کمتر از ۱۰۰ مدرسه مقاوم به لحاظ عمرانی در کشور وجود دارد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ارتباط با تغییر فضای کاربری مراکز آموزشی شهرها، گفت: مشکل آموزش و پرورش در بحث مکان با تغییر کاربری برخی از زمین‌ها حل می‌شود چرا که آموزش و پرورش سرمایه‌دار بسیار بزرگی است که فقیرانه زندگی می‎کند.
به گزارش نیکاخبر، محمدتقی نظرپور در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مازندران از استان‌های مسافرپذیر کشور است، اظهار کرد: انتظار است که بخشی از نیازها به اسکان را مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری و بخشی دیگر را آموزش و پرورش پاسخ دهند.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ارتباط با تغییر فضای کاربری مراکز آموزشی شهرها، گفت: مشکل آموزش و پرورش در بحث مکان با تغییر کاربری برخی از زمین‌ها حل می‌شود چرا که آموزش و پرورش سرمایه‌دار بسیار بزرگی است که فقیرانه زندگی می‎کند.
نظرپور با اعلام اینکه کمتر از ۱۰۰ مدرسه مقاوم به لحاظ عمرانی در کشور داریم، افزود: به طور متوسط در هر استان دو یا سه مدرسه ماندگار و بادوام داریم.
وی خاطر نشان کرد: برخی از مدارس با وجود اینکه زمان ساخت آنها بسیار قدیمی نیست، نیاز به بازسازی دارد، باید تلاش کنیم که ساختمان‌های آموزشی بادوام، زیبا و مقاوم باشد و دستکم باید ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال از این واحدها استفاده شود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اعلام اینکه اگر بخواهیم مدرسه مناسب داشته باشیم باید از معماری مناسبی الگو برداری کنیم، افزود: از معماری بومی و معماری پایدار در ساخت و سازهای آموزشی باید استفاده کرد.
وی ادامه داد: باید به فکر ماندگاری مدارس باشیم در این حوزه نیاز است که دقت بیشتری شود.
نظرپور با اعلام اینکه ردیف بودجه‌ای ملی برای تعمیر اساسی مدارس در نظر گرفته شود، گفت: برای تحقق این موضوع با نمایندگان مجلس رایزنی‌ها مناسب انجام شد و ممکن است در سال ۹۶ اجرایی شود.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *