رزاقی:حذف رسانه‌های منتقد توسط دولت تدبیر اقدامی ظالمانه است

حذف رسانه‌های منتقد توسط دولت تدبیر اقدامی ظالمانه است/ مسؤولان توجهی به قانون اساسی ندارند
یک اقتصاددان با بیان اینکه حذف رسانه‌های منتقد توسط دولت تدبیر و امید اقدامی ظالمانه است، گفت: مسؤولان توجهی به قانون اساسی ندارند.
به گزارش نیکاخبر: ابراهیم رزاقی درباره حذف منتقدان در نظرخواهی‌های دولت و عدم اجازه حضور به رسانه‌های منتقد در برنامه‌های دولت و شخص رئیس‌جمهوری اظهار کرد: حتی در کشورهایی که اختیار مملکت دست یک طبقه اشرافی و ثروتمند است، به خاطر ظاهرسازی هم که شده، این نوع اتفاقات نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: در آمریکا هم این نوع اتفاق نمی‌افتد تا بگویند دموکراسی در کشور وجود دارد و به رسانه‌های مخالف هم امکان نقد داده و اجازه می‌دهند همه حرفشان را بزنند.

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه این کار دولت نشان می‌دهد که مسؤولان توجهی به قانون اساسی ندارند، اضافه کرد: دولتی‌ها قانون اساسی را به‌گونه‌ای تفسیر می‌کنند تا چیزی که خودشان می‌گویند، درست درآید.

رزاقی با اشاره به اینکه اگر مسؤولان به قانون اساسی توجه نکنند، چطور می‌توانند به مقام برسند و این‌ همه امکانات در اختیارشان باشد و مشکلی پیش نیاید، افزود: برخی از دولتی‌ها امروز از مدیران فاسد دفاع می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدیران و دولت‌مردان در کشورهایی مانند فرانسه بعد از اتمام دوره مدیریتشان مورد بازخواست قرار می‌گیرند، تصریح کرد: مدیران را مقابل مردم مورد محاکمه و نقد قرار می‌دهند.

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه مسؤولان جمهوری اسلامی ایران نماد الگوهای دینی هستند، اضافه کرد: انسان‌ها مساوی خلق شده‌اند و در قانون اساسی و اندیشه‌های دینی ما آمده که خداوند امکانات را برای همه یکسان خلق کرده است.

رزاقی با اشاره به اینکه این نکات در اصل ۵۲ قانون اساسی آمده است، بیان کرد: مردمی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، باید از زیر و بم عملکرد دولت شناخت و حداقل اطلاعات را داشته باشند.

وی با بیان اینکه چه معنا دارد رسانه‌های منتقد از برنامه‌های دولت حذف شوند، اضافه کرد: این رسانه‌ها هم حق دارند تا همانند سایر رسانه‌ها که از دولت تعریف می‌کنند، نقد دولت را انجام دهند و رسانه ملی هم باید عدالت را در وقت تبلیغات کاندیداها رعایت کند.

این اقتصاددان کشورمان ادامه داد: همه این کاندیداها در کنار رئیس‌جمهوری باید به‌طور مساوی از امکانات دولتی استفاده کنند؛ چون کسی که به‌تازگی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود، مدت کوتاهی اجازه استفاده از امکانات دولتی را دارد.

رزاقی با تأکید بر اینکه حذف رسانه‌های منتقد توسط دولت اقدامی ظالمانه است، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌هیچ‌عنوان عادلانه نیست و دولت باید در این راستا تجدید نظر کند.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *