گزارش مصور نیکا خبر از وداع بادوشهیدگمنام درنکا +تصویر

همزمان با ایام فاطمیه مراسم وداع با پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس،در نکا برگزار شد.
به گزارش نیکا خبر،مراسم شب وداع شهید گمنام امشب بعد از نماز مغرب و عشابا حضور با شکوه امت ولایت مدار و شهید پرور این شهرستان با شکوه خاص و در فضای معنوی عطر ایثار و شهادت حرم مطهر شهدای گمنام و با سخنرانی آیت الله محمدی لائینی امام جمعه نکا برگزار شد .
امام جمعه نکا در این مراسم با بزرگداشت نام و یاد شهدا گفت : شهدا با انتخاب راه مستقیمی که خداوند در قرآن وعده داده است در راه شهادت گام نهادند و زندگی اخروی سعادتمندانه را برای خود برگزیدند.
حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی افزود : راه شهیدان ، راه ماندنی است که تمام اولیای الهی و قرآن به آن بشارت داده بودند و همه ما باید با الگوپذیری از این شهدا در ادامه راهشان ثابت قدم باشیم.
وی اظهار کرد : شهیدان با قدم نهادن در راه خدا به این درجه رسیدند و مقام والایی نصیب حالشان شده است که اکنون ما در ادامه راهشان باید با حفظ ارزش ها و آرمان های اسلامی ، حجاب و عفاف و ولایتمداری ادامه دهنده راستین راه پاکشان باشیم.
هفت شهید گمنام ، روز هفتم اسفند در معراج الشهدای تهران تحویل مسئولان استان مازندران شد و مراسم وداع متمرکز استانی شنبه شب در حسینیه عاشقان کربلای سپاه ساری برگزار شد.
این شهدا پس از وداع در شهرهای بهشهر، ساری، آمل و نور تشییع و خاکسپاری می شوند.
در حال حاضر ۲۶۶ شهید گمنام در مازندران مدفون است که با ورود هفت شهید گمنام، تعداد شهدای گمنام تدفین شده در استان به ۲۷۳ شهید گمنام می رسد.
۵۸ یادمان شهدای گمنام در استان مازندران وجود دارد و بقیه شهدای گمنام استان مازندران در مزار شهدا و یا امامزاده ها دفن شده اند.
مازندران ۱۰ هزارو ۴۰۰شهید دارد و شهرستان نکا در شرق مازندران بیش از ۴۳۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

*راه شهیدان راه ماندنی و راه خدا و اهل بیت(ع) است

امام جمعه نکا در این مراسم با بیان اینکه راه شهیدان راه ماندنی و راه خدا و اهل بیت(ع) است، گفت: شهدای ما با انتخاب راه درست و مستقیم، هم‌نشینی با اولیای الهی را برای خود پسندیدند و اکنون در نزد معبود مسرور هستند.

ایت الله محمدباقر محمدی‌لائینی اظهار کرد: خداوند را شاکریم که نظام انقلاب اسلامی ایران و زندگی در زیر لوای قرآن و عترت را برای ما به وجود آورد و افتخار می‌کنیم که فرزندان ما شهدای راه خدا هستند که از همه هستی خود گذشتند تا اسلام و انقلاب پایدار بماند.

وی افزود: الگوپذیری از راه و روش شهدا از مسائل مهمی است که باید سرلوحه کار ما باشد و قدم در راهی که شهدا برای ما ترسیم کرده‌اند که راه اهل بیت(ع)، راه صالحان و صدیقین است گذاشته و با اطاعت از ولی فقیه زمان خود در مسیر حق گام برداریم.


دوباره افتخار ميزبانی شهدا نصيب حالمان شد و قرار عاشقی دوباره برای ما رقم خورده است و حضور شما شهدای عاشق و فرشته‌های بی‌نشان در اين شب مهتابی، روشنايی دوباره به شهر و ديارمان داده است.
مراسم وداع با پیکر مطهر دو تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس یک‌شنبه‌شب به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نکا، شهرداری و شورای اسلامی شهر نکا، هیأت رزمندگان و تولیت شهدای گمنام شهرستان نکا و با حضور مردم ولایتمدار، روحانیت، خانواده‌های شهدا و مسؤولان برگزار شد.

عطر وجود شهدا آنچنان با بوی عطر عنبر و اسپند عجین شده است که انگار بهشت را بر روی زمین احساس می‌کنیم.

استخوان‌های برگشته از سفر عاشقی با معبود، خوش آمدید؛ اینجا سه تن از یاران شما خوابیده‌اند و به احترام شما همچون همه مردمان سرزمین من، تمام قد ایستاده‌اند تا میزبان خوبی برای شما و حضورتان باشند.

مادران این دیار آمدند تا برایتان مادری کنند و جای مادر نداشته‌تان برایتان مویه کنند، آمدیم تا رشادت‌هایتان را مرور می‌کنیم و عهد ببندیم که تا آخر ایستاده‌ایم، آمدیم و آمدند تا برایتان مادری، پدری، خواهری و برادری کنند، ای استخوان‌های برگشته از سفر.

دلم برایتان پرمی‌کشد و به مادران و خواهرانتان فکر می‌کنم که شاید در همین گوشه و کنار شهر خودمان، همچنان چشم‌انتظار شما هستند و منتظرند تا خبری از عزیز دردانه‌شان از پسر و برادر رعنایشان برایشان بیاید.

مراسم وداع با پیکر مطهر دو تن از شهیدان دوران دفاع مقدس با حضور جمع زیادی از مردم، خانواده‌های شهدا و مسؤولان در یادمان شهدای گمنام نکا برگزار شد تا این حضور تجدید بیعت دوباره‌ای با شهدا باشد.

تشییع شهدا در مسیر منتهی به یادمان شهدای گمنام نکا، سرود معروف “کجایید ای شهیدان خدایی” که توسط مردم زمزمه می‌شود و مداحی مداحان اهل بیت(ع) و نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی آنان فضای معنوی خاصی ایجاد کرده است.

*نگران نباشید ما هستیم

مازندران و شهرستان نکا این روز و شب‌ها دوباره عطر شهادت گرفت، دوباره شهید آورده‌اند و لحظه‌های دلدادگی دوباره تکرار شد؛ این روزها در جای جای استان شهیدپرور و ولایت‌مدار مازندران عطر شهیدان پخش شده است و مشام ما را نوازش می‌دهد.

علی‌اصغر داودی یکی از شهروندان نکایی با حضور در این مراسم با اعلام اینکه همه شهر آمدند تا بگویند ” نگران نباشید ما هستیم”، به فارس گفت: ملت ما در تمام دوران این انقلاب قدرشناسی خود را از شهدا و رزمندگان اعلام کردند و هم هم سن و سال‌های من و نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی آمدند تا اعلام کنند که آنان هم برای شهدا ارزش و احترام قائل بوده و نسل قدرشناسی هستند.

وی اظهار کرد: حضور مردم ما در این مراسم‌ها وداع با شهدا و تشییع آنان و همچنین بزرگ‌داشت نام و یاد شهدا، خنثی‌کننده توطئه‌های دشمنان است و ما آمدیم تا اعلام کنیم که زرق و برق دنیای غرب و استکبار برای ما ارزشی ندارد و حفظ خون سرخ شهدا و استمرار راه آنان مهم‌ترین هدف است.

داودی افزود: شهدا عاشق شهادت بودند و به آرزوی خود رسیدند و اکنون ما در ادامه راه شهدا باید با ولایت‌مداری و دین‌مداری تابع ولایت بوده و در مسیر و خط شهدا حرکت کنیم.

*استمرار راه شهدا حفظ حجاب و حرکت در مسیر ولایت فقیه است

فرمانده حوزه حضرت زینب(س) نکا در حاشیه این مراسم بیان کرد: مهم‌ترین پیام شهدا، امام و قرآن حفظ حجاب و عفاف است و باید بدانیم که استمرار راه شهدا حفظ حجاب و حرکت در مسیر ولایت فقیه است.

سکینه فلاح گفت: شهدا با حضور خود امنیت را برای جامعه ما به ارمغان آوردند و باید مراسم وداع و تشییع شهدا راهی برای افزایش بصیرت و حفظ حجاب است و باید بدانیم دشمن در کمین جوانان و خانواده‌ها است تا آنان را از ارزش‌های اسلامی و دینی جدا کند و لذا باید با تمام توان برای نهادینه کردن حجاب و عفاف تلاش شود.


اینجا بهشتی دیگر است انگار بهشت را در زمین داریم؛ تا پیش از آغاز مراسم، جمعیت حاضر سرود معروف “کجایید ای شهیدان خدایی” را زمزمه می‌کردند و مداحان اهل بیت(ع) به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند، مراسم به پایان می‌رسد، اما انگار دلدادگی مردم را پایانی نیست.

آری شهدا دوباره از راه رسیدند و در یک قرار عاشقی دیگر میهمان شهرمان شدند تا دوباره ما را بیدار کنند، یادمان شهدای گمنام نکا که دو آلاله گمنام و یک شهید تفحص شده را در خود جای داده است بار دیگر میزبان قدوم دو فرشته بی‌نشان در ایام شهادت بی‌بی فاطمه زهرا(س) است.

مردم ما در شهرستان نکا به پاس گرامی‌داشت نام و یاد شهدای گمنام و به احترام حضورشان آمدند و مراسم با شکوهی برگزار شد، اما یک مراسم و حضور باشکوه و بی‌مثال برای تشییع شهدا در راه است؛ دوباره شهید ‌آورده‌اند.

وقتی برای مردنت، یک قبر کم بود

در شعرهای بی‌قرارت صبر کم بود

با قلوه سنگت وهم شب‌ها را شکستی

وقتی که در بغض سپیدت ابر کم بود

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *