تداوم هوای گرم و تابستانه در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: جو پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای استان تا اوایل هفته آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نیکاخبر:احمد اسد یا ظهار کرد: جو پایداری در آسمان مازندران حاکم است و هوای استان تا اوایل هفته آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تداوم هوای گرم در مازندران، گفت: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ساری، دشت‌ناز و قائم‌شهر ۳۴ و آمل و گلوگاه ۳۳ درجه و کمیته دمای هوا مربوط به بلده با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوای استان، اضافه کرد: دمای هوا تا اوایل هفته آینده گرم بوده و یکی دو درجه گرم‌تر نیز خواهد شد.

اسدی ادامه داد: دمای هوا در گرم‌ترین ساعات در شهرهای غربی از رامسر تا نور ۳۱ تا ۳۳ درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی استان از محمودآباد تا گلوگاه بین ۳۴ تا ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین طی این مدت در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر به‌ویژه در ارتفاعات استان هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار هوای گرم و آفتابی در آسمان لازم است مردم از روشت کردن آتش در جنگل‌ها پرهیز کنند.

اسدی گفت: وضعیت دریا تا پایان هفته جاری به‌صورت موج ملایم پیش‌بینی می‌شود که شنا در محدوده طرح دریا با رعایت نکات ایمنی مانعی ندارد.

*توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با توجه به افزایش دما و تداوم چند روزه آن اشاره کرد و افزود: این توصیه‌ها با همکاری کارشناسان هواشناسی و جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف با هدف پیشگیری از خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی اعلام می‌شود تا کشاورزان با مشکلی مواجه نشوند.

معاون هواشناسی مازندران تصریح کرد: ایجاد جریان هوا روی سر دام و طیور با استفاده از پنکه و فن در واحدهای مرغداری و دامداری، راه‌اندازی فواره آب روی سقف بیرونی سالن‌های مرغداری، نصب و راه‌اندازی سیستم پدکولینگ در ورودی سالن‌های مرغداری، در اختیار گذاشتن آب کافی و تمیز برای دام و طیور و عدم تغذیه آنها در ساعات گرم روز مورد تأکید است.

اسدی با اشاره به کنترل دما، رطوبت و تهویه مناسب در فضای گل‌خانه‌های مازندران، اضافه کرد: به‌دلیل گرم بودن هوا، از سم‌پاشی در اواسط روز با توجه به تبخیر زیاد پرهیز شده و ترجیحا در ساعات پایانی روز انجام شود.

وی با بیان اینکه آبیاری باغ‌ها و مزارع تداوم یابد، اظهار کرد: ایجاد سایه‌بان بر روی کندوهای زنبورعسل، تأمین آب شرب در نزدیکی زنبورستان با استفاده از تانکر آب،نیمه باز گذاشتن درب کندوی زنبور عسل در ساعات گرم روز و بازدید دریچه پرواز زنبور برای اطمینان از باز بودن آنها از توصیه‌ها به زنبورداران محسوب می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران در پایان گفت: در مصرف برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف ( ۱۲ تا ۱۶ ظهر و ساعات ۱۹ تا ۲۳ شب) و همچنین در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گیرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *