آقای ناطق، به کجا چنین شتابان؟دکتر رضا سراج

♦️مقدمه :
?آقای ناطق نوری در مراسم شب هفت مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت : «هر شخصیت بزرگی در تاریخ در کنارش جفایی بوده است…این خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم.»

♦️آقای ناطق جفای بزرگ چه بود؟
۱⃣القاء دروغ بزرگ تقلب و تهمت به نظام دینی
۲⃣دعوت به اردوکشی خیابانی و ایجاد اغتشاش
۳⃣تضعیف قدرت ملی و انتخابات ۴۰ میلیونی
۴⃣بازگرداندن دشمنان به میز اجماع علیه ایران
۵⃣لابی با آمریکا برای اعمال ۱۸ تحریم جدید
۶⃣تضعیف اقتدار نظام و قدرت نرم ج.ا. ایران
۷⃣ممانعت از دستیابی ایران به اهداف ملی
۸⃣کمک به دشمنان برای براندازی نظام ج.ا.ا
۹⃣بسترسازی برای اهانت به امام و عاشورا

♦️نتیجه :
?آقای ناطق، به کجا چنین شتابان؟! اگر در فتنه ۸۸ از میراث گرانبهای امام راحل عظیم‌ الشان دفاع نکردید و به ندای اَیْنَ عمار اماممان لبیک نگفتید؛ لااقل اکنون با تطهیر فتنه‌گران، در جفای بزرگ آنان به نظام شریک نشوید. آقای ناطق، جماعتی که چشم به حمایتشان دارید؛ روزگاری نه چندان دور، مرحوم هاشمی را عالیجناب سرخپوش خطاب نموده و برای رای نیاوردن ایشان در انتخابات مجلس ششم، به دفتر تحکیم وقت پول دادند تا همایش نقد و نه به هاشمی را برگزار نمایند. ظاهرا خُلق و خُوی اَشرافی، مخرج مشترک نفی انقلابیگری است.

دیدگاه های این مطلب

20 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. جناب دکتر انصاف نیست حرفای بی دلیل را به مخاطبان فهیم ارائه کنیم. جناب دکتر مگه صدقه ندادی که رطب و یابس به هم بافتی ٔ
    ٔجناب دکتر زیبنده نیست از خودت به احترام یاد کنی اما از مردان تاریخ ساز این سرزمین تنها به اسمشان بسنده نمایی!
    آقای دکتر خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی باین سرزمین بسی دیرپاست .
    آقای دکتر آیابهتر نیست از مردان بزرگ به نیکی یاد کنیم؟

  2. به نظرم اگر اقای دکتر سراج در موضع قدرت آقای هاشمی بودند چه عملکردی داشتند؟
    با این استدلال توهم گونه اش که بیشتر شبیه به توهین است کشور را به قهقهرا جاهلیت سوق میدادند
    اگر مرحوم هاشمی اینقدر قدرت داشت که بند ۹ گانه شمارا اجرا میکرد پس در برابر عدم صلاحیتش در سال ۹۲ چراکاری نکرد……
    خلاصه اینکه چون افکار اقای دکتر به افکار سیاسی و اجتماعی اقای هاشمی ( افکار اجماع مردم) ضدیت دارد برایش سنگین است که متوجه شد هاشمی هنوز زنده است چون نگرش هاشمی هنوز نفس میکشد

  3. سلام
    بواقع جناب سراج از چهره خناسان که رهبری در پیامشان اشاره فرمودند رونمایی کردند.
    مطالبی بدون سند و مدرک و فقط از سر بغض و کینه و کوته نظری گفتید.
    کافیست به پیام همانان که پادویی آنان رو میکنید چندین بار گوش فرا دهید و بارها بخوانید که جناب دکتر سراج تا امروز و گویا تا همیشه قرار است فریب اینان رو بخورید.
    توبه کنید و از محضر ملت بزرگ ایران طلب بخشش کنید

  4. ناشناس از هزارجريب در گفت:

    هواسمون باشه كه گناه تهمت خيلى سنگينه ، اول خدا رو در نظر بگيريم بعد دهن باز كنيم

  5. ما بالاخره متوجه نشدیم هاشمی یار دیرین امام و رهبری و یکی از ارکان انقلاب هست یا فتنه گر ؟؟!!
    امان از دست شما تندرو ها

  6. آقای هاشمی ثابت کرد وقتی بین خناسان و مردم فاصله افتاد باید جانب مردم را گرفت اگرچه خناسان صاحب زر و زور و تزویر و تصویر و تبلیغ باشند حضور مردم پای صندوق رای مجلس خبرگان و مراسم تشیع حضرتش نشان داد مردم خوب می فهمند چه کسی صادقانه و خالصانه کار می کند و او همیشه هم در معرض سنجش عمومی و راستی آزمایی و صحت سنجی مردم قرار داشت رفتارش در مقابل رد صلاحیت ظالمانه و تهمت و افترا تشنگان قدرت به خانواده اش مورد تایید قاطبه مردم بود.
    در باب اردو کشی خیابانی که بازی دو سر باخت هست صاحبان قدرت چگونه برخورد کردند. نمونه بارزش آمریکا با معترضین به انتخابات چگونه برخورد می کنند؟ یک روز کیک و ساندیس و روز دیگر باتوم و تفنگ و…
    مرده پرستی و قدیس سازی نکنیم هاشمی به رحمت خدا رفت چون خیلی های دیگر. بیاید ائتلاف و وحدت کنیم در ساختن کشور. همه می روند .اگر چه به نظرم آقای هاشمی نیمه اول عمر سیاسیشان خوب کار نکرد و عدم اقبال عمومی در انتخابات ۷۸ را در پی داشت

  7. فقط یککلام ختم کلام!سعی کن برای بزرگتروبالاترازخودت قضاوت نکنی!
    ضمناحرف حق تلخه!من همیشه باخودم میگم اگرنبود
    موضوع ۸۸کاسبان چی برای فروش حرفهای….شان تا
    گفتم چه فورابسط وربطش میدین به….

  8. اقای سراج با این متن در واقع خواست خودش را …..

  9. اگر هاشمی یک تنه شما رو به ستوه آودد وذلیلتون کرد برا دشمن خارجی تا دندان مسلح چه برنامه ای دارید خدا قوت برادر از جیب و جان مردم فقط هزینه نکن که …..

  10. آقای سراج گرامی که همواره سخن از فتنه ۸۸ به میان میاری و گویا از این عدد آلرژی داری از طرفی هم خیلی متفطن و هوشمند و با فراستی خواهشن دقت کن از خلاصه نویسی شما بر میاد که نام گرامی شما سرّاج با تشدید ( ر ) هست که به معنای زین ساز یا زین فروشنده می باشد حال خوبست از خود بپرسی در فتنه ۸۸ شما دلواپسان زین ریاست جمهوري را بدست کسی دادید که بعد از پایان آن و بعد از تنفس چهارساله از سوی مقام معظم رهبری از کاندیدا شدن مجدد وی منع شده است و چون شما دلواپسان باور نکردید مقام معظم رهبری آن را از بلند گو اعلام کرد!
    گویا شما دلواپسان قدرت تفکر خود راهمواره در استراحت نگه داشته اید وگرنه مردان و زنان هوشمند می دانند که حتی تابوت انسان هایی بزرگ مانند هاشمی رفسنجانی نجات بخشست منتها شما چشمانتان رابشویید و رخت تعصب از تن بیرون کنید تا مثل همه مردم حقیقت را ببینید.

  11. قال الله الحكيم : (كونوا قوامين لله شهدآء بالقسط
    : اي اهل ايمان در راه خدا قيام كنندگان (و پايدار) بوده و گواه بر عدالت و انصاف باشيد .
    قال علي عليه السلام : من ينصف من نفسه لم يزده الله الا عزا
    : هر كس از خود به ديگران انصاف دهد ، خداوند بر عزتش مي افزايد.
    شرح كوتاه :
    ايمان بنده كامل نمي شود مگر انصاف درباره خود و درباره مردم را رعايت كند؛ و خداوند در عوض بر عزت آن بنده مي افزايد .
    انسان بالطبع از طبيعت نفسي خود ، خود را مي خواهد و آنچه متعلق به اوست را دوست دارد و از بدي و زشتي كراهت دارد .
    پس اگر كسي از مال او احتياج پيدا كرد و آن را داد ، مورد مدح همه عالميان است ؛و اگر بدي را براي خودش نمي خواهد براي ديگران هم نبايد بخواهد . !
    همچنين در داوري و ميانجي گري از حقوق هيچكدام از طرفين طريقه غير انصاف را نبايد روا بدارد ، اگر چه برايش آفاتي داشته باشد .
    آقای سراج که همینطور بدون توجه به متن پیام رهبری و بدون کمترین شناخت نسبت به شخصیتی همچون آیةالله هاشمی رفسنجانی افاضاتی که چه عرض کنیم باید گفت اضافاتی فرمودندتوجهشون رو جلب میکنم به فرمایشات حضرت امام رحمةالله علیه که فرمود:
    بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند! بدا به حال آنهایی که از کنار این معرکه بزرگِ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی تا به حال ساکت و بی‌تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتند!
    آری، دیروز روز امتحان الهی بود که گذشت. و فردا امتحان دیگری است که پیش می‌آید. و همه ما نیز روز محاسبه بزرگتری را در پیش رو داریم. آنهایی که در این چند سالِ مبارزه و جنگ به هر دلیلی از ادای این تکلیف بزرگ طفره رفتند و خودشان و جان و مال و فرزندانشان و دیگران را از آتش حادثه دور کرده‌اند مطمئن باشند که از معامله با خدا طفره رفته‌اند، و خسارت و زیان و ضرر بزرگی کرده‌اند که حسرت آن را در روز واپسین و در محاسبه حق خواهند کشید. که من مجدداً به همه مردم و مسئولین عرض می‌کنم که حساب اینگونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند؛ و نگذارند این مدعیان بی‌هنر امروز و قاعدین کوته نظر دیروز به صحنه‌ها برگردند.
    من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. اکیداً به ملت عزیز ایران سفارش می‌کنم که هوشیار و مراقب باشید،
    به آقای سراج و همفکرانشان عرض میکنم که أین تذهبون!

  12. بازخوانی بیانات امام (ره) و رهبری درباره هاشمی رفسنجانی

    کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، معادلات اصولگرایان را بر هم زده و آنها را دچار سردرگمی کرده است. به همین دلیل برخی از اصولگرایان برای رهایی از این سرگردانی، با فرار رو به جلو سعی می کنند با طرح موضوع رد صلاحیت احتمالی هاشمی رفسنجانی، اندکی از فشارهای وارده بر خود را کاهش داده و امید را به اردوگاههای تکه تکه شده اصولگرایان بازگردانند. اما آیا شخصیتی که بارها توسط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مورد تعریف و تمجید قرار گرفته، ممکن است رد صلاحیت شود و آیا فردی که در روز ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ از مقام معظم رهبری حکم تمدید ریاست بر مجمع تشخیص مصلحت نظام را دریافت کرده، ممکن است برای ریاست جمهوری صلاحیت نداشته باشد؟
    پایگاه خبری فریادگر، بخشی از سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را درباره اکبر هاشمی رفسنجانی در اختیار مخاطبان قرار می دهد و قضاوت را به شما می سپارد:
    خدا انصاف بدهد به آنهایی که انحصارطلب بودند و می‌خواستند بهشتی و خامنه‌ای و رفسنجانی را از صحنه خارج کنند.
    امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۰

    مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد از بیمارستان پیام داد «به رضاخان بگوئید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده ‌است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده‌است چون نهضت زنده‌است. آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها بدانند ملت ما زنده‌است… من به آقای هاشمی فرزند برومند اسلام تبریک می‌گویم که در راه هدف تا نزدیک شهادت به پیش رفته و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم.
    صحیفه امام، جلد ۷، صفحه ۴۹۵

    امام نهایت اعتماد و اطمینان را به رئیس جمهور ما – آیت الله هاشمی رفسنجانی – داشتند. امروز بحمدالله در راس دستگاه‌های اجرایی کشور، کسی است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظهٔ وفاتشان، نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند. رئیس جمهور ما، ایشان کسی است که اینقدر مورد اعتماد امام بود، اینقدر به امام نزدیک بود، حرف‌های امام را بیشتر از آنها شنیده، درد دل‌های امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد.
    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با آزادگان ، ۱۱ مهر ۱۳۶۹

    مردی بزرگ از سابقین اول انقلاب و از حواریین و انصار دیرین امام راحل. عالمی متفکر، سیاستمداری هوشمند، فقیهی زمان‌شناس، مجاهدی خستگی‌نشناس، برادری مهربان برای ضعیفان و مدیری کاردان برای کشور. بنده از سال ۳۶ ایشان را از نزدیک می‌شناسم و در میدان‌های مختلف، با هم و در کنار هم بوده‌ایم. با هم کار و با هم فکر کرده‌ایم. این آزمایش برای ایجاد اعتماد در انسان کافی است. من در همه این مدت، ایشان را در راه خدا، در راه حقیقت، در راه اعتلای کلمه دین و پیشبرد اهداف اسلامی مشاهده کردم و هرگز ایشان را از این راه جدا و منحرف ندیدم.
    بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۷۲

    این دورهٔ هشت ساله برای کشور، یک دورهٔ بسیار پرکار و پرتلاش و پر عاید و حقیقتا دورهٔ بازسازی بود… حقیقتا کشور بازسازی شد، کشوری که قبل از ویرانی‌های جنگ هم، حقیقتا هیچ میراث زیربنایی قابل توجه و قابل قبولی از رژیم گذشته نداشت… بخش قابل توجهی از این، به خصوصیات شخص آقای هاشمی بر می‌گردد، یعنی واقعا برخی از خصوصیات در ایشان هست که تاثیر تام تمامی در این موفقیتها داشته، از قبیل برخورداری ایشان از روحیهٔ کار – پرکاری – روحیهٔ ابتکار و نوآوری و ورود در میدان‌های جدید و ناپیموده، همت بلند در امر سازندگی و نترسیدن از طرح‌های بزرگ و اقدام کردن شجاعانه در مورد کارهای بزرگ، شیوهٔ مدیریت باز که در ایشان وجود داشت و این به همکارهای ایشان امکان می‌داد که ابتکار و تلاش خودشان را به کار بیندازند و از آنها استفاده بکنند. ایمان عمیق به توانایی خود نیز نقش زیادی داشت. همچنین هوشمندی در شناخت مسایل و مضایق و پیدا کردن راه حل‌ها، بخشی از خصوصیاتی است که بلاشک موثر بود…
    …جناب آقای هاشمی به عنوان یک روحانی انقلابی، کارآمد، متدین و متعبد برای مردم ما مطرح هستند و این خصوصیاتی است که در ایشان هست… بنده دایما شماها را در طول این سال‌ها متمادی دعا می‌کردم، شخص آقای هاشمی را به نام و حداقل در هر شبانه روزی یک مرتبه و بیش از این و شماها را هم همین طور معمولا دعا می‌کردم. باز هم دعا خواهم کرد.
    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با آقای هاشمی رفسنجانی و کابینهٔ ایشان در پایان دورهٔ ریاست جمهوری، ۹ مرداد ۱۳۷۶
    تعدادی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تخریب قرار گرفتند، تخریب‌های غیرمنصفانه و ناجوانمردانه، حتی شخصیت موجهی مثل آقای هاشمی رفسنجانی که شخصیت محترم و با سابقه‌ای است، از دم این تخریب‌ها در امان نماند، این حادثهٔ بدی بود.
    بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رئیس و مسئولان قوهٔ قضاییه و خانوادهٔ شهدای فاجعهٔ هفت تیر، ۷ تیر ۱۳۸۴

    رهبر انقلاب حتی در خطبهٔ معروف ۲۹ خرداد ۸۸ نیز در توصیفی از هاشمی رفسنجانی و کمک‌های اقتصادی وی به جریان انقلاب اسلامی ایران اذعان داشتند:
    آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ -یعنی ۵۲ سال قبل- ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‏‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثر‌ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‏‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده وهست.
    ۲۹خردادسال ۸۸

  13. به این دقت کنید
    هاشمی رفسنجانی با فراموشی اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ، خطاب به فقهای شورای نگهبان که منصوب ولی‌ فقیه می‌باشد، می‌گوید: “صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟…”
    امام فرموده‌اند: «در جمهورى اسلامى زمامداران مردم نمى‌توانند با سوء استفاده از مقام، ثروت اندوزى کنند و یا در زندگى روزانه امتیازى براى خود قائل شوند…» صحیفه امام ؛ ج ۴، ص ۲۶۶
    “افرادی که نظریه شورای محترم نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی حوزه‌ها موافق میل شان نبوده است دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان – ایدهم الله تعالی – را که حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند، تضعیف و یا خدای ناکرده توهین می‌نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده‌اند… من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح اسلام و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی‌مان باشد احترام بگذاریم و به این جمهوری نو پا که مورد هجوم قدرت‌ها و ابرقدرت هاست وفادار باشیم.”صحیفه امام ج۱۷ص۴۳۱
    حضرت امام خمینی در ۱۸ خرداد سال ۱۳۶۰: ” کسانی که با قانون مخالفت می‏‌کنند، اینها با اسلام مخالفت می‏‌کنند. کسانی که با مصوبات مجلس بعد از اینکه شورای نگهبان نظر خودش را داد باز مخالفت می‏‌کنند، اینها دانسته یا ندانسته با اسلام مخالفت می‏‌کنند.”
    ” مجلس اگر رأی داد و شورای نگهبان هم آن رأی را پذیرفت، هیچ کس حق ندارد یک کلمه راجع به این بگوید. من نمی‌‏گویم رأی خودش را نگوید؛ بگوید؛ رأی خودش را بگوید، اما اگر بخواهد فساد کند، به مردم بگوید که این شورای نگهبان کذا و این مجلس کذا، این فساد است، و مفسد است یک همچو آدمی، تحت تعقیب مفسد فی‏الارض باید قرار بگیرد… اين يك مسئله‏اى است اساسى…بعد از اينكه يك چيزى قانونى شد ديگر نق زدن در آن، اگر بخواهد مردم را تحريك بكند، مفسد فى الارض است؛ و بايد با او دادگاه‌ها عمل مفسد فى الارض بكنند… “صحیفه امام ج۱۴ص۳۷۰
    و رهبری فرمودند
    …لجن‌پراکنی کردن علیه شورای نگهبان حقیقتاً یک کار غیر اسلامی، غیر شرعی، غیر قانونی و غیر انقلابی است…
    آیا آقای هاشمی اینها را نمیدانست و اینچنین عرایض داشتند یا دانسته دست به این کار زدند که هر دو مذموم است و هیچگاه هاشمی بابت ایت عمل غیر شرعی و غیر قانونی و غیر اسلامی عذر خواهی نکرد و از آن تبری نجست

    • سلام بر هادی و بر یا حسین
      دوستان خوب اشکال شما اینست که اشخاص را مطلق میکنید یا مطلقا قبول دارید یا مطلقا رد میکنید و این خیلی خطرناکه .
      شما اصلا آدم مطلق نشون دارید که مطلق اندیشی میکنید؟
      مگه چند روز پیش رهبری نگفتن آقای هاشمی رفیق ۵۹ ساله من بوده .
      بله هاشمی در مقابل رهبری مواردی هم اجتهادات خودشو داشته که در پیام تسلیت ایشان اومده!
      حالا این هاشمی که شما مطرح میکنید با رفاقت قریب به شصت سال رهبری با ایشان نشان نمیده که شما در قبول داشتن و اطاعت از مقام معظم رهبری صادق نیستید.
      آقای دلواپسان شما را چه شد که حتی از مرده هاسمی هم می ترسید؟
      این نشون میده هاشمی زنده است همانطور که امام گفته است.
      دوستان خوبم
      شما متاسفانه از اولیات شناخت نسبت به قانون اساسی بی بهره هستید و نمیدانید انتقاد از نهادهای قانونی مانند مجلس و شورای نگهبان ذاتا جرم نیست .
      جدای از نهاد های یک سیستم چه اشکالی داره اگر به عملکرد برخی اشخاص و نهادها نقدی وارد کنیم اگرچه آن نقد غلط باشه؟
      اما از نطفه تکروی های شمایان! احمدی نژادهایی پدید میاند که برای روی کار آوردنش می گفتید برای تشکیل دولت اسلامی به آقای احمدی نژاد رای بدهید و شعار مدادید ظلم و فساد و تبعیض احمدی نژاد بپا خیز!
      آره دولت پاکدست احمدی نژاد را دیدیم !

  14. آفرین آقای دکتر
    اینها میگند چون شخصی مورد تایید امام و رهبری بود پس هر اقدام و عمل اونها هم مورد تاییده
    غافل از اینکه
    خرین پاراگراف از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) که به فرموده این ابر مرد، خطاب به نسل حاضر و نسل‌های عزیز آینده است، توجه فرمایید: “من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوسی و اسلام‌نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده‌ام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شده‌ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می‌نمایاندند و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود و میزان در هر کس حال فعلی اوست.” در جایی دیگر می‌فرمایند: ميزان در گزينش، حال فعلي افراد است، و همچنین فرمودند: “هيچيك از ماها هم تصور نكنيم كه مأمون از اين هستيم كه فاسد بشويم. همه در معرض فساد هستيم. همه ما دست به گريبان شيطان [هستيم.] و خصوصاً شيطان نفس، همه گريبانمان به دست اوست. هيچ كس هم از ابتدا فاسدِ فاسد نبوده است. و هيچ كس هم مأمون نيست از اينكه به فساد و به دام شيطان نيفتد.” صحيفه امام، ج‏۱۴، ص: ۳۶۹
    حضرت آيت‌الله خامنه‌اي نیز با انتقاد از برخي افراد كه بخش‌هايي از مباني انديشه امام را انكار و يا پنهان مي‌كنند، خاطر نشان كردند: متأسفانه اين كج‌انديشي را كساني انجام مي‌دهند كه زماني خودشان يا مروج افكار امام(ره) بودند و يا پيرو ايشان.
    ایشان می‌فرمایند: تمسك به گذشته افراد، هنگامي قابل قبول است كه حال فعلي آنان در مقابل گذشته ايشان قرار نداشته باشد، اما اگر چنين شد طبعاً گذشته افراد ديگر نمي‌تواند معيار و ملاك باشد

  15. سرزمین من اسیر دست های دشمن است
    جهل

    خیلی از ماها فقط مدرک تحصیلی مون رو ارتقا میدیم و سوادمون بالا نیست.آقای دکتر! شما که رییس مجمع تشخیص مصلح نظام رو این چنین مورد حجمه قرار میدی ،دیگه چه انتظاری از بیگانگان میشه داشت !!

  16. هاشمی زنده هست چون نهضت زنده هست
    امام خمینی ره

  17. اینکه انسان در یک مسِئولیتی باشد یا عنوانی را یدک بکشد دلیل بر درک صحیح مسایل یا بیشتر از دیگران فهمیدن نیست یقین بدانید مردم از همه بیشتر میفهمند تمامی مسایل کشور و همه مسیولین مملکت را دقیقاٌزیر نظر دارند و رصد میکنند مرحوم هاشمی اگر به کشور خیانت میکرد مردم میفهمیدند و او را کنار می گذاشتندهمه آن چیزهایی را که آقای سراج گفتند بارها و بارها از رسانه های اصولگرا برای تخریب مرحوم هاشمی گفته شد لکن نه تنها تخریب نشد بلکه بر محبوبیت هاشمی افزوده شد چون مردم بیشتر از آنها میفهمیدن مردم میدانند تمام چیزهایی که آقای سراج گفته اند عکس آن در مورد مرحوم هاشمی صدق میکند افرادی مثل آقای سراج عادت دارند که هر کس که در مسیر آنها نباشند را ضد انقلاب “عامل بیگانه”منحرف “نفوذی بخوانند و احساس میکنند اگر افرادی مثل آنها نباشند بقیه کشور را دودستی تقدیم دشمن میکنند. نه آقای سراج مردم میفهمند و خوب را از بد تشخیص میدهند و این را از دیدگاههایی که برای نوشته شما دادند میتوان براحتی فهمید.

  18. با ادب و احترام به جمع
    هاشمی امیر صغیر بود
    اگر به تلافی لغزشهایی دیگران ، دچار لغزشهای شخصی نمیشد میتوانست امیر کبیر باشد
    به نظر بنده حقیر قضاوت منصفانه اینست که هر کسی رو به اندازه ایی که هست ببینیم
    این امر منصفانه اتفاق نمی افتد الا با دید باز
    مطلق گرایی و نسبی عمل کردن سزاوار نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *