خود غلط بود آنچه می پنداشتیم !!!/به قلم سردبیر

این روزها، نقل و نبات هر مجلس و محفلی در شهرستان نکا، موضوع شورای شهر، استعفای ریاست شورا ، شهردار و … است.
جمله¬ی معروفی وجود دارد که می¬گوید چهار چيز را هيچگاه نشكنيد: اعتماد، قول، رابطه و قلب! زيرا اينها وقتي مي شكنند، صدايي ندارند ولي درد زيادي دارند! وقتی این جمله را می¬خوانم درد زیادی در درونم ایجاد می شود از این قائله و از بدقولی های برخی از مسئولین، از عدم رابطه مردم و مسئولان، از قلبهای شکسته مردمی مظلوم و عدم اعتماد به همدیگر.
وقتی زمان انتخابات فرا می رسد همه با یک وعده ای می آیند یکی با بمبهای تبلیغاتی، دیگری با قول¬های فراوان یکی هم با رفتن به منزل فقرا و آن دیگری با بنرهایی در ابعاد مختلف بهمراه تریلی تریلی القاب! ولی وقتی انتخابات تمام می شود دیگر کسی، کسی را نمی شناسد هر شخصی در پی کار خویش است. آنچیزی که در این بین فراموش می شود مردم هستند چون دیگر نیاز به مردم ندارند و این مردم هستند که باید پی آنها بِدَوَند. نمونه آن در شورای شهر و اشتیاق به دادن رای به افرادی از این دست.
مردم آمال و آرزوهای رسیدن به یک شهر بزرگ را در تفکر کسانی می بینند که با تکیه بر اعتماد مردم بر منصب شورا می نشینند اما صد حیف و هزاران حیف از این صندلی ها، بعضی افراد بر آن تکیه می زنند که اصلا این کاره نبودند و نیستند و با توجه به عدم تخصص و تجربه آنها، سوء استفاده از اعتماد و رای مردم برای گرفتن پست های کلان در سطوح مختلف شهرستان و استان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. چه بسا ساعت ها در پشت اتاق مقامات بالاتر برای ملاقات و طرح تقاضای خوددبه انتظار می نشینند
به اعتراف صریح بعضی از اعضای محترم شورای اسلامی نکا، چه بسا درجلسات هر چند نامنظم شورا رنگ و بویی از همدلی، همنوایی، وحدت در رویه وجود نداشت و گاه با تنش های تندو متفاوتی همراه بود.
متاسفانه روند فعالیت بعضی از اعضای شورای شهر در جهت خدمت به مردم و توسعه و شکوفایی شهر نبود.بلکه بالعکس، تلاش ها بیشتر به سمت و سوی جایگاه ی بالاتر از شورا صرف شد بگونه ایی که اگر کسانی خواهان گرفتن پست های کلان شهری هستند، می بایست از پله های نردبان شورای شهر صعود نمایند! و این نردبان همان رای مردم و سوء استفاده از آن و شکستن اعتمادی هست که مردم به آنها داشتند. تا جائیکه اعتماد مردم به اعضای محترم شورای اسلامی دوره چهارم همانند پاک کن مدادی شد که روز به روز کوچکتر می شود.
از طرفی شننیده ها حاکی از انتخاب شهردار جدید از بین چهره های گذشته و و بینهم است . اینکه گفته شده رییس و تعدادی از اعضای محترم شورای اسلامی شهر در تلاش و رایزنی در این خصوص هستند.جالب توجه اینکه این چهره و دیگر چهرهای از بینهم در دوره تصدی خود دچار اشتباهات عدیده ای بودند که هنوز در بین مردم بر سر زبان¬ها است. امیدواریم که از این دست مطالب از سوی سخنگوی محترم شورای اسلامی شهر توضیح شفاف و جامع ارائه و یا تکذیب شود در غیر این صورت بنوعی میتوان گفت این روند لابی گری ها دهن کجی به آرای مقدس مردم است. و این انتخاب قطعا در ای واپسین روزهای مانده از عمر شورای دوره چهارم ،اتفاق میمونی در شهر نخواهد بود.
مردم امروز از این دست اتفاقات ناراحت هستند. با این اوضاع و احوال و شلم شوربای بوجود آمده، قطعا انتخاب بعدی این اعضای محترم شورای اسلامی مستلزم ارائه عملکرد و کارنامه مناسب به شهروندان است که بعید بنظر می آید مقبول مردم باشد .
از سوی دیگر امید آن می رود با اصلاح ساختار عملکرد گذشته زمینه حضور حداکثری و هرچه باشکوه تر مردم در انتخاب نمایندگان پارلمان محلی در اردیبهشت ۹۶ فراهم آید.
براستی چه می¬شود آقایان در همان اولین روزهای ورود به شورا سوگند مراسم تحلیف را به فراموشی می سپارند. مگر نه اینست که کلیه اعضاء سوگند یاد می کنند و آن را امضاء می نمایند: ” من در برابر کلام ا… مجید به خداوند متعال سوگند یاد میکنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته باشم و مادامیکه در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم” .
زین پس شایسته است اشتباهات گذشته که به انتخاب اولی و دومی و نهایت سومی با شکست همراه بود.تا پایان دوره به پست های بالاتر منتج شده تکرار نگردد.
پس بر عهد خود با مردم استوار باشید.
ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

سردبیر.
2222

دیدگاه های این مطلب

23 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. سلام عالی بود

  2. همکارروابط عمومی در گفت:

    سلام عالی بود
    حرفی را به غلط رها نکردی
    یک نقطه در آن خطا نکردی .
    خوب بود مردم مواظب باشید. با تفکر منطقی . و رسانه صادق

  3. امت حزب اله در گفت:

    سلام محضر هم شهری های عزیز:جانا سخن از دل ما میگویی. در همان اولین روز های که از ناحیه فرمانداری شهرستان نکا نتایج انتخابات شلم شور بای نکا اعلام شد کسانی که دل به آبادانی شهر بسته بودند و موی سپید بر بنا گوش،داشته در همین سایت ضمن احترام به رای مردم اعلاعلام کردند که ام داشته اند که قبای شورای شهر بر قامت بعضیها زیادی است و این افراد از حداقل تجربه اداری در سطوح مختلف برخوردارند . افرادی که هیچگاه کار اداری نکرده .فقط رای مردم را جمع کردند. عده ای فقط به عشق نصب بنر انتخاب شده اند. واقعا یک سوال خداوکیلی میانگین سنی اعضا یا به قولی میانگین تجربه اعضا چقدر بوده است .افرادی که حتی یک روز کار اداری نکرده وارد شورا شدند.خلاصه کلام در شهر نکا چون افراد با تجربه و پا به سن گذاشته به صحنه نمی آیند. ما شاهد این چنین انتخاباتی هستیم.و متاسفانه مردم هم از روی احساس و بدون بررسی و شناخت به افراد رای می دهند. آیا واقعا اعضای شورای شهر در مقابل استاندار قرار گیرند.کسی آنها را به دید یک عضو شورا می بینند.

  4. سلام دو نفر میتوانند شهردار شهر گردند تا حدودی بتوانند این خرابیها را جمع کنند یک صادقیان دو امیدی مقاله عالی بود درد دل مردم بود این دوره به مردم خیلی توهین شد هر روز شهردار عوض میشود جلسه ی شورا دعوا جنگ و جدال قندان پرت میشود امدند برای خدمت ولی رفتند جای دیگر پست گرفتند اعتماد مردم را فروختند جلسات و همایشهای که هیچ فایده ای برای مردم نشد انجمن دوره شاه دعوت شدند صدای در نیامد میگویند اسمان هر چه میبارد زمین بر دارد وای به روزی که زمین ببارد به احترام مردم جو را ارام کنید به احترام شهیدان جو را ارام کنید

  5. سلام اقای یداللهی احسن به قلمت گل گفتی درد دل ما هم بود

  6. سلام، از کوزه همان تراود که دروست، چه انتظاری از این شورای شهر دارید جناب سر دبیر؟؟!! ، اینها فرق خیابان و کوچه رو نميدونند، بعد میخواهند برای ما شهردار انتخاب کنند و کارهای عمرانی انجام بدهند،!!! تمام شهرستان ها ی اطراف روز به روز زیباتر شده و نمای شهری آن بهتر شده ولی حیف از شهرستان نکا… ۷۰ درصد این افراد به اصطلاح شورا یک سخنرانی ده دقیقه ای نميتوانند انجام بدهند…..

  7. فخرالدین عبدالهی در گفت:

    دمت گرم

  8. تشکر دارم از آقای یداللهی عزیزبابت مقاله ی زیبا ودرد دل شهروندان ک اما جنا ب آقای یداللهی این اعضای شورا منتخب خود همین مردم هستند مردم باید دقت نمایند تا انتخاب مناسبی داشته باشندوگول قبیله گری – بچه محلی – سیاسی – شام دهی – هزینه های تبلیغاتی سنگین وتبلیغات خارج از قوانین و وظایف شورای اسلامی شهر رانخورند بزرگان شهر باید همت نمایند واز شایستگان بخواهند برای خدمت بهتر به شهر و شهروندان خودشان را کاندیدا نمایند ویک تیم کاری دارای تجربه وتخصص مناسب مدیریت شهری و تعهد به مردم که امانتدار خوبی باشندرا سازماندهی وبه مردم معرفی نمایند ومردم نیز پس از بررسی لازم انتخاب درستی داشته باشند تا هویت وجایگاه شورا حفظ گردد.وگرنه بدتر خواهد شد بهتر نخواهد گشت چون هر دوره می بینیم که وزن و ماهیت اعضای محترم شورا عدول کرده است.لذا نقد خوب چون موجب تحول جامعه می شود بشرطی که راهکاری نیز ارائه گردد.

  9. بهترین پاسخ به این شوراها فقط رای ندادن به آنها و جایگزین کردن نیروهای دلسوز و کارآمد تازه نفس

  10. سلام اقای یدالهی
    بنظر بنده قانون مشکل داره چرا کسی که با رای مردم و با شعارهای رنگارنگ برای خدمت آمده سر ازجاهای دیگه در میاره آیا گذاشتن این قانون که کسی که بعنوان شورا انتخاب میشه تا چهار سال حق گرفتن هیچگونه پست و مقام رو نداره فقط باید در شورا خدمت کنه کار سختیه.

  11. شهردار ساري اواخر پارسال وقتي خواست از سمتش استعفا كنه شوراي شهرشون نه تنها قبول نكردن بلكه تصميم گرفتن دسته جمعي استعفا كنن تا منصرف شه ( جزئياتشو سرچ كنين ببينين چرا )
    اينجا چه خبره ؟!
    بعد ميگيم چرا نكا از بقيه شهرها عقب مونده
    اعضاي محترم شوراي شهر، شما بايد دسته جمعي استعفا میکردید.
    ویرایش سردبیر

  12. منم اگه از گمنامي به صندلي شهرت و قدرت برسم شايد هميني بشم كه بعضي از اعضاي شوراي شهر شدن

    بريد از اموال قديمي ترين عضو شوراي شهر ليستي بگيريد ببينيد از كجا اومده….!

    بريد ببينيد عشق مصاحبه و صف اوليهاي هر مراسمي چه كساني هستن

    ببينيد توي شوراي شهر و شهرداري كيا موندن و كيا مجبور شدن به رفتن ؟

    بنظر شما بهترين جواب مردم به اين شورا چيه ؟

  13. بهترين دوره كارنامه شوراي شهر زماني بود كه با اتحاد آقاي غلامي و ميري اصلاحات اساسي در شورا و شهرداري شكل گرفت . اين اتحاد اما به كام بعضيها خوش نيامد و با اختلاف افكني بين ايندو سرانجام به هدف خود رسيدند .
    انتخاب شهردار بعدي از بين يكي ازشهرداران دوره هاي گذشته نكا كه هنوز خاطره ….. وي حتي براي بي خبرترين مردم هم هنوز تازه هست مي تواند آخرين و بدترين بخش كارنامه اين دوره شوراي ( اسلامي ) شهر باشد .
    واقعا مرجع ناظر بر اينهمه زيانهاي تلخ كيست ؟

  14. کامبیز رضائی در گفت:

    آفرین به قلمت آقای یدالهی
    تا دیروز اعضای دوره چهارم شورا انتقادات شدیدی نسبت به دوره قبل داشتند از تهمت ها و افترا های بی اساس گرفته وبی اعتماد کردن مردم نسبت به شهرداری
    و خوشحال بودیم که این شورای دوره چهارم اقدامات خوبی رو میخواد اقدام کنه/ولی امروز چیز هایی میشنویم که معتقدم شورای دوره قبل یکی از کارامد ترین شورای شهر نکا بوده است

  15. وقتي شما با هر نيتي كه باشه وارد حياط خلوت كسي بشين مطمئنا اونم باهمه توان سعي ميكنه باشما مقابله كنه.
    بعضيا مثل آقايان …… خوب ميدونن
    فكر ميكنين چرا به فاصله كوتاهي رئيس شوراي شهر و شهردار مجبور به استعفا ميشن ؟ البته دومي با اون وضعيت بيماري

  16. آقای سردبیر ،متن زیبا و دقیق و بجا و کامل حضرتعالی رو در نقد روند اتفاقات نامیمون در شورای شهر نکا و همچنین شهرداری خواندیم.
    آنچه می بایست، گفته شد
    “در خانه اگر کس است یک حرف بس است ”
    متاسفانه مسند شورای شهر برای عده ای کسان شده پله ترقی و مرحله اول برای اوج گرفتن به مراحل بالاتر و گاهن مرحله معامله پست ها
    متاسفانه متاسفانه افراد لایق برای خدمت در مسند شورای شهر این اتفاقات را که می بینند پیشنهادات برای حضور در این عرصه را نمی پذیرند و یا آنان از طبقه ای هستند که دارای مکنت مالی فراوان و بی حدوحساب نیستند! فلذا این جایگاه از آدم هایی پر و اشغال می شود که از ابتدا نیت به خدمت به مردم مظلوم را ندارند و از همان استارت اولیه در ذهن جایگاه های دیگری را از این مسیر درنظر می گیرند.
    دراین بین من بار مسئولیت برخی افراد و نهادهای مسئول را در این زمینه (اتفاقات شورا و شهرداری) کم نمی دانم. چراکه افراد لایق را ندیده می گیرند و یا گاهن اتفاقاتی می افتد که افراد لایق عطای حضور در این صحنه ها را لقایش می بخشند.
    و البته شما بعنوان رسانه نقش بسزایی در شفاف سازی و همچنین تشویق افراد لایق و سالم در آوردن شان به صحنه دارید.

  17. مطالب جناب آقای معافی بسیار عالی است وباید از این راهکارها استفاده نمود.

  18. متاسفانه بايد بگم
    شوراي شهر نكا بچه بازي شد
    بيشتردنبال خودنمايي هستن تاكار
    اميدوارم براي دوره هاي بعدادمهاي جاافتاده تري انتخاب بشن

  19. انشايم كه تمام شد،
    معلم با خط كش چوبی اش زد پشتِ دستم و گفت:
    “جمله هايت زيباست …
    گفتم:
    “اجازه آقا؟!
    پس چرا می زنيد؟!”
    نگاهم كرد،
    پوزخندِ تلخی زد و گفت:
    ميزنم تا همیشه يادت بماند،
    خوب نوشتن و
    زيبا فكر كردن در اين دنيا، تاوان داره

    آیا به تبعات آن هم فکر کردی یا نه چی شد چند وقتی نمی نوشتی روزه سکوت گرفته بودی ؟
    و چه خوب نگاشتی

  20. حسینعلی علی نژاد در گفت:

    بسم ا…الرحمن الرحیم
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت برادر خودم جناب آقای یداللهی بزرگوار که با تلاش و پشتکار فراوان در عرصه کار خبرنگاری و خبر گزاری در منطقه شرق استان مازندران مشغول به خدمت هستند؛
    اعضاء شورای شهر نباید از اعتماد مردم به نظام برای به دست آوردن منافع شخصی خود سوء استفاده کنند و با وعده و وعید برای خود شهرت کسب کنند. با توجه به قانون شوراها این نهاد وظایف جدی و زیادی در خصوص قانون تصمیم گیری در شهرها دارد اما شهرنکا همچنان با مشکلات جدی در زمینه ترافیک، نظافت، آسفالت، زیبایی شهری، نوسازی و … مواجه است و اکثر مشکلات هم به دلیل ورود مدیران شهری به مسائل سیاسی است که آنها را از انجام وظایف خود دور ساخته‌است.
    مهمترین انتظار مردم از شورای شهرصداقت در گفتار و کردار است و اینکه به وعده های گفته شده عمل کنند.،ولی با توجه به حوادث و رویدادهای این دوره شورای اسلامی شهر نکا به نظر نمی آید که مردم دیگر به وعده وعیدهای خشک و خالی توجه داشته باشند و لذا مردم در مواجهه با عملکرد ضعیف شورای شهر باید عکس‌العمل نشان داده و از انتخاب مجدد برخی اعضای ناکارآمد که ضعف توان مدیریتی آن‌ها را در دوره‌های قبل مشاهده کرده‌اند، خودداری کنند تا پایه شورا انتخابی غلط نباشد و افراد ناکارآمد و غیرمتخصص سکان مدیریت شهری را بر دست‌ نگیرند.انشاا…

  21. سلام و ایام تسلیت.
    البته موارد نوشته شده و دیدگاه خوانندگان شایسته احترام و در بعضی جنبه ها هم درست است.
    ولی جوانمر ی و انصاف حکم میکند که همه افراد شورا و خدمات آنان را با اعمال یک یا چند نفر بی حرمتی نکنیم. چون در جمع اعضای شورای این دوره افراد شریف و با صداقت و دلسوز و مردمی هم هستند که کارنامه بسیار موفق و شفاف دارند. اما شورا کارجمعی است یک یا دو نفر نمتوانند کار دلخواه انجام دهند.
    در هر حال انتظار آن بود که با وحدت و هماهنگی بیشتر کار کنند. همچنین اگر شورا اختلاف سلیقه داشت لیکن علی رغم مشکلات و تنگناهای مالی دولت و مردم خدمات خوبی هم در بخشهای مختلف ارائه نمودند.

  22. متأسفانه بعضي از نظرات ارسالي باوجود رعايت مقررات و عدم درج توهين و افترا از طرف نويسنده بدليل نامعلومي سانسور شده بخصوص آنهايي كه از ناكارامدي شوراي شهر و مواضع نماينده مجلس ما گفته
    آقاي يداللهي انتظار بيشتري داشتيم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *