توانمندی‌های مازندران درحوزه‌های کشاورزی،تولیدی و گردشگری

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران با بیان اینکه سیلوی غلات با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن در این بندر احداث شد و قرار است میزان ظرفیت‌سازی به ۶ میلیون تن در سال افزایش یابد، گفت: میزان صادرات از بندر امیرآباد کاهش داشته است.

به گزارش نیکاخبر: علی خدمتگزار اظهار کرد: مازندران توانمندی‌های بسیار زیادی در حوزه‌های کشاورزی، تولیدی و گردشگری دارد.
وی افزود: به لحاظ زیرساختی اقدامات مناسبی در بندر امیرآباد مازندران انجام شد و تا حدی که ۹۰ درصد حمل و نقل کالا در استان از طریق دریا و بنادر انجام می‌شود.
مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی تمام وقت و در طول سال انجام می‌شود و بندر هم تابع سیاست و دستورات دولت است.

13951028000694_Test_PhotoH

وی با اعلام اینکه در دریای خزر چهار نوع کالای اصلی غلات، آهن‌آلات، فراورده‌های نفتی و چوب وارد می‌شود، ادامه داد: صادرات از بندر امیرآباد سیمان، کلینکر و محصولات تولیدی و کشاورزی استان است.

خدمتگزار با اعلام اینکه در میزان صادرات کاهش داشتیم، افزود: دلیل کاهش صادرات بخشی ارتباط به کاهش روبل بود ولی بر اساس آخرین اخباری که داریم میزان صادرات در ماه‌های آینده رویه مناسب را در پیش می‎گیرد.

وی میزان تخلیه بارگیری بندر در ۹ ماهه سال جاری را یک‌میلیون و ۸۵۰ میلیون تن اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ هزار تن بار تخلیه شده مربوط به صادرات و بقیه واردات کالا بوده است.

خدمتگزار اضافه کرد: ذرت بیشترین مقدار وارداتی را به خود اختصاص داد که بعد از ذرت، جو بیشترین رقم وارداتی را به خود اختصاص داد که سفارش دهنده بخش خصوصی و همه کالاهای وارداتی مصرفی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های مناسبی برای صادرات کالا در این بندر وجود دارد، بیان کرد: این بندر به لحاظ عملیات و تخلیه و بارگیری سومین بندر کشور است و در بین بنادر شمالی کشور رتبه اول را در اختیار دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد مازندران با اعلام راه‌اندازی ۶ پست اسکله در این بندر گفت: این اسکله به متراژ هزار و ۲۵۰ متر مربع طی دو سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

خدمتگزار میزان سرمایه‌گذاری اقتصادی انجام شده در این بندر طی دو سال را ۸۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ایجاد ۶ پست اسکله، لایروبی، استقرار تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، ایجاد کارخانه مجتمع کاغذ تبریز، استقرار کارخانه فولاد ایجاد مخزن روغن خوراکی، ایجاد دیوار حفاظتی هزار و ۶۵۰ متری و همچین ایجاد کارخانه ام.دی.اف و احداث کارخانه آرد ۵۰ هزار تنی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی انجام شده در این بخش بود که قرار است در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی اضافه کرد: در طول ۲.۵ سال، هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و داخلی در این بندر انجام شده است.

خدمتگزار با بیان اینکه سیلوی غلات به ظرفیت ۱۷۵ هزار تن در این بندر احداث شد و قرار است این ظرفیت به ۲۲۵ هزار تن افزایش یابد و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده سالانه ۶ میلیون تن ظرفیت‌سازی برای غلات در طول سال باید ایجاد شود، گفت: بندر امیرآباد مرکز غلات تعریف شد و عمده غلات کشور از این بندر وارد می‎شود.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *