محسن‌ها را خیلی وقت است که رفته‌اند

محسن‌ها را خیلی وقت است که رفته‌اند،امثال او را ما سربریدیم، آرام و بی‌سر و صدا سربریدیم، غربت صحرای بی‌آب و علف حمص نیست، غربت نیش و کنایه هموطنانی است که برایشان جان‌دهی اما….

غربت از آن واژه‌های ناآشنای دنیای ماست، آدم‌های این دوره و زمانه هر کدام برایش مصداقی چیده‌اند، مثلا آدمی که کسی را ندارد، همه ما غربت را این‌گونه می‌شناسیم.

این روزها اما یک اتفاق قلب‌مان را به آتش می‌کشد و رهایمان نمی‌کند، انگار غُصه این شهید قصه ما تمامی ندارد، محسن نخستین نفری نبود که سرش را غریبانه بریدند آخرین نفر هم نخواهد بود ….

شاید فکر کنیم که او غریبانه جان داد به قول معروف غریب گیر آورندش، اما باور من اینگونه نبوده و نیست …
محسن‌ها را خیلی وقت است که رفته‌اند،امثال او را ما سربریدیم، آرام و بی‌سر و صدا سربریدیم، غربت صحرای بی‌آب و علف حمص نیست، غربت نیش و کنایه هموطنانی است که برایشان جان‌دهی اما….

پشت سرت بگویند که برای پول رفته است اصلا چرا پشت سر، به چشمانت زل می‌زنند و می‌گویند، مردمی که زخم زبان می‌زدنند، هنوز هم می‌زنند، حال و هوای احساساتی امروزشان را نگاه نکنیم، محسن‌ها همانانند که قرار بوده برای‌تان دیوار بکشند، همان‌هایی هستند که فکر می‌کردید سهم‌تان از سرمایه کشور را خورده‌اند، همان‌هایی هستند که با تهمت و افترا بهشان رای می‌گرفتید و امروز امور مملکت را به دست‌تان افتاده ….

امروز که رگ وطن‌پرستی‌مان باد کرده است، همه چیز را فراموش کرده‌ایم، جواب کودک خردسال محسن را چه می‌خواهید بدهید، جواب همسرش که دیگر مرد زندگی‌اش را در کنارش ندارد …
اصلا جواب خودش را چه می‌دهید، انصاف‌مان کجاست، چرا نمی‌بینیم، جای دزد و قهرمان داستان زندگی عوض شده،
شاید حق‌مان همین است، نمیدانم …اما معنی غربت را خوب می دانم …غربت همان کاری‌ست که ما
با محسن‌ها کرده‌ایم …

یادداشت: امیرحسین ملیجی

دیدگاه های این مطلب

3 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. واقعیت را بیان کردید امید که قدر شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم را بدانیم ایکاش پیامی از رییس جمهور برای شهادت این عزیز می شنیدیم ای کاش

  2. روحش شاد یادش گرامی باد

  3. شهروند نکایی در گفت:

    سلام خداقوت.خیلی کنجکاو شدم چرارییس جمهور برای شهادت این شهید عزیزوگرامی تسلیت نگفتن.خدا اخروعاقبت مارابخیر بکنه الهی امین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *