امام جمعه نکا: تكليف برجام چيست؟

امام جمعه نكا گفت: اين تحريم‌های جديد، مسلم نقض برجام است و برجام با اين نقض‌ها نافرجام و بی‌خاصيت می‌شود كه در برجام به صراحت آمده بود كه تمام تحريم‌ها بايد برداشته شود و تحريم جديدی نبايد اضافه شود.

به گزارش نیکاخبر، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های نماز جمعه نکا اظهار کرد: در تحریم‌های اخیر، وزارت امور خارجه ما موضع‌گیری‌های خوبی داشته است که در این تحریم ۱۸ فرد و گروه از طرف آمریکا مورد تحریم قرار گرفتند که بهانه حقوق بشری را مطرح کردند.

وی افزود: این ادعای آمریکا که ایران برجام را نقض کرده و حقوق بشر را نادیده می‌گیرد، ادعای نادرست است که مجامع بین‌المللی تأیید می‌کنند که ایران برجام را رعایت کرده و نقض برجام از طرف ایران نشده است.

خطیب جمعه نکا ادامه داد: این تحریم‌های جدید، مسلم نقض برجام است که در برجام به صراحت آمده بود که تمام تحریم‌ها باید برداشته شود و تحریم جدیدی نباید اضافه شود.

محمدی‌لائینی گفت: وضع تحریم جدید، نقض برجام است که در سال گذشته هم سلسله تحریم‌هایی اعمال شد و اکنون هم توسط مجلس سنا تأیید شد و اگر انجام شود؛ نقض برجام است.

وی اضافه کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر تحریم، تحریم کرده است و برخی از شرکت‌ها را تحریم کرد که حرکت خوبی است و همین که این اقتدار را داریم که ما هم آمریکا را تحریم می‌کنیم بیانگر شهامت و شجاعت ما است.

امام جمعه نکا گفت: اما اینکه آنان تحریم کنند و ما هم تحریم کنیم چه فایده‌ای دارد؟ اگر چنین است که از همان ابتدا هم مراکز هسته‌ای‌های خود را تعطیل نمی‌کردیم و آنان تحریم می‌کردند و ما هم تحریم می‌کردیم و اگر برجامی هم نبود ما چنین می‌کردیم؛ پس تکلیف برجام چیست؟ مگر بنا نبود برجام تحریم‌های گذشته را بردارد؟

محمدی‌لائینی ادامه داد: در رابطه با برجام، باید تصمیم بگیریم که این معاهده را ادامه بدهیم یا ندهیم و راهکار اصلی اندیشیده شود و بر اصل برجام و فلسفه آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: برجام با این نقض‌ها نافرجام و بی‌خاصیت می‌شود و اگر آمریکا بخواهد با این تحریم‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و فشارها کاری کند که این ملت و رهبر از راه خود که راه شهدا، راه عزت، شرف و ائمه‌اطهار(ع) و راه خدا است؛ دست بردارند به آمریکا اعلام می‌کنیم که ما از این راه عزت و شهدا دست برنمی‌داریم.

خطیب جمعه نکا در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: قیام ۳۰ تیر سال ۱۳۳۱ به رهبری آیت‌الله کاشانی که امروز به عنوان روز بزرگداشت این بزرگوار نام گرفت که تمام زحمات این عزیزان، زمینه‌ساز انقلاب و پیروزی ما شد.

محمدی‌لائینی بیان داشت: باید بدانیم انقلاب ما بدون عقبه نیست؛ بلکه با تلاش، زحمات و فداکاری‌های مختلف به نتیجه نهایی در سال ۵۷ رسید و ما مدیون تاریخ و زحمات چنین بزرگوارانی هستیم.

وی با تبریک میلاد حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اظهار کرد: از میلاد این بانو تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت است که امیدواریم برنامه‌های فرهنگی مناسب برگزار شود.

امام جمعه نکا خاطر نشان کرد: همچنین میلاد حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر هم نا‌م‌گذاری شده است و لذا باید حجاب، عفاف و چادر را جدی گرفته و همه ما وظیفه داریم دختران و نوه‌های دانش‌آموز و دانشجو را با چادر به عنوان حجاب برتر روانه مدارس و دانشگاه‌ها کنیم.

محمدی‌لائینی گفت: آغاز هفته حج از روز سه‌شنبه است که امیدواریم حجاج عزیز ما این فریضه مهم الهی را در سلامت و امنیت کامل انجام دهند.

وی افزود: پنجم مردادماه هم اقامه اولین نماز جمعه در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی است که نماز جمعه دارای اهمیت فراوان است که باید با حضور حداکثری در تمام هفته‌ها برگزار شود.

خطیب جمعه نکا با بزرگداشت هفته تأمین اجتماعی گفت: خدمات مختلف توسط این نهاد به مردم ارائه شده است که امیدواریم تمام دستگاه‌ها و نهادها، خدمات مختلف در قالب قانون و دلسوزی به مردم ارائه شود و ارائه خدمات تنها در حد رفع تکلیف نباشد بلکه همگان دلسوز برای مردم باشند.

محمدی‌لائینی در پایان با سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی افزود: خداوند در سوره مائده سفارش به تقوای الهی و ترس از خدا کرد و فرمود که “ترس از خدا، عامل تقوا است” و برای رسیدن به رضایت باری‌تعالی اهداف بلند باید وسیله داشته باشی که این نماز، روزه و جهاد یک وسیله است.

وی گفت: تقوا مهم‌ترین سرمایه و وسیله نجات ما است که امیدواریم با جهاد در راه خداوند و عبادت به تقوای الهی برسیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *