مهار كامل آتش در جنگل‌های گلورد

رئيس اداره منابع طبيعی و آبخيزداري شهرستان نكا از مهار آتش در جنگل‌های گلورد نكا خبر داد و گفت: با حضور به موقع نيروهای منابع طبيعی و اطفای حريق، آتش مهار شد اما سه هزار متر مربع از جنگل‌های روستای گلورد نكا در آتش سوخت.

به گزارش نیکاخبر: اسدالله احمدی اظهار کرد: با اطلاع‌رسانی به نیروهای امداد منابع طبیعی مبنی بر آتش‌سوزی در جنگل‌های گلورد، تیم امدادی این اداره با امکانات لازم به منطقه گلورد اعزام و اطفای آتش در جنگل را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: آتش‌سوزی امروز در ابتدای سد گلورد اتفاق افتاد که اکیپ نیروهای امدادی منابع طبیعی با فوریت به همراه یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی به منطقه اعزام و با کمک نیروهای محلی و امکانات سد گلورد، آتش را مهار کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نکا ادامه داد: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی باقیمانده در اراضی علت اصلی این آتش‌سوزی و سرایت آتش به مناطق جنگلی گلورد شده است که با تلاش مأموران منابع طبیعی و مردمی با سرعت این آتش مهار شد اما سه هزار متر مربع از جنگل‌های گلورد در آتش سوخت.

این مسؤول افزود: فرهنگ‌سازی مناسب برای جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش در زمین‌های زراعی و همچنین خاموش کردن و مهار کامل آتش بعد از استفاده و در هنگام ترک محل، از موارد مهمی است که باید در بین مردم نهادینه شود تا شاهد چنین خسارت‌ها و تبعاتی به عرصه‌های منابع طبیعی نباشیم.

احمدی گفت: افزایش توانمندی و حفظ آمادگی آحاد مردم برای رویارویی با حوادث، بلایای طبیعی و آتش‌سوزی‌ها از مسائل مهمی است که باید آموزش و فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *