باقری دررادیو مازندران خواستاربهربرداری مناسب ازفرصت های شهرستانی شد

رئیس شورای اسلامی شهرستان نکا روز گذشته در برنامه رادیوی خود درشبکه تبرستان در خصوص زمینهای مختلف و استفاده از پتانسیل های موجود گفت: اقتصاد گردشگری یک فرصت استثنایی و از مصادیق مهم تحقق اقتصاد مقاومتی در مازندران است و نظم و انضباط و برنامه ریزی در این زمینه بسیار ضروری است.
حاج محمد علی باقری با اشاره به اینکه درمسیر غرب به شرق و مرکز استان و تردد زائران امام رضا (ع) در خراسان رضوی قرار داریم خاطر نشان کرد : به لحاظ این موقعیت حساس جغرافیایی پذیرای مسافران زیادی هستم و مقوله گردشگری ضرورت دارد با برنامه ریزی درست در این زمینه گامهای مثبتی برداریم
او گفت : شاید در این بخش اعتبار چندانی نیاز نباشد اما با مدیرت درست با برنامه ریزی مناسب و تقسیم کارها بین دستگاهای مسئول می توانیم ضمن ارائه خدمات مناسب به مسافرین ، زمینه های گسترش اقتصادی توریسم را احیا کنیم و نیز منابع در آمدی پایدار و شرایط اشتغال بسیاری ازخانواده ها را فراهم آوریم .
با اشاره به مصدایق این امر خاطر نشان کرد : یک بانوی خوش سلیقه در مسیر تردد مسافرین تنها با پخت چند مرحله نان و یا پخت آش دوغ حداقل خالص در آمدی آن روزانه صد هزار تومان است و این چه بهتر است شرایط برای دیگران هم محیا بشود گسترش صنایع دستی در کنارش معرفی اثار کهن مازندران در این راستا هم همین منابع در آمدی را دارد
و به شعار سال اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری فرمودند: همه ما باید در هر حوزه فعالیتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل به وظایف خود آشنا باشیم و همه تلاش خود را با برنامه ریزی از هم اکنون برای تحقق این شعار انجام دهیم،امروز دولت شرایط مناسبی ندارد زیرا نمی توان به بودجه محدود دولتی اکتفا کرد و با این برنامه ریزیها و نظم در مدیریت بودجه اقتصاد مقاومتی هم تامین خواهد شد،از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان برای توسعه همه جانبه باید استفاده کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرستان یاد آور شد : اقامت بيش از۱۱ ميليون نفرشب مسافر دراستان طي ايام نوروز۹۵ آیا فرصت نیست
وی به طرح موضوع افزایش بهره وری اشاره کرد و گفت :مدیریت مصرف و کاهش تلفات از مصادیق دیگر اقتصادمقاومتی است مدیریت مصرف و کاهش تلفات برای عدم هدررفت انرژی و حفظ حقوق بیت المال و عدم سرمایه گذاری سنگین غیرضروری مدیریت مصرف و استفاده درست و بهنگام از انرژی الکتریکی نقش موثر و مفیدی در کاهش تلفات دارد و با یک برنامه ریزی دقیق و حرکت جهادی باید پیش رفت .
امروز شاهد هستیم در بزرگترین مرکز تولید انرژی استان درنیروگاه شهید سلیمی نکا که ۸ درصد برق کشور را تامین می کند در هر دوره سه ماهه تعمیرات آن بدست متخصصان داخلی انجام میشود و این خود اتکایی همانند توجه به اقتصاد مقاومتی است که نگاه ما به بیگانگان نیست و حتی در این راستا در تعویض بعضی از قطعات از سوی مهندیسن داخلی انجام می شود و حتی ساخت آن قطعات بصورت بومی توسط یک مبتکر در منطقه زاغمرز در یک کارگاه تراش کاری خود بیش از ۴۰۰ قطعه نیروگاهی را با استفاده از روش های مهندسی معکوس ساخته پرداخته و حتی بسیاری از قطعات استاندارد در نیروگاهای کشور در حال استفاده است و میتواند در بخش صادرات هم گامهای بردارد و از خروج ارز از کشور جلوگیری نماید .
وی یاداور شد:در بخش کشاورزی توسعه باغات در مزارع کوهستانی و لم یزرعه و نیز اراضی که امکان کشت گندم و جو فراهم نسیت با احداث باغ و جمع آوری آب های منطقه و بصورت استخرهای کوچک و مخازن مورد استفاده را شاهد هستیم که در رویکرد مهاجرت روستائیان بصورت معکوس شده در روستاها شاهد بازگشت جوانان هستیم و ظرف کمتر از پنج سال باغات آنها به ثمرنشسته ومنابع درآمدی خوبی را فراهم آورده است .یا دربخش تولیدات گیاهان دارویی درمنطقه گل گاوزبان مریم گلی وغیره و غیره همه می تواند خانواده های روستائیان مارا متمکن بسازد .
img_20161126_232533

img_20161126_232528

img_20161126_232524

img_20161126_232520

img_20161126_232515
این مقام مسئول در شورای شهر یا آور شد توجه به صنایع دستی صنایع غذایی و صنعت فرش و تابلو فرش همچنین آموزش دختران و زنان روستایی مثلا در یک روستای اسماعیل محله بیش از ۳۰ خانم و دختر خانم خانه دار با آموزش سه چهار ماهه الان در منزل خودشان دار قالی نصب کردند و مشغول فرش بافی هستند یعنی تقویت مشاغل خانگی در بنگاههای کوچک و نیز ایجاد اشغال پایدار برای جامعه نسوان که می بایست از دیر باز به این فکر این موضوع بود.
با آموزش‌های مختلف بستر لازم برای اشتغال‌زایی مناسب و بهبود زندگی مردم روستا فراهم میگردد.
این عضو شورای اسلامی گفت: درطول سال و ایام تابستان در مناطق مختلف استان مازندران و حوزه تخصصی جوانان داشجویان جویان درقالب گروه‌های جهادی بحث کشاورزی به‌عنوان یکی از مشاغل استراتژیک از زمان انسان‌های اولیه مطرح بود و در طول تاریخ هم‌زمان با پیشرفت علم و تجربه بشری نه تنها کهنه بلکه روز به روز کاملتر شد و امروزه به‌عنوان یکی از بنیادی‌ترین امور مملکتی در سیاست کلان کشورها نقش دارد و تبدیل به یک صنعت درآمدزا و علمی مهم جهانی شد.
او تاکید کرد:چند سالی مقام معظم رهبری، درباره اقتصاد مقاومتی (که تلفیقی از اقتصاد علمی و درون‌زا است) تاکید فراوان دارند و یکی از بهترین و مهم‌ترین مصادیق اقتصاد مقاوتی، بحث کشاورزی و دامپروری است.
باقزی گفت:استفاده از ظرفیت‌های منطقه، برای بهبود معیشت و سطح اقتصادی اهالی منطقه باید تلاش کرد .
ریاست شورای شهرستان گفت: آب معدنی قرمرض نکا میتواند با استفاده از روشهای مکانیزه یکی از منابع و سرمایه پایدارمحسوب شود.
img_20161126_232528
این استاد دانشگاه،با تاکیدبر وجود جنگل دریا و منابع بسیارمهم که درشهرستان نکا وجود دارد ازسرمایه گذران تقاضا کرد با ورودبه این حوزه اقدامات مناسب را انجام تابتوانیم زمینه حضورتوریسم وگردشگررا فراهم نماییم .
همچنین ازهمه مردم عزیزو نخبه گان تقاظ مساعدت وکمک دراین زمینه داریم.

شد

دیدگاه های این مطلب

9 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. اين همه اقتصادان در شهر هست در شهر خودمان چيزي اتفاق نيفتاد شمارشته تخصص شما چيست علاوه بر اين دانشگاهها براي چه دانشجوي تخصصي مي گيرند پيشنهاد ميشه رشته هاي دانشگاهي همه جمع آوري و رشته اي تحت عنوان كارشناسي تلفيقي بوجود بيايد ضمنا من علاقه خاصي به ايشان دارم ولي اينقدر سيستم بهم نريزيد

  2. اگربخایم صادقانه بخایم قضاوت کنیم ایشان شخصیتی
    کم نظیراست درشهرستان نکا.!!!حالا ازگوشه کنار شنیده میشودایشان جهت شهردارشدن ثبت نام کردن!
    ازدوستان اعضای شوراخواهش میکنیم بذاریدایشان
    شهردار بشود!خواهشاتوشورا گروه بازی روبذارید
    کنار!متاسفیم برای اون عضوشورائی که داره دست
    وپامیزنه برای شهرداریکه یکبارامتحانشوتونکاپس داده!!!!والبته هم خیلی بد بد بد!بزرگوارنکن اینکاربرات گران تموم میشه چون انتخابات شورادر
    پیش هست!واینم بدون بخدامن دوست بسیارنزدیکت هستم

    • آقاي نكائي
      متوجه شديم شخصي با نام شما ( نكائي ) از زمان استعفاي آقاي ميري شهردار سابق در بيشتر سايتهاي نكا نظر و ديدگاههاي اهانت آميز گذاشته و در اين صفحه با همين نام داره از شهردار شدن دوست عزيزمان آقاي باقري حمايت ميشه .
      لطفا اگر همون شخص نيستيد اعلام برائت بفرماييد و اگر هستيد خواهشا در رفتارتون تجديد نظر كنيد و به قانون و حقوق ديگران احترام بگذاريد
      با تشكر

  3. من ازایشان خواهش دارم در خلوت خود یک بار این مصاحبه را مطالعه نماید

    بخدا مردم خیلی آکاه و مطلع هستند دیگه دهه ۷۰ نیست
    به نظر……….

  4. چقدر در این عرصه ها تخصص دارد
    چقدر عملکرد غیر تبلیغاتی دارد؟

  5. اغلب کامنت ها از سوی خودت وتیم شماست و….

  6. آقاي نكائي البته ماهم مثل شما از شهردار شدن مجدد يكي از شهرداران دوره هاي گذشته نكا كه كارنامه معروفي در دوره خودش داره كاملا بيزاريم ولي معتقديم نبايد به صرف علاقه به جناح يا شخص خاصي اونو مستحق هر پست و جايگاهي بدونيم .
    در انتخاب شهردار و امثالهم نبايد بازگشت به عقب داشت بلكه بايد فردي متخصص تر يا همتراز با انتخابهاي گذشته مدنظر باشه . شخصي با تخصص مرتبط و سابقه عملي در پروژه هاي عمراني .
    آقاي باقري عزيز فردي شايسته در مناصب قبلي خودشون بودن ولي متاسفانه تناسبي با شهرداري ندارن

  7. هزار جریب تنها در گفت:

    سلام به محضر شریف آقای باقری علم وعمل جوهرند و انسان ساز هیچ جایی برای خدمت بهتر از مدرسه نیست به نظرم باید به طور کامل رجوع فرمایید به کلاس درس و دانش آموز را برای فردایی بهتر آماده بفرمایید لطفا از این فضا خارج شو به شما نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *