۳۰دی آخرین مهلت شرکت در جشنواره روستاهای دوستدارکتاب در مازندران

مسئول ستادهماهنگی و نظارت برکانون های مساجد مازندران پایان مهلت شرکت در سومین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب تا پایان وقت اداری ماه جاری اعلام کرد.
محمد فوقی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاقه مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی می توانند با مراجعه به سایت www.bookpromotion.ir و یا با ارسال به دبیرخانه مرکزی واقع در تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان فجر (جم سابق)، شماره ٧، ساختمان فجر، طبقه ششم، کدپستی ١٥٨٩٧٤٣١١١ نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.
وی یاد آور شد این جشنواره همزمان با کشور به منظور گسترش عدالت فرهنگی در سراسر کشور و پشتیبانی از اقدامات انجام شده و طرح‌های ابتکاری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی و جلب توجه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به اهمیت کتاب در جامعه روستایی تا پایان دیماه در حال برگزاری است.
او به ماهیت رقابتی این جشنواره اشاره کرد و گفت:برگزیدگان با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرارمی گیرند.
فوقی اضافه کرد: برای شرکت در این جشنواره، ضروری است مجموعه فعالیت‌ها، برنامه‌ها، مدارک و مستندات با امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی و مسئول کتابخانه یا متولی طرح های کتابخوانی، به همراه فرم‌های تکمیل شده به دبیرخانه استانی جشنواره مستقر در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها یا به صورت مستقیم به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال شود.
وی از تاسیس نهادهای مرتبط به کتابخوانی از جمله کتابخانه، واگذاری زمین، تامین تجهیزات و امکانات زیربنایی و فعالیت‌های ترویجی شامل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها به عنوان اقدامات زیر بنایی نام برد و گفت: و هر فعالیتی که به نحو مبتکرانه و خلاقانه‌ای به ترویج کتاب و کتابخوانی بیانجامد می تواند در این جشنواره شرکت داده شود.
وی ادامه داد: هیئت داوران جشنواره، از میان نامزدان نهایی، ۱۰ روستا یا گروه عشایری برگزیده را به عنوان ‘دوستدار کتاب’ معرفی خواهد کرد و روستاها و عشایر برگزیده در مراسمی با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور در تهران مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
وی به فعالیت ٢٦٢کتابخانه عمومی و ١٢١کتابخانه باز در کانون های مساجد استان مازندران اشاره و خاطر نشان کرد : امسال سومین دوره جشنواره ‘روستاهای دوستدار کتاب’ همزمان با سراسرکشور در سطح دیارعلویان نیز در حال برگزاری است.
فوقی با بیان اینکه در حال حاضر ٦٦٥ کانون روستایی در سطح روستاهای این استان فعال هستند، از کتابخانه کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر بعنوان منتخب نخستین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب یاد کرد.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *