آیت الله طبرسی:برخی مداحان قصدشان تنها درآوردن اشک مردم است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برخی مداحان قصدشان تنها درآوردن اشک مردم است، گفت: به این دلیل که در این زمینه علم ندارند و از خودشان حرف می‌زنند.

به گزارش نیکاخبر: آیت‌الله نورالله طبرسی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فرهنگی مازندران اظهار کرد: در حال حاضر آسیب‌های جدی در فرهنگ ما به وجود آمده که مغایرت بسیاری با زمان گذشته دارد.

وی بیان کرد: ظاهر عزاداری در گذشته و منبرخوانی‌ها این‌گونه نبود و در آن هیچ اثری از خرافه‌گویی‌های بی‌ثمر یافت نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه برخی مداحان قصدشان تنها درآوردن اشک مردم است، اضافه کرد: به این دلیل که در این زمینه علم ندارند و از خودشان حرف می‌زنند.

طبرسی با طرح این سؤال که توجه باید به‌سمتی باشد که بدانیم منبری‌های ما تا چه اندازه توان اطلاع رسانی دارند و چند منبر با کیفیت داریم، تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مردمانی هوشیار و بیدار دارد و نباید از منبر و منبرخوانی دلسرد شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان منبر، شعر، خطابه و مداحی را مدیریت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه بحث بی‌حجابی و بدحجابی به‌ویژه در ماه محرم نیز قابل توجه است، گفت: جلوگیری و برخورد با این مهم کاری نیست که بتوان با سرعت انجام داد حل این مشکل نیازمند نیازمند فرهنگ سازی در چهارچوب اسلام است.

طبرسی با تأکید بر اینکه مداحان نباید وارد سیاست شوند چون این کار نیازمند داشتن علم است، خاطرنشان کرد: مشکلات اجتماعی در این زمینه به‌دلیل اختلاف سلیقه‌ها از گذشته تاکنون داشتیم که امیدوارم در سال جاری رفع شود.

وی در پایان گفت: با منبرخوانی‌ها همگام با عقاید اسلامی و قیام امام حسین علیه السلام و ایجاد فضایی عاشورایی برای نسل جوان که جانشین نسل گذشته و پیشکسوتان ما هستند باشد تا با عقاید گذشتگان آشنا شده و این راه ادامه یابد.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *