نماز ظهر عاشورا در گلوگاه اقامه شد

نماز ظهر عاشورای ۹۶ به یاد آخرین نماز شهدای دشت کربلا در جوار آستان مقدس امام‎زاده احمد(ع) شهرستان گلوگاه برگزار شد.

به گزارش نیکاخبر: ظهر امروز در شرقی‌ترین نقطه مازندران، شهر گردان همیشه پیروز امام حسین(ع)، در شهر ولایتمدار گلوگاه به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران آن حضرت، نماز ظهر عاشورا در آستان مقدس امام‎زاده احمد(ع) روستای لمراسک به امامت حجت‎الاسلام سید ابراهیم میراحمدی با حضور جمعی از مردم و مسؤولان گلوگاه و تعدادی از مسافران برگزار شد.
امام جمعه گلوگاه در سخنانی با اشاره به حادثه عاشورا و مبارزه امام حسین(ع) و سپاه یزید، اظهار کرد: این جنگ، بین حق و باطل بود و تا قیام قیامت شاهد چنین جنگ‎هایی به روش‌های مختلف و در هر جای عالم هستیم.

حجت‎الاسلام سید ابراهیم میراحمدی بیان کرد: پیام قیام امام حسین(ع) این بوده است که «کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا» و این یک پیام برای همیشه تاریخ است، این قیام محدود در زمان و مکان نیست، هر جای این عالم که حق مورد ظلم قرار بگیرد و از عمل به آن سر باز زده و بدعت‎ها جایگزین آن شود، باید به دفاع از حق برخاست و یزید زمان را رسوا کرد.

وی با بیان اینکه در آخرین نماز امام حسین(ع) درس‎های زیادی نهفته است، گفت: آن حضرت برای احیای ارزش‌هایی به مقابله با یزیدیان برخاست که یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های آن اقامه نماز است، لذا در میدان جنگ نماز را خواندند و تاریخ تا زمانی که نوشته و خوانده می‎شود، این موضوع را به‌خاطر خواهد داشت که «و اشهد انک قد اقمت الصلاة وآتیت الزکاة و أمرت بالمعروف و نهیت عن المنکر و اطعت اللّه و رسوله حتى اتیک الیقین».

مراسم شام غریبان به یاد شهدای کربلا و اسرای این حادثه همیشه ماندگار تاریخ، از شامگاه امروز در شهر و روستاهای گلوگاه برگزار می‌شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *