قانون انتخابات نظام مهندسی تلنگری در اذهان عمومی برای انشقاق غرب مازندران

جناب اقای دکتر مظاهریان
معاونت محترم وزارت راه و شهرسازی
باسلام و دعای خیر
چرا بستر سازی جهت عدم مشارکت؟
احتراما ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات
و تبریک بمناسبت تداوم اندیشه،تدبیر و امید که حتما ابزارهای رفتن در مسیر توسعه،پیشرفت و تعالی هستند.
همانطور که مستحضرید مشارکت اولین گام مردم سالاریست و حتما بستر سازی هوشمندانه ان برای مشارکت حداکثری و اگاهانه از وظایف مهم دولتهاست چرا که حضور در پای صندوقهای رای اولین گام مشارکت است و بستر سازی برای گامهای بعدی و رفتن در مسیر شراکت نیز از اهم وظایف سیاستگزاران است و از طرفی دیگر دولتهای هوشمند نیز محصول مردم خردمند است.
پس دوام و بقا حکومتها هم به حضور حداکثری در پای صندوق مرتبط است که شرط لازم است و کافی نیست که کفایت انرا بایستی در گامهای بعدی مشارکت جستجو کرد و هم به حضور اگاهانه که حتما رفتن در مسیر اگاهی و بصیرت ،سلسله مراتبی داشته که نقش دولتها در ارتقا اگاهی همانند احزاب و سازمانهای مردم نهاد بسیار است ،بستگی دارد.
خدا را شاکریم که در سازمانی نیمه دولتی عضو هستیم که هر روز کمیت ان در حال افزایش است و دوستانمان در حال افزایش و البته کیفیت ان بستگی به دانشگاها و سیاستهای مدیران سازمان و حتما پررنگ شدن نقش ان به سیاستهای ان وزارتخانه دارد.
چرا که معتقدم این جمعیت بسیار بهتر می توانست نقش خود را در ارتقا کیفیت زندگی ساکنین شهرها و روستاها با برنامه ریزی و مدیریت و تاثیر گذاری بر سایر ساز مانها ایفا کند و زیست پذیری روستاها و شهرها معنی و مفهوم یابد چرا که معتقدیم الودگیهای زیستی شهرهایمان از سیاستهای نادرست در برنامه ریزی های محلی ،ناحیه ای و منطقه ایست که میبایست ساختار مدیریتی ان نیز اصلاح گردد‌.

و امابعد:
همانطور که مستحضرید فر ایند انتخابات بازرسی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در حال انجام است که زمان رای گیری انرا در تاریخ ۹۶/۴/۸ اعلام نمودند.
دواشکال را که یکی قانونی و دیگری عدم بومی سازی قانون و ابزار شدن ان برای بعضی ذی نفوذان را خدمتتان عرض می کنم تا حداقل در این زمان محدود بر ای مساله دوم ارایه طریقی شود که بنده نیز پیشنهادی دارم:

ا_بازرس سازمان یعنی ناظر , کنترل کننده وارزیاب بر عملکرد هیات مدیره را بدوا خود هیات مدیره انتخاب می کند سپس در معرض انتخاب اعضا قرار می دهد!!!!.
که نیاز به تفسیر نیست انشاالله تدبیری اندیشیده شود
۲_مازندران استانی است خطی که غربی ترین شهر ان یعنی رامسر تا مرکز استان فاصله زمانی حدود ۵ساعت دارد و طبق قانون صندوق انتخابات بازرسی میبایست در مرکز استان مستقر باشد از طرفی بیشترین جمعیت مهندسین استان را شهرهای ساری_ قایم شهر_ بابل و امل داراست.
پس به دلیل طولانی بودن مسافت و جمعیت کم مجموع شهرهای غرب مازندران یعنی محمود اباد،نور ،نوشهر، چالوس ،عباس اباد، تنکابن و رامسر نسبت به شهرهای مرکز
پیشنهاد می شود جهت حضور ، ایفای نقش و تاثیر گذاری همه مهندسین و بستر سازی جهت مشارکت حداکثری و انشاالله جلوگیری از بی اعتمادی و بی تفاوتی ،تعداد صندوقها به چند عدد با مکانیابی مناسب در طول شهرهای استان استقرار یابد .
که حل این چالش حتما تدبیری خواهد بود برای امید به اینده ای روشن تر.
با سپاس فراوان
کانونهای محمود اباد.نور.رویان.نوشهر.چالوس.کلاردشت.نوشهر.چالوس.کلاراباد.متل قو.عباس اباد.تنکابن.رامسر

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *