فاضلی خواستارهمگانی شدن فرهنگ وقف درجامعه شد/تصویر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: باید فرهنگ وقف به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گزارش نیکا خبر : حسین فاضلی صبح امروز در گفتگوی تلفنی خود با نیکا خبر با بیان اینکه نهادینه شدن فرهنگ وقف؛عامل رفع مشکلات در جامعه خواهد بود خواستار همگانی شدن این سیراقدام نکوی مومنین شد .
او گفت رسانه نقش بسزایی در تبین وقف در جامعه دارند همه تلاش کنید تاوقف در مناطق مختلف این استان ترویج گردد و قطعا اگر فرهنگ وقف به ‌خوبی در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ دینی و سیره‌های نبوی لازمه کار رسانه ها تریبون داران و مبلغین است متواند حداقل یک روز را به فواید پرداخت صدقه و ترویج فرهنگ وقف بپردازند، افزود: اگر فرهنگ وقف به ‌خوبی در جامعه حاکم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حل خواهد شد و در این زمینه نیازمند همکاری دیگر دستگاه‌ها هستیم.
فاضلی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف نقش مهمی در تداوم ارزش‌های حاکم بر جامعه دارد، گفت: در صورتی ‌که فرهنگ وقف در جامعه ترویج یابد در سخت‌ترین شرایط و چالش‌های اقتصادی در جامعه اسلامی با مشکل روبرو نخواهیم شد ضمن اینکه وقف راهی است که سعادت دنیا و آخرت را برای انسان به ارمغان می‌آورد،
وی تصریح داد : هر فردی به اندازه بضاعت خود حتی یک جلد کتاب را به کتابخانه عومی وقف کند تا دیگران نیز از برکات آن بهره مند شوند و این گونه قطعا بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کاهش می یابد.
فاضلی اظهار کرد: حفظ بقاع متبرکه و موقوفات گذشته نیاز به عزم همگانی دارد زیرا با توجه به کمبود نیروی انسانی و کثرت موقوفات گذشته کار بسیار دشواری است و برای تبلیغ و ترویج وقف های جدید نیاز به بسیج عمومی داریم و همه مسئولان، خیرین، علما و روحانیت، دانشجویان و صنوف مختلف باید در این حوزه وارد شوند تا فرهنگ وقف را احیا کنیم.

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *