رسیدن گاز عسلویه به مازندران/احمد مظفری

پس از سالها انتظار بالاخره با همت جهادی و تلاش شبانه روزی مهندسان و جهادگران شرکت گاز مازندران عملیات انتقال گاز عسلویه از مسیر قوشه – دامغان – کیاسر به ساری به پایان رسید و با انجام ۱۷۰ کیلومتر لوله گذاری به قطر ۴۲ اینچ با ظرفیت تامین گاز به حجم ۴۰ میلیون متر مکعب گاز در روز، زمینه پایداری گاز در استان فراهم گردید .
به گزارش نیکاخبر: با اجرای این طرح با اعتباری بالغ بر ۸۲۰۰ میلیارد ریال گامی بلند برای پایان دغدغه افت فشار گاز در فصل زمستان گرفته شد و مطمئنا وجود گاز مناسب در استان زمینه سرمایه گذاری و توسعه فعالیتهای پتروشیمی و پالایشگاه را در استان ایجاد خواهد نمود .
یکی از ثمرات مهم این طرح، گاز رسانی به ۱۵۰ روستای چهاردانگه و شهر فریم و ۵۶ روستای دودانگه است . از سوی دیگری به دلیل پایداری گاز ، عملیات گازرسانی به ۴۵۶ روستا به سرعت در حال انجام است که برخورداری این روستاها از گاز زمینه حفظ جنگل های هیرکانی و منابع طبیعی را هم فراهم می کند .
در سایه اقدامات شایسته دولت تدبیر و امید و در یک اقدام فراگیر ، ۱۲۰ پیمانکار شرکت گاز به طور همزمان در حال اجرای طرح های گازرسانی به روستاهای مازندران هستند و خدا را شاکریم که در این مسیر تا پایان سال ۹۷ تمامی مناطق مازندران از نعمت گاز برخوردار خواهند شد .
علاوه بر شاهکار بزرگ دولت تدبیر و امید در رساندن گاز عسلویه به مازندران از سال ۹۲ تا ۹۶ ، اقدامات شرکت گاز برای توسعه شبکه های گاز بی نظیر و بی سابقه است.
چهار هزار و ۱۰۰ کیلومتر اجرای شبکه گاز ۱۵۷ هزار و ۲۴۰ اشعاب، کاری عظیم و درخور تقدیر است در این مدت ۷۴۶ روستای جدید از نعمت گاز برخودار شدند و ۴۵۶ روستای دیگر هم به زودی به جمع دارندگان گاز خواهند پیوست .
در نتیجه این اقدامات ارزشمند با هزینه ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تعداد ۴۱۰ هزار خانوار مازندرانی از نعمت گاز برخوردار شدند.
براستی رسیدن گاز عسلویه به مازندران روز جشن و شادمانی است ، روزی که نویدگر پایان افت فشار گاز و قطعی گاز در سرمای زمستان است ، روزی که تجلی استقلال گازی مازندران و پایان واردات روزانه حدود ۱۰میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان است ،
روزی که لبخند رضایت بر لبان مردم عزیز ، صبور و فهیم مازندران به ویژه مردم زحمتکش و پرتلاش روستاها نقش خواهد بست
روزی که باید به جهادگران عرصه خدمت به مردم و دولت خدمتگزار خداقوت و تبریک گفت و قدر این خادمان سرافراز ملت را دانست .
**احمد مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *