شاعری، مدیريت جهادى، اقدام و عمل

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شرق مازندران با انتخاب پدیده ای به نام علی محمد شاعری همراه بود. وی که دارای سوابق متعددی در رده های ملی و استانی بود، توانست با اختلاف زیادی نسبت به سایر رقبا، گوی سبقت را برباید و به عنوان نماینده شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه به مجلس شورای اسلامی راه یابد.
شاعری که با شعار مدیریت جهادی وارد عرصه انتخابات شده بود سعی کرد بر همین مبنا، امور حوزه انتخابیه خود را پیگیری کند و در نخستین گام توانست در اولین دوره حضور خود در مجلس شورای اسلامی بر کرسی ریاست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تکیه بزند.
ریاست بر کمیسیون کشاورزی مجلس یکی از مهم ترین موفقیت های شاعری بود و با توجه به سوابق مدیریتی که در این حوزه داشت و نیز نمایندگی استانی که قطب کشاورزی کشور است بر اهمیت این جایگاه افزود.
وی توانست با ایجاد تعامل و روحیه همراهی با دولت نقش خود را در افزایش رشد اقتصادی کشور از طریق افزایش رشد اقتصادی بخش کشاورزی بخوبی ایفا کند.
کلان نگری و پرهیز از وارد شدن به مسائل خرد و جزیی، زمینه را برای درخشش بیشتر این نماینده فراهم کرد و از همان ابتدا سعی کرد به زیرساخت ها توجه کند و مشکلات را به صورت ریشه ای و اساسی حل کند، هرچند زمان بیشتری صرف حل این مشکلات شود.
شاعری تبدیل بندر امیرآباد به منطقه آزاد تجاری با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات این بندر را عاملی برای توسعه همه جانبه مازندران شناسایی کرد و با پیگیری های جدی بر پایه استدلال های کارشناسی و به دور از هیاهو، تا مرز تصویب این مهم پیش رفت و اکنون انتظار می رود رییس جمهور و هیئت محترم دولت نسبت به تصویب و معرفی آن اقدام کنند.
جلوگیری از انتقال آب دریای خزر هم یکی دیگر از فعالیت های شاخص و بارز شاعری بود که با توجه به تخصص وی در حوزه محیط زیست و تالاب ها با موضع گیری های هوشمندانه و جسورانه مانع از انتقال آب دریای خزر به سمنان شد.
ایستادگی در برابر مافیای واردات برنج و کنترل واردات این محصول استراتژیک و نیز ثبات قیمت این محصول که در بیست سال گذشته بی سابقه بوده است و مایه خرسندی کشاورزان برنجکار شد جز با روحیه جهادی این نماینده امکانپذیر نبود.
طرح تنفس جنگل برای اولین بار پس از انقلاب با شجاعت زیادی توسط شاعری مطرح شد و مقرر شد بهره برداری تجاری و صنعتی از جنگل به عنوان میراث گذشتگان و مهمترین عامل بقای طبیعت، در یک دوره پنجساله به صفر رسیده تا ضمن حفظ و احیاء این میراث ارزشمند، تعادل در اکوسیستم بوجود آید و از بین رفتن این موهبت الهی جلوگیری شود.
ممنوعیت واردات بی ضابطه محصولات تراریخته که حاصل دستکاری ژنتیک است و سلامت جامعه مصرف کننده را به مخاطره می اندازد هم برای اولین بارتوسط این نماینده جهادی مطرح شد هرچند سنگ اندازی ها و تهدیدهایی که در این زمینه وجود داشت ممکن بود هرکسی را از ورود به این مقوله بازدارد، اما شاعری مردانه وارد میدان شد و این طرح را به تصویب رساند.
احیاء دریاچه ارومیه و زاینده رود یکی از دغدغه های جدی رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس بود که توانست با تشکیل کمیته های تخصصی و حضور در محل اجرای پروژه های مربوطه، از نزدیک این دو موضوع را پیگیری کرده و گام هایی برای حل این مشکل بردارد.
قبل از برف و سرمای بی سابقه اوایل آذر امسال که منجر به خسارت شدیدی به مرکبات و کیوی استان شد، شاعری تنها نماینده ای بود که به فکر اخذ مشوق صادرات مرکبات و کیوی بود و به دور از هیاهو، با پیگیری های فراوان موفق شد در سخت ترین شرایط مالی دولت، یکصد میلیارد تومان برای این مهم دریافت کند که در تاریخ صادرات مرکبات بی سابقه بود.
جالب آنکه تمام کمک های بلاعوض دولت پس از برف و سرمای آذر امسال از محل همین اعتبار تخصیص داده شد که تاکنون ۸۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای باغداران خسارت دیده استان تخصیص داده شد و پرداخت آن آغاز شد و اگر شاعری این دستور را نمی گرفت باید با اعتبارات قطره چکانی شرمنده باغداران خسارت دیده می بودیم.
توجه به سلامت و درمان حوزه انتخابیه و افتتاح و بهره برداری از پروژه های متنوع درمانی در ایام دهه فجر امسال به مبلغ بیش از ۱۵ میلیارد تومان از دیگر توجهات شاعری به این بخش است.
در شرایطی که کمتر کسی به گازرسانی به مناطق محروم هزارجریب فکر می کرد شاعری توانست با تعامل و پیگیری، گازرسانی به ۱۵۲ روستای دورافتاده هزارجریب را کلید بزند و زمینه رشد و شکوفایی این منطقه را فراهم کند.
توسعه راه های شهری و بین شهری و تعریض و آسفالت ۲۵ کیلومتری جاده بندرامیرآباد، اخذ ردیف بودجه ای فاضلاب شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه، آبرسانی به پنج شهر شرق مازندران، پیگیری جدی تکمیل و آبگیری سد گلورد و جذب چندین دستگاه آمبولانس پیشرفته برای منطقه تنها گوشه ای از عملکرد این مدیر جهادی طی نه ماه در قامت نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی است.
باید گفت: شاعری همچون ستاره ای درخشید و ماه مجلس شد و اکنون ضرورت دارد با حمایت از این ظرفیت موجود و درگیر نکردن او به مسائل خرد و جزیی، وی را در مسیر ساخت زیرساخت ها و حل اساسی مشکلات و نارسایی های منطقه یاری کنیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *