دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای خاورمیانه درنکا/تصویر

دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ای دانش آموزی خاورمیانه درنکا دایر خواهد شد .
این آزمایشگاه با هدف ترویج علم پلاسما و هسته ای و نخبه پروری تاسیس شده که زیر نظر سازمان انرژی اتمی کشور می باشد. و تمام دستگاه ها ساخت ایران و شرکت hpg هستند.
به گزارش نیکاخبر سید محمد حسینی در حاشیه نشست هم اندیشی برای تصمیم گیری و رااندازی دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته ی دانش آموزی خاورمیانه در این شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما خاطرشان کرد: پلاسما حالت چهارم ماده است. بخاطر میان رشته ای بودن و کاربرد های بسیار زیاد پلاسما در تمامی صنایع تمام کشور های پیشرفته به سمت این علم و تکنولوژی در حرکتند و آینده بشر بدون وجود وین علم غیر ممکن خواهد بود.

dscn4231

نماینده دبیرخانه ستاد ویژه فناوری نانو مازندران و گلستان گفت: کشوری که این علم را نشناسد و علم گسترش آن را نداشته باشد کاملا از پیشرفت عقب افتاده مثل خیلی از فناوری ها که در کشور ما غریبه هستند و ما سال های بسیار زیادی از کشور های پیشرفته عقب هستیم.

او یادآور شد: نشود روزی که ما حسرت فضا رفتن داشته باشیم نشود روزی حسرت مقتدر بودن در علم هسته ای را داشته باشیم اگر امروز نجنبیم و حرکت نکنیم فردا بسیار دیر است.

dscn4225

dscn4214
وی با اعلام اینکه اجرای این طرح در سه فاز تقسیم خواهد شد خاطرنشان کرد:
این آزمایشگاه فاز اول به صورتی خواهد بود که در بازدید ازدستگاه ها مثل موزه علم واشنایی کلی مخاطبین (دانش اموز، معلم، اساتید، دانشجو، عموم مردم و ..)
در فاز دوم کاربا دستگاه در قالب ازمایشگاه پلاسما درطول یک ترم، مثل ازمایشگاه فیزیک و شیمی و در فاز سوم ،برگزاری دوره های تخصصی و امادگی برای جشنواره خوارزمی و…

حسینی از سودآوری این طرح هم گفت: فاز اول ورودی موزه علم پلاسما هرنفر۱۰هزارتومن ، با بازدید روزانه ۱۵۰ نفر ،درماه حدود۳۰ الی۴۰میلیون سود خواهند داشت، به صورت مداوم در طول چندسال در فاز دوم با ثبت نام داوطلبان ویژه در طول ترم، با هزینه ثبت نام حداقل ۱۰۰هزار تومن برای یک ترم هر نفر، در ماه حدود ۱۵الی۲۰ میلیون سود خواهد داشت در فاز سوم با ثبت نام هرفرد برای کارگاه تخصصی و اموزش تخصصی و برگزاری کلاس جشنواره خوارزمی و … ۵۰۰ هزارتومن برای هرفرد در طول ترم ماهی ۱۰ الی۲۵میلون سود خواهد داشت.

dscn4210

dscn4208

dscn4212

حسینی افزود: این آزمایشگاه با یارانه دولتی و با حمایت سازمان در زمان بسیار محدود در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته تا ازین فرصت پیش آمده برای پرورش نخبگان شهرستان و کشور استفاده کنند قیمت اصلی دستگاه ها نزدیک به یک میلیارد تومان است
ما هم بر اساس تعصبی که به شهرمون نکا و استان مون داشتیم این تجهیزات رو با این امکانات به شهر خودمون آوردیم وگرنه قرار بر این بود بر اساس اولویت در شهرهای بزرگ و مرکز استان ها به تعداد محدود (۵عدد در کل کشور که اولی در کردکوی و دومی در نکا البته اگر زودتر بجنبن این فرصت از دست نره) تاسیس شوند.

dscn4205

dscn4204

dscn4202

dscn4198

وی گفت: این آزمایشگاه برای آموزش و پرورش درآمدزایی میکنه طبق همون سه فازی که در بالا گفتم و از کل کشور استان های مجاور برای بازدید و آموزش میان نکا و این فرصتی برای شهرمون که ادعای علم میکنیم اینطور اثباتش کنیم بذاریم ازین پس نکا رو به نام پلاسما بشناسن به نام نانو تکنولوژی بشناسند به نام علم بشناسند.

سید محمد حسینی با افتخار گفت:این آزمایشگاه رو تقدیم به مردم شهر و استانم میکنم.

شایان ذکر است آزمایشگاه پلاسما کردکوی اولین آزمایشگاه پلاسما دانش آموزی کشور و خاورمیانه است .

%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%85%d8%a7-1

نیکا خبر : قطعا تلاش و راه اندازی این آزمایشگاه پلاسمای هسته ایی علمی تحقیقاتی از اقدامات ارزشمند در راستای توسعه علمی و توسعه همه جانبه شهرستان و استان می باشد.
باتوجه به روند رو به رشد علوم نوین بویژه انرژی هسته ای در کشور و فرصت مبادلات علمی هسته ای با دنیا این طرح می تواند آغاز خوبی در راستای توسعه این فن آوری ارزشمند در بخش دانش آموزی، دانشجویی و تحقیقاتی استان باشد چه بهتر اینکه جوان نخبه نکایی اهتمام به این موضوع دارد
بی شک حمایت فرمانداری ، آموزش پرورش شهرستان و همچنین مراکز آموزش عالی سطح شهرستان اهتمام ویژه ایی برای راه اندازی ایجاد بسترهای مناسب برای افتتاح و نیز رشد و توسعه شهرمان را فراهم آورند .

دیدگاه های این مطلب

4 نفر دیدگاه خود را در مورد این خبر بیان کردند. شما نفر بعدی باشید

  1. آقای حسینی افتخار شهرمون هستند. با حضور جوانان دانشمند، پرانرژی، پرتلاش و عاشق زادگاه چون ایشان، بیشتر به پیشرفت شهرمون امیدوار میشیم.
    براشون آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

  2. عبدالمطلب کریمی در گفت:

    سلام و درود خدا بر دلاور مردان در عرصه علم و فناوری ..درود خدا بر حسینی عزیز و دیگر عزیزان که برای ارتقاع این ازمایشگاه علمی تخصصی شب و روز زحمت کشیدند ..خدا قوت
    روابط عمومی هیئت دوچرخه سواری شهرستان نکا

  3. عبدالمطلب کریمی در گفت:

    آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای که اقای حسینی بزرگوار در بر پایی آن زحمت کشیده از ذهن مردم عزیز خارج نمیشود و از خداوند خاستاریم که پاداش اخروی به او عنایت کند .امین

  4. احسنت به دوست خوبم آقا سید محمد ان شاءالله همیشه سربلند و سر افراز باشی، خوشحالم دوست خوبی چون تو نکایی با غیرت دارم. ح ع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *