کشور بنر/ به قلم میر احمدی

بنر کشور جدیدی نیست همین کشور خودمان ایران است . کشوری که چسباندن بنر در آن از روند عاقلانه خارج شده است . بخشی از کارهای فرهنگی و اجتماعی حتی سیاسی به جای آنکه درواقعیت رخ نشان دهد روی بنرها خودنمایی میکند . نام این مصیبت را چه بگذاریم نمیدانم مصیبتی که گاهی به صورت عشق بنر در می آید که هنگام خوش آمد گویی یا تبریک و تقدیر باید حتما بنری زده شود وکسی که مسئول اجرایی در روستا را عهده دار میشود برایش بنری در حد رئیس جمهور زده شود که انتصاب دکتر فلان را به ریاست شورای دانش آموزی روستای پشت کوه تبریک عرض میکنیم ، در واقع این بنر، تسلیت به آن روستا وشهر و کشور ماست . اگر مسئولی خدمتی یا سخنرانی بجایی انجام داد بنر زدن باعث منت او بر مردم می شود در حالی که او وظیفه اش را انجام داده است . داستان بنر به اینجا ختم نمی شود، همایش هایی که تنها از آن بنری در خیابان باقی می ماند . کارهای فرهنگی که از آن تنها به چسباندن بنر پشت سر جماعتی اکتفا می شود و سیاست های غلطی که پشت بنرها مخفی می ماند واین فرهنگ و اقتصاد و سیاست است که مظلوم می ماند . شاید خنده دار باشد اما شوخی نیست .در این شلوغی، بنری هم که شایسته زده شدن داشته باشد ،مغفول می ماند .
سید مصطفی میر احمدی

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام . به نظرم منشا حساسیت زیاد شما نسبت به این مسئله قابل حدس زدنه چون بنرهایی که زده میشه معمولا برای انتصاب پست های استانی و کشوری یا موفقیت ورزشکاران و دانشجویان و طلابه . و این کاررو معمولا مردم انجام میدن و حتی خودم از چند مورد خبر دارم که خود اون عزیزان راضی به این کار نیستن و یا بی خبرن و بعد از نصب بنر خبردار میشن . کسی برای رییس شورای دانش آموزی هزارجریب(که شما گفتید پشت کوه که به نظرم توهین به مردم هزارجریبه) بنر ریاست جمهوری نمیزنه و علت این بزرگنمایی شما نمیدونم چیه؟
    ان شاالله که روزی شاهد بنر عکس جنابعالی به عنوان طلبه نمونه کشوری باشیم . رتبه های علمی و ورزشی و مسئولیت های کلیدی توسط همشهریان باعث افتخار ماست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *