کشته شدن گاو با حمله پلنگ رها شده است؟

گاو یکی از کشاورزان روستای سنه کوه در داخل جنگل کشته شده و به نظر می‌رسد کار پلنگ باشد اما اینکه توسط پلنگ رهاسازی شده باشد معلوم نیست.

به گزارش نیکاخبر، روز جمعه ۲۲ اردیبهشت یک قلاده پلنگ در تله کشاورزان روستای سنه کوه شهرستان میاندورود گرفتار شد و اهالی روستا این موضوع را به مسئولان محیط زیست شهرستان اطلاع دادند که در پی آن نیروهای محیط زیست با حضور در روستا اقدام به بیهوش کردن و بردن پلنگ برای درمان کردند.
چند روز بعد از این اتفاق فیلمی در فضای مجازی منتشر شد و نشان داد که این پلنگ بعد از مداوا و نصب ردیاب در نزدیکی روستای سنه‌کوه رهاسازی شده است.


روز شنبه ششم خردادماه یکی از اهالی همین روستا در جستجو گاو مفقود شده خود بود که در داخل جنگل با لاشه مرده آن روبرو شد.
این کشاورز بعد از دیدن این صحنه با شورا و دهیار روستا تماس گرفته و درخواست حضور کارشناسان محیط زیست برای بررسی کشته شدن گاو او از سوی پلنگ شد که طی آن ماموران محیط زیست در صحنه حضور پیدا کردند و بررسی های لازم را به عمل آوردند.
البته هنوز از نتیجه این بررسی اطلاعات دقیقی در دست نیست که آیا این گاو توسط همان پلنگی که رهاسازی شده کشته شد یا پلنگ دیگر و باید منتظر پاسخ مسئولان محیط زیست باشیم.
اما اگر این گاو توسط همان پلنگ کشته شده باشد احتمال حمله دوباره به گاوهای اهالی این روستا وجود دارد به‌همین دلیل یا اهالی روستا باید مواظب گاوهای خود بیش از گذشته باشند و برخلاف سنت همیشگی گاو را در یک مکان ثابت داشته و یا همراه آنها صبح تا شب حضور داشته باشند و یا پلنگ به مکان دیگری منتقل شود.

میانخبر

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. وقتی تمام غذا و آب مورد نیاز برای وحوش توسط ما انسانها از بین میره و شکار میشه تنها راه موجود برای بقا حمله به حیوانات اهلی است.
    از ماست که بر ماست

  2. حفظ محیط زیست و حیوانات وحشی بسیار اهمیت دارد باید یک تیم کارشناس و با تجربه در جهت حفظ و نگهداری حیاط وحش و احیای مجدد تنوع جانوری مازندران ورود کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *