چهارمین جلسه کمیسیون تحول راهور استان مازندران در نکا

چهارمین جلسه کمیسیون تحول راهور استان مازندران در فرمانداری شهرستان نکا برگزار شد.

به گزارش نیکاخبر: فرماندار نکا در این نشست اظهار داشت: مازندران استانی گردشگر پذیر است و شایسته نیست در درون این شهر یا سطح استان شاهد بی انضباطی رانندگی باشیم البته اصلاح رفتار رانندگان نیز یک شبه تغییر نمی کند و به مرور شکل می گیرد مهم این است که گام ها را درست برداریم.
نماینده عالی دولت در این شهرستان افزود: استفاده از کلاه و کمربند ایمنی، رعایت فاصله طولی، حرکت در بین خطوط و توقف در پشت چراغ قرمز سمبل نظم و انضباط ترافیکی است که باید طرح ترافیکی مناسبی برای این استان و شهرستانها و آهنگ تغییر رفتار رانندگان را در شهر شاهد باشیم.

این مسول ادامه داد: البته عواملی چون پشتیبانی مردم، شخصیت های اثرگذار، دستگاه های مرتبط و رسانه ها در این امر بسیار تاثیرگذار است. تغییرات رفتارها زمان بر است، اما با فرهنگ سازی نهادینه خواهد شد.

رئیس شورای ترافیک این شهرستان گفت: مازندران جمعیتی شناور دارد و شرایط آن ویژه است، پلیس راهنمایی و رانندگی سه ماموریت اصلی دارد، ماموریت عملیاتی اعم از ایمنی و انتظام بخشی ، ارائه خدمات راهنمایی و رانندگی شامل شماره گذاری، اجرائیات و صدور گواهینامه و … است و ماموریت سوم نیز آموزش همگانی و فرهنگ سازی عمومی می باشد.
احمدی ، نیروی انتظامی را سازمانی یکپارچه دانست که موفقیت هر رده به منزله موفقیت آن سازمان است.

فرماندار نکا افزود: در حوزه راهنمایی و رانندگی بدون تردید کاهش تصادفات محصول تلاش جمعی است و علی رغم زیرساخت نامناسب شهرهایمان تلاش مضاعف راهوران ناجا می تواند این کاستی ها را برطرف کند.
رئیس شورای ترافیک این شهرستان تصریح کرد: خط مشی راهنمایی و رانندگی و نیازمندیهای این حوزه در این کمیسیون یعنی کمیسیون های تحول راهور تعیین می شود، پلیس راه و راهور استان در کمیسیون های مربوط به ترافیک شهری و جاده ای که در استان برگزار می شود، با حضور فعال خود چه به صورت تئوری و چه عملی می توانند نسبت به رفع مشکلات فائق آیند.

احمدی ادامه داد: همه ما میدانیم که زیر ساخت های درون و بیرون شهریمان دچار مشکل است و این مشکلات را باید پلیس با همکاری دستگاه های مربوطه جبران کند. تا با تلاش و کوشش همه جانبه دو مجموعه پلیس راه و راهور و از طرفی همراهی رده های پشتیبانی و انجام وظایفی که بر عهده آن هاست از نظر فرهنگ ترافیک و اقداماتی که می تواند درحوزه تعاملی رقم بخورد انشااله بتوانیم نتایج خوبی را چه در سطح استان و چه در شهرستان بدست بیاوریم.

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. بيقرار جاده در گفت:

    سلام وخسته نباشيد به فرماندار ومسئولين شهر به

  2. برای چراغ راهنمایی سر چهارراه نکا یه ثانیه شمار بزارید تا مردم بدونن کی باید توقف کنن تا تو وسط چهار راه گیر نکن و به سادگی جریمه نشن….. فک نمی کنم کار سختی باشه

  3. در ضمن تا زمانی که طرح سی متری کامل نشه ..مشکل ترافیک نکا حل نمیشه … یه پل می خواد دیگه چند ساله یه پل نمی تونید بزنید تا این مشکل ترافیک شهر حل بشه….

  4. با سلام،تشکر از زحمات پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی شهر، نظم و انضباط باعث پیشرفت،امنیت،آرامش و … شهر می شود.از فرماندهی محترم تقاضا داریم نسبت به امورات مهمی که در ذهن این حقیر وجود دارد و یا مواردی که مجموعه پرسنل محترمتان صلاح می دانند برای آرامش شهروندان انجام دهند:
    ۱- نسب و راه اندازی دوربینهای کنترل سرعت در سطح شهر برای جلوگیری از حرکات نامتعارف اتومبیل ها و …
    ۲- برخورد جدی با کسانی که ظرفیت تحمل یک چراغ راهنمایی و رانندگی را در سطح شهر هم ندارند و حق تقدم عابرین و سایر موارد را رعایت نمی کنند.
    ۳- برورد جدی با موتور سوارانی که از پیاده روها و یا با عدم رعایت قوانین، رانندگی می کنند.
    ۴- جلوگیری از پارک وسایل نقلیه در پیاده روها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *