افزایش همسرآزاری در مازندران

مدیركل پزشكی قانونی مازندران گفت: ۲ هزار و ۲۸۹ مورد همسرآزاری طی ۹ ماهه امسال به مراکز پزشكی قانونی استان مراجعه که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش نیکاخبر:علی عباسی اظهار کرد: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با توجه به شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه افراد آزاردیده برای انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی کشور مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را برای انجام بررسی‌های علمی و یافتن راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری در این سازمان فراهم کرده است.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به ارجاع ۲ هزار و ۲۸۹ مورد همسرآزاری طی ۹ ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان، اضافه کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲ هزار و ۲۶۱ مورد بوده یک درصد رشد داشت.
این مسؤول تصریح کرد: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی مازندران طی این مدت از تعداد موارد همسرآزاری ثبت شده ۲ هزار و ۲۴۵ مورد زن و ۴۴ مورد مردان شاکی بودند.

download (1)

download

عباسی با تأکید بر اینکه با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم
قضایی و پزشکی قانونی آمار دقیقی از میزان همسرآزاری وجود ندارد، خاطرنشان کرد: البته با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی و ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی می‌توان موارد همسرآزاری را به کمترین حد ممکن رساند.

وی یادآور شد: شهرستان‌های ساری و میاندورود با ۵۵۴ مورد (۵۴۶ زن و ۸ مرد)، بابل با ۲۷۱ مورد (۲۶۶ زن و ۵ مرد) و آمل با ۲۲۵ مورد (۲۲۱ مرد و ۴زن) ببیشرین و شهرهای رامسر با ۲۲ (زن) و عباس‌آباد با ۳۱ مورد (زن) کم‌ترین آمار مراجعه‌کنندگان همسرآزاری در آن ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در پایان گفت: مرداد ماه با ۲۸۷ مورد (۲۸۳ زن و ۴ مرد)، تیر ماه با ۲۸۵ مورد (۲۸۳ زن و ۲ مرد) و خرداد ماه با ۲۷۷ مورد (۲۷۵ زن و ۲ مرد ) به‌ترتیب بیشترین و آبان ماه با ۱۸۹ (۱۸۳ زن و ۶ مرد) کم‌ترین مراجعات همسرآزاری در آن اتفاق افتاده است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *