از معرفی سی و دومين شهردار تا بدهی چند ميلياردی شهرداری نكا

طی آیين معارفه شهردار نكا كه در سالن همايش‌های ارشاد نكا برگزار شد، موضوعات مهمی مطرح شد كه ازجمله اين موارد خالی بودن خزانه شهرداری نكا با بدهی ۷ ميليارد تومانی، ۶۴ ساله شدن شهرداری نكا و معرفی شهردار نكا بود.

به گزارش نیکاخبر: پیچیده‌ترین مدیریت دنیا، مدیریت شهری است که از ابتدای زندگی انسان تا مرگ و کفن و دفن را شامل می‌شود و به نوعی در هر نقطه از زندگی انسان، رد پایی از شهرداری و فعالیت‌های مرتبط با آن وجود دارد.

مدیریت شهری ازجمله مدیریت‌های حساس و بااهمیت است که برای انتخاب مدیر توانمند و صاحب‌نام در این عرصه، نیازمند واکاوی‌ها و بررسی‌های متعدد است و همین امر موجب شد تا با کناره‌گیری شهردار سابق نکا از سمت خود به‌دلیل بیماری، انتخاب شهردار جدید، ماه‌ها به طول بیانجامد.

DSCN9609

آیین معارفه «روح‌الله جمشیدی‌اردشیری» شهردار جدید نکا، پنج‌شنبه در حالی برگزار شد که اما و اگرهای انتخاب بومی و غیربومی در شورای اسلامی شهر نکا در ماه‌های گذشته به اوج خود رسید و در یک اقدام هر ۹ نفر عضو شورای اسلامی شهر به شهردار جدید که سابقه ۱۰ ساله در بخش‌های مختلف شهرداری نکا را داشت، رأی دادند.

* توجه به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از اولویت‌ها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران هم در این آئین مدیریت شهری را از جمله مدیریت‌های مهم عنوان کرد که با توجه به اینکه همه بخش‌های زندگی اسلام را دربر می‌گیرد، باید برنامه مدون برای آن ارائه شود.

DSCN9528
فرهاد عسکری گفت: توجه به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری از اولویت‌های برنامه‌ها باشد و فعالیت‌های مختلف براساس برنامه‌های مدون و از پیش تعیین‌شده انجام و عملیاتی شود.

وی توجه به نوسازی بافت فرسوده، توسعه حمل و نقل شهری و فضای سبز، دفع مناسب پسماند و نوسازی ایستگاه آتش‌نشانی را از مسائل مهم شهری عنوان کرد که باید به آن توجه خاص اعمال شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه وجود پسماند و زباله در مازندران از دغدغه‌های مهم ما در حوزه شهری است، یادآور شد: برای حل این معضل، اجرای طرح جامع پسماند در ۹ شهر مازندران در دست اجراست که این طرح در بهشهر برای ساماندهی پسماند شرق مازندران افتتاح شده و بقیه پروژه‌ها با قوت پیگیری برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها دنبال می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی شهر از اقشار مختلف مردم بوده و با تفکرات خاص خود وارد شورا می‌شوند، تعامل با این اعضا و همچنین مسؤولان شهرستانی از مسائل مهمی است که باید برای رشد و تعالی به آن توجه شود و بدانیم هرگاه تعامل در مدیریت شهری با قوت انجام شود، شاهد رشد در این حوزه خواهیم بود.

* شهردار نکا، شهرداری برنامه‌محور است

رئیس شورای اسلامی شهر نکا هم در سخنانی با اشاره به اینکه شهردار نکا، شهرداری برنامه‌محور است، یادآور شد: مقام شهرداری، مقام خدمت به مردم است و کسی که در این مسند می‌نشیند باید لباس خدمتگذاری بپوشد و آن را با چاشنی صبوری همراه کند.

حسین پویا گفت: شهردار باید به دور از جناح‌بندی در حوزه مدیریت شهری برای خدمت به مردم تلاش کند و به دور از جناح‌بندی‌های سیاسی، لباس سیاست را از تن خارج و لباس ولایت‌مداری بر تن کند و با پوشیدن لباس و چکمه خدمت، تلاش برای رفع مشکلات و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: ارتقای درجه شهرداری نکا، ساماندهی حاشیه رودخانه، ورودی و خروجی شهر، رفع مشکلات سواحل نکا و آزادسازی ساحل باید در دستور کار باشد که مهار آب‌های سطحی، کمبود اعتبارات، مشکل ترافیک، آزاد نبودن حاشیه رودخانه و … از جمله مشکلات شهری نکا است.

DSCN9600
* خزانه خالی شهرداری نکا و بدهی ۷ میلیارد تومانی

شهردار جدید نکا در این مراسم با اشاره به خزانه خالی شهرداری نکا گفت: بدهی ۷ میلیاردی شهرداری نکا، خزانه این اداره را خالی کرده است.

روح‌الله جمشیدی‌اردشیری افزود: با توجه به اعتماد از دست رفته در حوزه شهرداری نکا تلاش داریم تا از جوانان فعال، متعهد و پای‌کار این حوزه استفاده و نیروهای داخلی را فعال کنیم و همچنین از ظرفیت‌های مختلف نیروهای فنی در کارهای مختلف استفاده شود.

وی ادامه داد: مدیریت در حوزه شهری، مدیریت سنگین و سختی است اما تلاش دارم تا با دیده شدن همه نیروهای شهرداری در عرصه کار همه افراد فعال شوند و بنده هم در کنار اعضای شورای شهر، به‌عنوان یار دهم آنان وارد شده و برای رفع معضلات و مشکلات شهر نکا با وحدت و هم‌گرایی تلاش کنیم.

شهردار نکا با اشاره به برنامه‌های خود اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی را برای مدیریت در حوزه شهری در دستور کار قرار داده‌ام که در سه محور فرهنگی، اجتماعی و اطلاع‌رسانی و استفاده از همه ظرفیت‌های شهرستان و کار در حوزه فرهنگ، حوزه اقتصادی و مالی و حوزه فنی و شهری از این برنامه‌ها استفاده می‌شود.

این مسؤول گفت: شهرداری محلی برای بازی‌های سیاسی نیست و متعلق به تمام شهروندان از هر حزب و جناحی است که به دور از نگاه حزبی، جناحی، قبیله و سلیقه کار خواهیم کرد و با استفاده از توان و ظرفیت تمام نیروهای شهرداری برای رفع مشکلات گام برمی‌داریم.

* حاشیه‌های معارفه شهردار نکا

شهرداری نکا از سال ۱۳۳۱ در این شهر تأسیس شد و اکنون در سن ۶۴ سالگی خود به‌سر می‌برد که امروز سی و دومین شهردار این شهرداری معارفه شد که حاشیه‌های مختلفی در آئین معارفه این شهردار جوان وجود داشت که بیان آن خالی از لطف نیست.

DSCN9561

از حاشیه‌های مهم این آئین معارفه، حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی از جناح‌های مختلف و همچنین حضور آزادی‌کناری فرماندار اسبق نکا، حجت‌الاسلام جمشیدی نماینده ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، سعادت فرماندار اسبق نکا، حسنی شهردار اسبق، اسدی شهردار اسبق و بسیاری از مسؤولان و افراد سیاسی و غیرسیاسی از جمله مدعوین این مراسم بودند اما جای خالی امام جمعه و نماینده شرق استان مازندران در این مراسم محسوس بود.

حضور فرماندار نکا، جمعی از مسؤولان و نیروهای مختلف شهرداری نکا، مهندسان و تعدادی از رانندگان تاکسی شهر نکا به پاس تبریک به شهردار جدید و قدردانی از تلاش‌های جمشیدی‌اردشیری در کسوت مدیرعاملی سازمان حمل و نقل نکا و خدمات ارزنده به قشر رانندگان، از دیگر حاشیه‌های این مراسم بوده است.

سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا روز پنج‌شنبه مملو از جمعیت مرد و زن از جناح‌های مختلف سیاسی بود که برای حضور در معارفه شهردار آمده و علاوه بر پر بودن سالن عده‌ای هم سرپا ایستادند و از جمله شهردار جدید نکا هم بیش از نیمی از زمان دوساعته این مراسم را سرپا ایستاده بود و به حاضرین و مدعوین خوش‌آمد می‌گفت.
در نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری در یک اقدام غیرمنتظره، اعضای شورای اسلامی شهر و مردم نکا با استعفای سیدعیسی میری‌قلعه‌سری شهردار نکا مواجه شدند که در این استعفانامه، علت استعفای خود را مسائل شخصی و عمل به توصیه‎های پزشکی با توجه به سابقه بیماری اعلام کرده بود و علی‌رغم میل باطنی اعضای شورا به‌دلیل بیماری با استعفای شهردار نکا موافقت شد و از آن زمان تاکنون به‌مدت ۳ ماه شهرداری نکا با سرپرستی حسین‌جان محسنی از مشاوران برجسته شهرداری نکا اداره می‌شد.

فارس:مریم نظری

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *