مازندران استان معین ۴ یادمان در راهیان نور است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: با توجه به ابلاغ رسمی، مازندران استان معین و پشتیبان چهار یادمان در مناطق عملیاتی جنوب و راهیان نور تعیین شده است.
مازندران استان معین ۴ یادمان در راهیان نور است
به گزارش نیکاخبر:سردار عبدالله ملکی اظهار کرد: مازندران استان معین یادمان‌های اروندکنار، سیران‌بند بانه در کردستان، دالانی در منظقه دیزلی سروآباد مریوان و شهید بهشتی منطقه سقوط بالگرد شهید شیرودی در کرمانشاه است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور اقدام مشترک نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتطامی، بنیاد حفظ و آثار، وزارت کشور و جهاد سازندگی است، افزود: در سطح کشور و پنج استان مرزی و حتی مناطق دریایی بوشهر و بندرعباس یادمان‌های کشوری راه‌اندازی شده و اقدماتی انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه علاوه بر وجود یادمان‌های کشوری، یادمان‌های استانی نیز راه‌اندازی شده‌اند، تصریح کرد: یادمان‌های استانی مربوط به مناطقی که یگان‌های مازندران در زمان جنگ در آن مناطق عملیات ویژه‌ای انجام داده‌اند است که به نام همان استان ثبت شده‌اند.

ملکی در رابطه با یادمان هفت‌تپه گفت: هفت‌تپه محل استقرار، آموزش و پشتیبانی نیروهای لشکر ۲۵ کربلا از استان گیلان، گلستان و مازندران بوده‌ که چندین‌بار بمباران شده و شهید شیرسوار یکی از شهدای بنام هفت‌تپه در این بمباران‌ها است.

وی با اشاره به اینکه این منطقه هیچ‌گاه از ذهن مازندران خارج نمی‌شود، اضافه کرد: این منطقه نیازمند یک یادمان رسمی است که از ستاد کل نیروی مسلح نیز مجوز رسمی گرفته شده و نه تنها از استان مازندران بلکه از دیگر مناطق کشور نیز برای زیارت شهدا به منطقه هفت‌تپه می‌روند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در رابطه با منطقه چیلات در دهلران ایلام بیان کرد: در منطقه پاسگاه دو منطقه چیلات، عملیات والفجر ۶ را لشکر ۲۵ کربلا ویژه انجام داد و تعداد زیادی از رزمندگان مازندران و گلستان شهید شدند که برخی از شهدا هنوز تفحص نشدند و یکی از خواسته‌های پیشکسوتان رزمنده مازندران و گلستان برگزاری یادمان در این منطقه بوده است.

ملکی اظهار کرد: مجوز رسمی یادمان منظقه چیلات گرفته شده و تاکنون زمینی در حدود ۱۰۰ هکتار به مازندران تحویل و تابلوها نصب شده و اگر تا سال آینده، جاده آسفالت شود، برخی از کاروان‌های راهیان‌نور به منطقه چیلات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه لشکر ۲۵ کربلا در حدود ۲۳ عملیات بزرگ شرکت داشته، افزود: مازندران در زمان جنگ ۱۰ یگان را پشتیبانی می‌کرد و اکنون نیازمند یادمان‌های استانی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از جمله اهداف این یادمان‌ها را ایجاد پیوند میان نسل دهه ۶۰ با نسل سوم و چهارم و آموزش درس ایثار و مقاومت و ادامه خط سرخ شهیدان و سرباز گوش به فرمان رهبری بودن برشمرد.

بلاغ

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *