راه اندازی درمانگاه امام سجاد(ع) برای زائران حسینی در کربلا

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران گفت: درمانگاه امام سجاد(ع) برای زائران حسینی در کربلا راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش نیکاخبر:محمدحسین طبرستانی در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران با بیان تدارک اسکان و پذیرایی ۳ هزار نفر از زائران اربعین توسط این ستاد، اظهار کرد: اعضای اصلی ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا و ۱۳۰ خادم این مجموعه با امضای میثاق‌نامه‌ای را برای خدمت خالصانه به زوار اربعین حسینی امضا کردند زیرا آنها خدمت رسانی به زائران را شرافت خود می‌دانند.

وی افزود: امسال با برنامه ریزی انجام شده، سعی داریم تا خدمات بهتری را نسبت به سال‌های گذشته انجام دهیم.

مسؤول ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران با اشاره به مذاکرات انجام شده با مقامات عراقی درباره مکان اسکان زائران، تصریح کرد: امسال با تلاش‌های انجام شده به ویژه در آخرین مذاکره با مقامات استان کربلا در دهه نخست محرم، مکان مناسب برای آماده‌سازی اسکان، پذیرایی و برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است که با اعزام نخستین کاروان خادمان این ستاد، نصب چادر و امکانات لازم در چند روز آینده آغاز می‌شود.

طبرستانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: دو موکب شباب علویان و فاطمه الزهرا(س) مازندران در کربلای معلا از سوی این ستاد به ثبت رسیده است که طی پنج شب در ایام اربعین با حضور وعاظ و مداحان برجسته برنامه‌های فرهنگی برای عزاداران انجام می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی درمانگاه امام سجاد(ع) از سوی این ستاد در ایام اربعین در کربلا، گفت: با همکاری جامعه بسیج پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل و جمعیت هلال احمر شهرستان و با حضور جمعی از پزشکان مجرب و حاذق مازندران، درمانگاه موقت امام سجاد(ع) برای درمان زائران ایرانی و غیرایرانی اربعین حسینی در کربلای معلا راه‌اندازی می‌شود.

* راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه عراق در مازندران

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در اداره کل حج و زیارت مازندران نیز با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در ستاد اربعین حسینی مازندران، اظهار کرد: مراسم اربعین حسینی بزرگ‌ترین اجتماع معنوی جهانی است که عزاداران با تحمل سختی‌های زیاد، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) ابراز می‌کنند.

حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور افزود: مراسم بزرگ و ده‌ها میلیونی اربعین حسینی یک حرکت بزرگ دینی و فرهنگی برای پیوند دادن قلب‌های مسلمانان با قیام سیدالشهدا(ع) و نیز دریافت پیام مهم عاشورا است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران از تشکیل جلسات متعدد کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین مازندران خبر داد و تصریح کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های مدون و کامل انجام شده، شاهد حضور پرشورتر شیفتگان مکتب حسینی در مراسم اربعین خواهیم بود.

وی با اشاره به شعار امسال پیاده‌روی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: شعار امسال اربعین حسینی برگرفته از کلام تاریخی و ماندگار حضرت ابوالفضل(ع) یعنی “انی احامی ابدا عن دینی” است تا این شعار نیز مورد تاکید عاشقان سیدالشهدا(ع) در اربعین امسال از سراسر جهان اسلام قرار گیرد.

یوسف‌پور با اشاره به استقرار نمایندگی کنسولی عراق در ساری، یادآور شد: برای تسهیل صدور روادید سفر زائران شمال کشور به اربعین حسینی، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه عراق در حج و زیارت مازندران مستقر می‌شود.

وی با اشاره به ممانعت دولت عربستان برای شرکت حجاج ایرانی در مناسک حج، اظهار کرد: همان‌گونه که حضرت سیدالشهدا(ع) پس از محرومیت از فریضه حج راهی کربلا شد، ملت ایران امسال هم در اربعین حسینی پرشورتر از سال‌های گذشته در این مراسم بزرگ حضور می‌یابند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه مازندران بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دارد، افزود: امسال مشتاقان مازندرانی مراسم اربعین حسینی نائب الزیاره شهدای مازندران به ویژه ۳۵ شهید مدافع حرم و ۴۸ شهید حادثه منا هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم و تدارک گسترده ستاد اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران، ادامه داد: با توجه به حضور چهره‌های شاخص و فعال عرصه فرهنگی مازندران در ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا مازندران، برنامه‌ریزی گسترده و تدارک برای اسکان و پذیرایی از زائران استان جای تقدیر دارد.

یوسف‌پور اضافه کرد: اعضای ستاد راهیان کربلا با خلوص نیت و به صورت گمنام در حال تلاش و فعالیت هستند و این ظرفیت و امکانات یکی از ظرفیت‌های برجسته و نمونه مردمی در سطح استان است.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت مازندران با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده در این ستاد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت حماسه بزرگ اربعین، باید حمایت‌های لازم از کارهای فرهنگی اثرگذار در این حوزه انجام گیرد تا شاهد انتقال پیام عاشورا و تبیین اثرات آن به صورت مستمر در سطح جامعه باشیم.

فارس

دیدگاه های این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *