شام غریبان» در شهرها و روستاهای بهشهر برگزار می‎شود و عزاداران در حالی‌که شمع و فانوس به‎دست دارند؛ با حضور در درب خانه‌های تازه‌درگذشتگان، خانواده‌های شهدا و بزرگان هر دیار با زمزمه شام غریبان، یاد شهدای دشت کربلا را گرامی داشته و با اسرای کربلا ابراز هم‌دردی می‌کنند.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *