شریعتمداری:این فتنه دیگر کبریت سوخته است

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه تقلب ۱۳ ماه قبل از انتخابات سال ۸۸ مطرح شده بود، گفت: نتیجه فتنه ۸۸ شبیه نتیجه جنگ احزاب بود.

به گزارش نیکاخبر، حسین شریعتمداری امشب در مراسم گرامی‌داشت حماسه ۹ دی در مسجد جامع این شهرستان با گرامی‌داشت این حماسه خودجوش مردم ایران اظهار کرد: وقتی حسین ابن علی(ع) در میدان تنها ماندند باز هم شعار هل من ناصر ینصرنی سر می‌دادند و شیطان با خود می‌گفت از چه کسی یاری می‌طلبد؟ در حالی که همه یارانش به خون غلطیدند اما آنها نمی‌دانست که این صدا در آسمان آنقدر می‌پیچد تا به عصری می‌رسد که آن را عصر امام خمینی (ره) می‌نامند.

*عوض شدن نقش بازیگران

وی افزود: در این عصر که به قول مقام معظم رهبری “بعثت دوباره” بود یعنی باز هم ماجرا تکرار شد و همه ماجراها رو می‌بینیم که به تکرار رشته همان ترفندها، توطئه و توطئه‌افروزی‌ها است و ماجرا و داستان همان است اما نقش بازیگرانش عوض شده است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: داستان ما که داستان پر حادثه و پرماجرایی است و این قصه از آنجا شروع شد که انقلاب ناب بر کرسی حاکمیت نشست و شروع دردها از همین‌جا بود.

شریعتمداری با بیان اینکه درگیری ما با نظام سلطه که در رأس آن آمریکا است و یک درگیری ماهوی است، تصریح کرد: مادامی که ما در حاکمیت بر اسلام ناب تأکید داریم و چون اسلام ناب ظلم‌ستیز است به طور طبیعی نظام سلطه را در مقابل خود داریم.

وی با اعلام اینکه این درگیری ما زمانی تمام می‌شود که یکی از دو طرف درگیری تغییر ماهیت دهند، خاطرنشان کرد: این درگیری یک درگیری ماهوی است یا ما دست از اسلام باید بکشیم یا نظام سلطه دست از خوی استکباری خود بکشد و به قول امام راحل استکبار از خر شیطان پیاده شود.

*فتنه آمریکایی

مدیر مسؤول مؤسسه کیهان با اشاره به اعلام اینکه کسانی که تصور می‌کنند انقلاب اسلامی در مسیر خودش به تدریج رنگ باخته است چرا نمی‌گویند نظام سلطه روز به روز بر شتاب و ظلم ستیزی‌اش می‌افزاید، گفت: فتنه ۸۸ باید گفت فتنه آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی و این فتنه در همین بستر شکل گرفت.

شریعتمداری با بیان اینکه در فتنه این‌جوری نبود یکی یک جناح باشد و دیگری جناح دیگر بلکه مسئله انقلاب، اسلام و همچنین دشمنان نظام و دشمنان اسلام مطرح بوده است، اضافه کرد: البته افرادی از این جناح در این ماجرا نقش‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها وقتی می‌آید شبهه ایجاد می‌کند و وقتی می‌رود بصیرت می‌آفریند، ادامه داد: ما به بصیرت و درس عبرتی که فتنه ۸۸ برای ما آفرید نیاز داریم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اعلام اینکه سران فتنه مرده‌اند عامل فتنه همان مثلث طلایی آمریکا، رژیم غاصب صهیونیست و انگلیس هنوز هستند، افزود: فتنه برنامه‌ای بود که حداقل ۱۵ سال قبل برای آن تدارک دیده شد.

*نقش‌آفرینی برای فتنه از ۱۵ سال قبل

شریعتمداری با تأکید بر اینکه از حدود ۱۵ سال قبل تعدادی از کارشناسان برجسته مراکز اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی وارد ایران شدند و با کسانی که می‌خواستند در فتنه نقش‌آفرینی کنند جلسه و نشست‌هایی داشتند، خاطرنشان کرد: آوریل ۲۰۰۸ یعنی اردیبهشت ۸۷ که ۱۳ ماه تا انتخابات زمان مانده بود یک نشستی در واشنگتن گذاشتن و مسؤول میز ایران در آنجا حضور داشت که می‌خواستند قضیه تقلب در انتخابات را مطرح کنند اما چه کسی باید مطرح می‌کرد کسی که شناخته شده بود و در آذرماه ۸۷ چند ماه قبل انتخابات هاشمی رفسنجانی احتمال تقلب در انتخابات را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(ره) بارها می‌فرمودند دشمن بارها نظر خود را از زبان نفوذی‌ها القا می‌کند، تصریح کرد: فتنه جنگ احزاب بود.

*انتخابات تابلوی دروغ فتنه‌گران

شریعتمداری با اشاره به اینکه چند گروه و جریان آمدند و می‌خواستند برای انجام کاری هدفمند قطعاً شعاع و دایره ائتلاف را کوتاه‌تر کنند، خاطرنشان کرد: ائتلاف سفید بدان معناست که برای اینکه دامنه ائتلاف فراگیر باشد باید روی یک نقطه ائتلاف کنند و نتیجه فتنه ۸۸ هم شبیه نتیجه جنگ احزاب بود.

وی با اعلام اینکه هر وقت دیدید چند جریان و ظاهرا با هم تفاوت اختلاف دارند و روی یک نقطه اعتلاف کردند تحت هیچ شرایطی به تابلو ائتلاف‌شان توجه نکنید، ادامه داد: تابلوی انتخابات این افراد دروغ بود، تابلوی ائتلاف برای انتخابات است و باید از مواضع‌شان مخرج مشترک بگیریم و ببینیم روی کدام نقطه اتفاق نظر دارند و این نقطه چیزی جزء نقطه براندازی نبود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه انتخابات بهانه بود اینها اصل نظام را نشانه گرفته بودند، گفت: برنامه‌ای که از مدت‌ها قبل چیده شده است و آن موقع به بار می‌نشیند فتنه ریشه خارجی دارد و فتنه تحت مدیریت این مثلث سه‌گانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس پدید آمده است.

*ادعاهای دروغی

شریعتمداری افزود: ما تمامی مراحل فتنه را قبل اینکه انجام دهند پیش‌بینی کرده بودیم و می‌گفتیم به‌زودی یک کمیته صیانت از آراء تشکیل می‌شود و بعد گفتیم به‌زودی افرادی ادعاهای دروغی در مورد فشارهای اجتماعی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ ژوئن ۲۰۰۹ یعنی ۲۱ خرداد ماه ۸۸ یک شب قبل انتخابات استکبار می‌گفت ایران انتخابات نیست بلکه انقلاب سبز کلید خواهد می‌خورد، تصریح کرد: فتنه با درایت مقام معظم رهبری جلوگیری شد و به شکست دشمن انجامید و مردم ما بزرگوار و پای رکاب هستند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با طرح این پرسش که آیا فتنه دیگری در راه است، اضافه کرد: این فتنه دیگر کبریت سوخته است باید حواس‌ها را جمع کنیم و اگر دقت نظر باشد به راحتی می‌شود فتنه را از همان هنگام شکل‌گیری شناخت.

شریعتمداری با بیان اینکه مقام معظم رهبری از نفوذ زیاد صحبت می‌کنند، ادامه داد: نفوذ قلعه‌های تسخیرناپذیر دارد و نفوذی‌ها چهره‌شان خاکستری است.

وی با اعلام اینکه رهبری می‌فرمایند؛ نفوذ به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر وارد می‌شود و اگر حریف بتواند به این کانون نفوذ کند محاسبات مسؤولان را تغییر می‌دهد و وقتی این موضع را تغییر داد، موضع‌گیری مسؤولان تغییر می‌کند، افزود: آمریکا دشمن آشکار ما است و این مسئله را باور کنیم که به‌راحتی با یک نگاه به مراحل گذشته می‌توانیم به این دید از نقطه رسید که آمریکا کیست و چه جنایتی را علیه ایران روا داشت.

شریعتمداری با اشاره به اینکه نفوذی‌ها را می‌توان از خط استراتژی دشمن و خط استراتژی خودی شناخت، ادامه داد: اگر نقشه راه در اختیار خودمان باشد می‌توانیم آن افراد را بشناسیم.

وی با بیان اینکه مهم آن است که کسانی در مسؤولیت‌هایی هستند ولی مواضع‌شان با خط اصلی نظام فاصله داشته باشد اگر سه تا چهار دفعه مواضع متفاوت داشته باشند، خطا محسوب می‌شود ولی تکرار آن اضافه شود خط است، خاطرنشان کرد: نباید خودمان را گول بزنیم، این آدم‌ها با تابلو قبلی‌شان می‌آیند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اعلام اینکه اصحاب فتنه وطن‌فروشی کردند به مردم‌شان خیانت کردند دست به قتل زدند و مهم‌تر اینکه با دشمنان قسم خورده نظام هم‌پیمان شدند، یادآور شد: این افراد را هر جا دیدید، شک کنید.

شریعتمداری با بیان اینکه آنهایی که در فتنه بودند از دو حال خارج نیستند، اظهار کرد: این افراد یا می‌فهمند چه اتفاقی افتاده که اگر بدانند و انجام دادند خیانت کردند، یا نمی‌فهمند که واقعا آدم‌های نفهمی بودند.

گورخوابی نتیجه حقوق نجومی است

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند کسی که حقوق نجومی می‌گیرد نباید دیگر مسؤولیت داشته باشد این‌گونه افراد دلسوز مردم نیستند، تأکید کرد: گورخوابی نتیجه حقوق‌های نجومی است و نباید از کنار این قضایا به‌راحتی گذشت.

مدیر مسؤول مؤسسه کیهان با بیان اینکه بزرگ‌ترین دستاورد برجام این بود نشان داد آمریکا قابل اعتماد نیست، گفت: این نگرانی و احتمال وجود دارد که کسانی بخواهند مردم را با فشار‌های اقتصادی و معیشتی در تنگنا قرار دهند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: همان کسانی که این تنگنا را به وجود آوردند برای خروج از تنگنا یک راهی را نشان می‌دهند که به شدت باید مراقب‌شان باشیم و آن راه خروج از تنگنا “سازش با آمریکا” است.

وی در پایان با بیان اینکه مازندران و گیلان پیشتاز شهدای مدافع حرم هستند و شهدای زیادی را تقدیم نظام کردند، گفت: آینده منطقه دست تشییع است.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *