۱۱هزار هكتار از اراضی ملی بهشهر خلع‌يد شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر با بیان اینکه در سال جاري ۱۱ هزار هكتار از اراضی ملی بهشهر با اجراي احكام قضايي خلع‌يد شد، گفت: بيش از ۱۵ هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش نیکاخبر: علی باقری گفت: با اشاره به اینکه منابع طبیعی نعمت بزرگ خدادادی برای همه ما است، اظهار کرد: با توجه به آثار و برکات درختکاری که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است این مهم باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه بازوان قوی مدیران هستند، افزود: اصحاب رسانه این قشر پرتوان و زحمتکش می‌توانند در تحقق همدلی و همزبانی میان تمام اقشار جامعه و مسؤولان گام‌های مؤثری بردارند و به‌واقع اگر تلاش اصحاب رسانه نباشد فعالیت‌های ادارات و تأثیرگذاری آنان در سطح جامعه به چشم نخواهد آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر تصریح کرد: سرانه حفاظت منابع طبیعی در سطح جهان به ازای هر هزار هکتار یک نفر که این مهم در بهشهر بالای ۲۰ هزار هکتار است.

این مسؤول با اشاره به دو تهدید بزرگ در شهرستان، افزود: استان سمنان که در مجاورت مازندران قرار داد به دلیل قرار گرفتن بر روی کمربند بیابان‌زایی چند سالی است که با مشکل ریزگردها و فرسایش بادی مواجه است و حرکت ۵۰ هزار هکتار شن‌های روان تهدید بزرگی برای استان به‌شمار می‌رود.

باقری به دام‌های مازاد در منطقه میانکاله اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پوشش گیاهی این منطقه وجود دام‌های مازاد آسیب جدی برای این محیط محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی برای این موارد در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خسارت سیل در بهشهر نیز اشاره کرد و گفت: با احداث سد شاخه‌گیر تلاش شد که میزان خسارت در زمان بروز سیل را کاهش دهیم که در سه منطقه سد شاخه‌گیر ایجاد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر از توزیع بیش از ۱۵ هزار اصله نهال در این شهرستان همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار اصله نهال درخت همزمان با هفته منابع طبیعی توزیع و کاشته و در همین راستا زنگ منابع طبیعی و درختکاری به‌صورت نمادین در مدارس با حضور مسؤولان و دانش‌آموزان نواخته شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در این هفته بیش از ۳۲ هزار هکتار چوب صنوبر زراعت شد و زراعت ۴۰ هکتاری در مناطق بالادست و روستایی در دستور کار ما قرار دارد.

باقری ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی را ضروری عنوان کرد و گفت: حفظ اراضی ملی از جمله وظیفه ما در این حوزه است و حاضر نیستیم یک وجب از خاک منابع طبیعی که حق‌الناس نیز به‌شمار می‌رود در اختیار افراد سودجو قرار گیرد و در همین ارتباط نیز تعامل بسیار خوبی بین ارگان‌های مرتبط با این امر قرار دارد.

وی با اشاره به بحث تنفس جنگل تصریح کرد: زراعت چوب و ممنوعیت بهره‌برداری و جلوگیری از قطع درختان می‌تواند به تأمین مایحتاج چوبی کشور کمک شایانی کند و در این خصوص گام‌های مؤثری بر می‌دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهشهر عنوان کرد: در سال جاری بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی بهشهر با اجرای احکام قضایی خلع‌ید شده‌اند و ۲۶ هزار هکتار در دست اقدام است.

این مسؤول تصریح کرد: احداث بند‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک دو اقدام مهم ما در سال جاری بوده است.

باقری در پایان گفت: مدیریت چندگانه در مجموعه تاریخی عباس‌آباد بهشهر موجب عقب ماندگی در توسعه در این حوزه شده است.

 

فارس

 

دیدگاه های این مطلب

2 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام . فکر کنم ۱۱ هکتار درست باشه. ۱۱ هزار هکتار !!!

  2. در این هفته بیش از ۳۲ هزار هکتار چوب صنوبر زراعت شد !!!
    در سال جاری بیش از ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی بهشهر با اجرای احکام قضایی خلع‌ید شده‌اند و ۲۶ هزار هکتار در دست اقدام است

    جمع اعداد فوق از کل مساحت شهرستان بیشتره !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *