کسب رتبه سوم کشوری مازندران در هدایت تحصیلی

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: این استان به لحاظ هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوی رشته های مهارتی پس از استان های سمنان و خراسان جنوبی رتبه سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش نیکاخبر:اسفندیار نظری ایرنا افزود: ۴۲ درصد دانش آموزان متوسطه دوم این استان در شاخه فنی و مهارتی و مابقی در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند.
وی شمار دانش آموزان متوسطه دوم را ۷۶ هزار نفر برشمرد و افزود: بالغ بر ۳۲هزار نفر از این تعداد در ۱۱۸ رشته فنی حرفه ای و کاردانش به تحصیل اشتغال دارند.
وی میانگین هدایت تحصیلی در کشور را ۳۸ درصد اعلام کرد و افزود : این رقم تا پایان برنامه ششم باید به ۴۸ درصد افزایش یابد.
معاون آموزش و پرورش مازندران از هدایت تحصیلی به عنوان دغدغه های مهم نظام تعلیم و تربیت یاد و خاطر نشان کرد: در فرم های که به این منظور در بین دانش آموزان پایه نهم توزیع می شود ۱۲ اولویت برای آنان مشخص شده که تمایل و علاقه شخصی و نیاز های کشور و منطقه استعداد و امکانات از موارد مهم آن است.
او با اشاره به اینکه نیازهای شغلی جامعه رشته های متعددی را می طلبد، ایجاد تنوع رشته ای در شاخه های گوناگون را از اهداف آموزش و پرورش اعلام کرد.
نظری پیوند خانواده و مدرسه را ناگسستنی دانست و افزود: به منظور موفقیت در هدایت تحصیلی و تسهیل در اشتغال زایی و کار آفرینی، خانواده ، معلم، مشاور و مدیر باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
او همچنین از مدیران مدارس خواست تا اردو ها ی علمی دانش آموزان را بسوی بازدید از مراکز تجاری، دانشگاهی، اداره کار و تعاون، صنعت و معدن و غیره… سوق دهند.
نظری عدم انطباق رشته دانشگاهی با بازار کار را از مشکلات آموزشی دانست و گفت: با هدایت تحصیلی درست و صحیح باید این نقیصه را از بین ببریم.
وی شمار هنرستان های فنی مازندران را ۳۴۳ باب اعلام کرد و گفت : ۲۲۰ باب از این تعداد در رشته های کاردانش و بقیه در بخش فنی و حرفه ای دانش آموز دارند.
معاون آموزش و پرورش مازندران کمبود نیرو، فضا و تجهیزات را به عنوان بخشی از کاستی های هنرستان های استان اعلام کرد و از خیران مدرسه ساز خواست تا کمک های خود را به این بخش معطوف کنند.
بیش از نیم میلیون از جمعیت سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفری مازندران در مدارس این استان تحصیل می کنند.

ایرنا

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. فرهنگیان نکا در گفت:

    هدایت تحصیلی در شهذستان نکا با درایت و مدیریت قوی آقای نوری معاونت محترم آموزشی اداره آموزش و پرورش انجام شد و الحق قلب اداره آموزش و پرورش نکا نوری بوده که اگر ایشان نبودند هدایت تحصیلی در شهرستان نکا با چالش مواجه می شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *