سامانه جامع مدیریت بیماران هپاتیت سی کشور راه اندازی شد

سامانه جامع مدیریت بیماران هپاتیت سی کشور همزمان با برگزاری سمینار تازه های هپاتیت بی و سی و نقش آموزش در پیشگیری وکنترل بیماری های کبدی در بابل راه اندازی شد.
به گزارش نیکاخبر: رئیس شبکه هپاتیت ایران هدف از راه اندازی این سامانه را خدمت رسانی بهتر به بیماران مبتلا به هپاتیت سی و ابلاغ دستور العمل های جدید اعلام کرد.
پروفسور ‘ سیدموید علویان ‘ گفت : اطلاعات تمامی بیماران هپاتیت سی توسط پزشکان معالج به عنوان یک تعهد پزشکی در این سامانه ثبت خواهد شد و تا این بیماران در دورترین روستاهای کشور یا در بهترین نقطه تهران به صورت برابر و همزمان از امکانات و درمان بیماری خود برخوردار شوند .
وی افزود : در هر استان یک شعبه برای حل مشکل بیماران هپاتیتی راه اندازی شده است که در مازندران این شعبه در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری مستقر است .

82392703-71337633

علویان گفت : برای تمامی بیماران هپاتیتی که نامشان در این سامانه توسط پزشکان شان ثبت شده باشد ، دارو ارسال خواهد شد و در حال رایزنی با بیمه ها هستیم تا داروهای مورد نیاز با حداقل قیمت به دست بیماران برسد.
وی افزود : در برخی از استان ها اگر با کمبود داروی هپاتیت مواجه باشند با راه اندازی این سامانه ، مشکل آنها رفع خواهد شد.
او ادامه داد : امکاناتی که برای این بیماران مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص داروهای درمان هپاتیت سی در داخل کشور تولید می شود و هیچگونه محدودیتی از این بابت وجود ندارد.
علویان گفت : برای هر چه بهتر ریشه کن کردن بیماری هپاتیت سی ، نیاز مبرم به همکاری پزشکان معالج داریم تا اطلاعات این بیماران را در سامانه ثبت کنند.
رئیس مرکز بیماری های کبدی خاورمیانه اظهار داشت : هپاتیت سی ویروسی است که درمان قطعی دارد و ظرف مدت سه ماه هیچ اثری از ویروس در بیمار باقی نخواهد ماند.
وی افزود : اما هپاتیت بی، ناقل است و در بدن باقی خواهد ماند و درمان قطعی ندارد اما قابل کنترل است.
هپاتیت ، یک بیماری ویروسی است که اگر درمان نشود باعث بیماری مزمن کبد خواهد شد و این عضو بدن را از کار می اندازد .
همایش ۲ روزه تازه های هپاتیت سی و بی و نقش آموزش در پیشگیری و کنترل بیماری های کبدی روز چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.

ایرنا

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *