رشد ۲۱ درصدی داوطلبان زن در شوراهای اسلامی مازندران

معاون سیاسی،امنیتی استاندار مازندران گفت که آمار داوطلبان زن در انتخابات شوراهای شهر و روستا در دوره پنجم نسبت به دوره گذشته ۲۱.۲ درصد بیشتر شد.

به گزارش نیکاخبر:علیرضا یونسی در نشست آموزشی مشترک فرمانداران، بخشداران، کارشناسان و هیات های اجرائی انتخابات شرق مازندران در محل فرمانداری بهشهر افزود: یک هزار و ۴۱ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره زنان تشکیل می دهند.
وی تعداد قطعی آمار داوطلبان شوراها را در مازندران ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر اعلام کرده است.
به گفته وی ۵.۷ درصد از ثبت نام شدگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان زنان هستند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت که ۲ هزار و ۲۳۱ نفر از داوطلبان شوراهای اسلامی مربوط به شهرهای این استان و مابقی برای شوراهای روستایی ثبت نام کردند.


یونسی گفت که تعداد اعضای شورای اسلامی در ۹ شهر این استان در مقایسه با دوره قبل طبق اصلاحیه قانون انتخابات کاهش یافته است.
وی اضافه کرد : اعضای شوراهای اسلامی در شهرهای ساری، بابل، آمل و قائمشهر از ۱۳ و ۱۱ نفر به ۹ نفر و شهرهای بهشهر، نکاء، چالوس، تنکابن و بابلسر از ۹ نفر به هفت نفر کاهش یافت.
به گفته وی تعداد اعضای شوراهای اسلامی در سایر شهرهای مازندران پنج نفره است.
رئیس ستاد انتخابات مازندران اظهارداشت : از مجموع ثبت نام شدگان ۲۶ درصد از داوطلبان و افراد ثبت نام شده، سابقه عضویت در شورا را در دوره های گذشته دارند.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
در مازندران هفت هزار و ۷۳۵ نفر عضو شورای اسلامی شهر و روستا هستند و انتخابات شوراها در افزون بر ۲۶۰۰ روستا و ۵۸ شهر برگزار خواهد شد.
ایرنا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *