محمودی:پرداخت ماهانه ۱۸۰ ميليارد تومان حقوق به مستمری‌بگيران در مازندران

مديركل تأمين اجتماعی مازندران از پرداخت ماهانه ۱۸۰ ميليارد تومان حقوق به مستمری‌بگيران بازنشسته و بيمه بيكاری در استان خبر داد.

به گزارش نیکاخبر، سیدعلی‌اصغر محمودی بعد از ظهر امروز در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: تأمین اجتماعی در سال ۱۳۰۹ همراه با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بنا نهاده شده است و چتر حمایتی خود را گسترانیده است.

وی افزود: با گذشت زمان و سیر تکاملی در ۲۵ تیرماه ۱۳۵۴ قانون تأمین اجتماعی تصویب و در روزشمار ایران اسلامی این روز به نام تأمین اجتماعی ثبت و درج شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران ادامه داد: امروز سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور و دومین دستگاه خرید درمان مفتخر است ۵۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را زیرپوشش خود دارد.

این مسؤول پیشی گرفتن مصارف از منابع صندوق از مشکلات این سازمان در استان مازندران دانست که چون استان مازندران صنفی و منطقه کارگری است، کارگران در استان و خارج از استان با بازنشستگی به استان باز می‌گردند.

محمودی گفت: در چهار سال گذشته، ۱۹.۵ درصد رشد بازنشستگان اما در بخش بیمه شدگان رشد هشت درصدی داشتیم که رشد بازنشستگان به نسبت بیمه‌شدگان از مشکلات پیشی گرفتن مصارف از منابع صندوق در این استان است.

وی بیان کرد: در استان مازندران با ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر معادل ۵۹ درصد زیرپوشش این سازمان بیمه‌ای قرار دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران اظهار کرد: خدمات ما از قبل از تولد تا پس از مرگ بیش از ۲۰ نوع تعهد و خدمت به مردم ما ارائه می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: با بررسی آمارها از ۱۲۰ هزارنفر جمعیت شهرستان نکا ۸۴ هزار نفر زیرپوشش تأمین اجتماعی هستند که بیانگر درایت، بصیرت، آگاهی، شناخت و شعور بالای شما نسبت به این مسأله است.

محمودی گفت: در این شهرستان یک شعبه، یک کارگزاری و یک بیمارستان بوعلی در خدمت شما همشهریان و جامعه هدف است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی دولتی نیست بلکه یک نهاد عمومی غیردولتی است که یک سازمان درآمد- هزینه است و خود درآمد کسب کرده و خود هزینه می‌کند و ۹۵ درصد منابع سازمان هم حق بیمه‌ای است که از شما و کارگزاران وصول و خدمات و تعهدات انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران با بیان اینکه تحریم اقتصادی، مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرد، یادآور شد: سازمان همگام با دولت به عنوان عضو اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گام‌های بزرگی برداشته است که با همکاری و تعامل انجام شده با کارفرمایانی که با مشکل مواجه شدند؛ استان مازندران، رتبه اول کشوری را از آن خود کردیم.

این مسؤول گفت: امروز در مازندران با جمعیت زیرپوشش خود دارای ۱۲۰ هزار نفر بازنشسته اصلی و مستمری‌بگیر و ۱۲ هزار نفر افراد بیکار و مستمری‌بگیر بیمه بیکاری هستند که ماهانه ۱۸۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق پرداخت می‌کنیم.

محمودی افزود: پرداخت این مقدار پول برای سازمانی که از بودجه دولتی استفاده نمی‌کنیم بسیار سخت است که انتظار داریم با پرداخت حق بیمه در موعد مقرر، مشمول خسارات و جرائم نشوند و همچنین خدمتگزاران خود را در تأمین اجتماعی برای خدمت به موقع و به هنگام یاری کنند.

وی ادامه داد: با مراجعه به خدمات درمانی شاهد طرح هتلینگ بیمارستان بوعلی نکا و پنج بیمارستان زیرپوشش این سازمان در استان مازندران بودید که حذف لیست کاغذی، انقلابی در طول تاریخ سازمان بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی مازندران اظهار کرد: با اینترنتی شدن لیست‌ها کار برای مردم آسان شده است و بدون یک برگ کاغذ، خدمات بیش از گذشته انجام می‌شود.

این مسؤول حذف دفترچه‌های درمانی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی، توسعه، بازسازی و بهسازی مراکز بیمه‌ای و درمانی را از تحولات مهم این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: بیمارستان فوق تخصصی قلب ولی‌‎عصر(عج) قائم‌شهر در شمال کشور منحصر به‌فرد است.

محمودی افزود: در بخش کارگران ساختمانی، بیمه کشاورزان، صیادان، رانندگان، قالی‌بافان و زنبورداران گام‌های مفید و مؤثری برداشته شده است.

وی در پایان با تقدیر از پیگیری‌های مجدانه امام جمعه نکا، مسؤولان شهرستانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف گفت: این تلاش‌ها و پیگیری‌ها موجب شد تا شاهد ارتقاء مراکز بیمه‌ای و درمانی و همچنین افزایش تعداد بیمه‌شدگان باشیم که ۷۰ درصد مردم این شهرستان از خدمات تأمین اجتماعی برخوردار شوند که این مهم در گرو آگاهی‌بخشی و حمایت‌های بی‌دریغ مسؤولان است که باید قدردان این تلاش‌ها بود.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *