همایش کوهنوردی مازندران در جوار قله دماوند برگزار می‌شود

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آمل گفت: همایش کوهنوردی با حضور کوهنوردان شهرهای مختلف مازندران در قله تاج‌کوه منطقه نمارستاق بخش لاریجان این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش نیکاخبر:امیر احسانی‌آملی اظهار کرد: هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل دارای سابقه فعالیت زیادی است و تأسیس آن به نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده گروه‌های کوهنوردی و طبیعت‌دوستان در این شهرستان، افزود: کوهنوردان آملی در بیشتر روزهای سال به قلل مرتفع داخلی و خارجی صعودهای ورزشی دارند.

رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان آمل بیان کرد: به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کوهنوردان مازندرانی به یکی از قلل مرتفع واقع در قله‌سر به فلک کشیده دماوند صعود می‌کنند.

این مسؤول با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم محمود فلاح از کوهنوردان قدیمی این شهرستان، افزود: این همایش در قالب صعود زمستانی با شرکت کوهنوردان برجسته شهرهای مازندران و گروه‌های کوهنوردی آمل در منطقه نمارستاق و قله تاج‌کوه برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به زمان برگزاری این همایش از ۳۰ دی امسال به مدت دو روز، خاطرنشان کرد: تاکنون هشت شهر استان و ۲۰ گروه کوهنوردی آمل برای شرکت در این گردهمایی اعلام آمادگی کردند.

وی با اعلام آمادگی برگزاری همایش با حضور ۳۰۰ ورزشکار و کوهنورد، گفت: قله تاج‌کوه در منطقه نمارستاق بخش کوهستانی و صعب‌العبور لاریجان قرار دارد که دارای حدود ۳ هزار و ۶۰۰ متر ارتفاع است.
فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *