افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی شرق مازندران در نکا+تصویر

اولین اقامتگاه بوم گردی شرق مازندران با هدف رونق گردشگری و توسعه اقتصاد روستایی عصر چهارشنبه در روستای سه کیله نکا افتتاح شد.
به گزارش نیکاخبر: شرق مازندران از جمله مناطق گردشگری طبیعی در استان مازندران است که به دلیل وجود طبیعت زیبا و بکر طبیعی و همچنین روستاهای مختلف با سنت های بومی به جامانده از گذشته سالانه میزبان گردشگران فراوان است.

توسعه بوم گردی و روستاگردی از برنامه های سال های گذشته دولت تدبیر و امید بود که در شرق مازندران با قوت در حال اجراست و از ۵۴ اقامتگاه دارای مجوز استان مازندران ۱۴ اقامتگاه در نکا واقع شده است.
فرماندار نکا در حاشیه افتتاح این اقامتگاه بوم گردی و نمایشگاه بومی و سنتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: افتتاح این اقامتگاه راهی برای توسعه اشتغال و اقتصاد در روستاهاست.


جعفر احمدی افزود : این اقامتگاه به همت بخش خصوصی در روستای سه کیله راه اندازی شده است که در ادامه راه هم از حضور همه سرمایه گذاران در این بخش استقبال می شود.
وی گفت : این اقامتگاه بوم گردی با صدور مجوز از اداره کل میراث فرهنگی مازندران در بخش مرکزی نکا و در بافت سنتی این روستا به بهره برداری رسید.


احمدی بیان کرد: در حال حاضر پرونده ۱۴ اقامتگاه دیگر در نکا اخذ شده است و تعدادی از مجوزها هم در اداره کل میراث فرهنگی مازندران در دست اقدام است .
به گزارش ایرنا، اقامتگاه بوم گردی با هدف توسعه گردشگری با استفاده از عوامل و امکانات محلی ایجاد می شود و برکارآفرینی درقالب استفاده از نیروهای بومی تاکید می شود.
شهرستان نکا در شرق مازندران واقع شده و از جاذبه های گردشگری و تفریحی همچون چشمه قرمرض، جنگل کوهسارکنده، چشمه سارهای مختلف و دریا برخوردار است.
مریم نظری

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *