“عربی یا اسلامی ؟” میراحمدی

مدتی است در ایران و یا جوامع اسلامی غیر عربی مطلبی توسط شبه روشنفکران گفته می شود که (فرهنگ حاکم بر جامعه ما عربی است زبان عربی است اسم ها عربی است ! در حالی که ما ایرانی هستیم حتی باید اسامی بچه هایمان را کیانوش و امثالهم بنامیم تا بدانند ما چه قدمت فرهنگی و تمدنی داشتیم . مگر ما عرب هستیم که فرهنگ آنان را گسترش بدهیم . ما از سرزمین پارس هستیم !!!)
البته این قابل انکار نیست که ایران و ایرانیان انسانهایی متمدن و ریشه دار بودند . اما دل غافل ! گویا مغالطه ای در این میان رخ داده است . اساسا ما توجه خاصی به نژاد عرب یا صرفا فرهنگ اعراب نداریم بلکه گوهری به نام اسلام که دین خداست بر قلب پیامبری که به زبان عربی سخن میگفت نازل شد .اگر انگلیسی یا عبری یا اسپانیولی هم بود با دل وجان یاد میگرفتیم . چون ما بنده خدائیم و مطیع فرمان او نه عرب ! حتی قرآن کریم ، عربهای آن زمان را حقیر و کافر و منافق میشمارد .بنابراین در قاموس اسلام هم عربیت معنایی ندارد .
آیا شما اهل بیت یا امیرالمومنین علی ع صرفا عرب میدانید یا انسانی بین المللی ؟ آیا فرهنگی که اسلام ارائه کرده است عربی است یا الهی ؟ چگونه است امروز یک دانشمند برای یافتن فرمولها لازم است انگلیسی بخواند ولی ما برای معارف الهی عربی بدانیم بد است ؟ نام پاکترین انسانها بر فرزندانمان نامناسب هستند اما اسامی که معلوم نیست که بوده اند و چه بوده اند با فرهنگ و تمدن آفرین ! ما عرب خواه نیستیم بلکه غلام مکتب اهل بیت و پیامبر بزرگوا اسلام هستیم .
اما سوال اینجاست که چرا برخی برای بازار گرمی ذهن خام جوان را آلوده میکنند به مسائلی که خودشان هم میدانند هیچ ریشه ای ندارد ؟؟

به قلم حجت الاسلام سید مصطفی میراحمدی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام و درود بر شما
    در جامعه و فرهنگ ما تمام نام ها یا ایرانی اند یا غیر ایرانی و نام های غیر ایرانی یا عربی اند و یا غیرعربی و نام های عربی یا اسلامی اند یا غیراسلامی و اما نامهای اسلامی اول آنکه اندک و انگشت شمارند و دوم آنکه اکثرا نام نیستند بلکه صفت هستند و سوم آنکه همه قبل از اسلام هم بودند و چهارم آنکه این اسامی ذاتا مقدس نیستند بلکه از جهت آنکه مسمیات آنها معصوم و مقدس هستند گفته می شود آن نام ها مقدس هست و البته درست هم هست تا جایی که بدون وضو نمی شود دست روی آن نام ها گذاشت!
    منهای نام های معصومان ( ع) می توان گفت نام های پارسیان بسیار معنوی تر و جذاب تر و شیرین تر از نام های عربیست ! چنانکه فرهنگ ایرانیان هم قبل از اسلام و هم بعد از اسلام پیشرفته تر از فرهنگ جوامع عربیست!
    تردید نکنیم ایران یکی از خاستگاههای فرهنگ و تمدن بشریست.
    مردم ایران هم صورتی زیبا تر و هم سیرتی نیکوتر و هم سرزمینی آبادتر و هم آیینی کامل تر از اعراب داشتند .
    قبل از اسلام اعراب وام دار تمدن و مدنیت ایرانیان بودند و بعد از اسلام نیز اعراب وامدار ایرانیان هستند و البته ایرانیان خدمتگذار شایسته و بی بدیل اسلام و اهل بیت ( ع ) بودند و هستند .
    لطفا دقت کنید تفاسیر درجه یک اهل سنت را ایرانیان نگاشتند و نیز تفاسیر قرآن درجه یک شیعیان ، مانند تبیان شیخ طوسی و مجمع البیان طبرسی و المیزان علامه طباطبایی و همچنین تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی را ایرانیان نوشتند و نویسندگان کتب درجه یک احادیث شیعه و اهل سنت هم ایرانیان بودند….
    و اتفاقا نام «کیانوش» می توانست نام یک پیامبر یا امام و یا از اولیای الهی باشد اما من و شما گاهی یادمان می رود !!!
    اگر کسی از من یا شما بپرسد ایرانیان پیش از اسلام مهدی (ع) را چه می نامیدند؟ لابد در جواب می گوییم : کوروش یا داریوش یا فریدون و کیانوش و …و البته هم همینطورست .
    تردید نکنید که چنیدن نام ایرانی نام مهدی موعودست .
    ارادتمند شما و ارادتمند آقای کیانوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *