جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نکابرگزارشد

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا در دفتر فرماندار و با حضور اعضای ستاد حوادث احتمالی این شهرستان برگزار شد.
فرماندار نکا در این جلسه با اشاره به بحث ستاد بحران شهرستان گفت: هرگاه بحرانی ایجاد شود وظیفه دستگاهها این است که اولویت را به حل بحران اختصاص دهند.
احمدی با بیان اینکه امکانات دستگاههای شهرستان محدود است گفت: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند و با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

162717
فرماندار نکا با بیان اینکه در وقوع بحران های طبیعی باید زمان طلایی یعنی اقدام در کوتاه ترین زمان ممکن مدنظر قرار گیرد اظهار داشت: بحران هیچگاه خبر نمی کند و مهمترین نکته ای که باید در این خصوص مدنظر قرار گیرد تصمیم گیری در زمان های قبل ، حین و بعد از بحران است.
نماینده عالی دولت در این شهرستان با اشاره به طوفان روز گذشته بیان داشت: وزش باد ۸۰ کیلومتر برساعت روز گذشته پوشش سقف ۴۰۰ واحد مسکونی در ۵۰ روستا خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصد وارد نمود

16271-2
فرماندار نکا اظهار داشت: پیش‌بینی و پیشگیری از وقوع بحران، برخورد و مداخله در بحران و سالم سازی بعد از وقوع بحران را باید مدیریت کرد ، بحران ها آثار مخربی دارند و مردمی که تا قبل از بحران نیازمند کمک نبودند به محض وقوع بحران نیازمند کمک می شوند، لذا در وضعیت بحرانی در خصوص کاهش اثرات آن آمادگی لازم امداد رسانی سریع و بهبودی اوضاع مدیریت شود.
احمدی همچنین بر لزوم آماده باش کامل همه دستگاه ها و نیروهای امدادی تاکید کرد و گفت: باید با آمادگی صد در صدی، پیش بینی های لازم انجام شود و تمهیدات لازم برای مدیریت هر گونه اتفاق و احتمالی اندیشیده شود
dscn6384
در ادامه جلسه در مورد کمبودها و امکانات مورد نیاز، برف اخیر، استفاده از امکانات و تجهیزات برای مواقع بحران، مدیریت امکانات موجود و تقسیم کار در مواقع بحران بحث و تبادل نظر شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
شایان ذکر است احمدی فرماندار نکا با اشاره به نزدیک شدن فصل زمستان، اقدامات پیشگیری لازم از جمله، اقدامات پیشگیرانه در خصوص یخ زدگی تاسیسات آب شرب شهری و روستایی، آماده باش نمودن ماشین آلات راهداری و ذخیره نمک، آمادگی پایگاههای اورژانس و امدادی و …. دستورات لازم صادر نمودند.

دیدگاه های این مطلب

1 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. در اکثر نقاط استان مدیریت بحران ضعیف عمل نموده وفقط صورتجلسه بوده وتمام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *